Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
cb skrev:
Kan siges meget kort "den går ikke"

synsmænd/kvinder er som regl folk med få ord :coffee: :ha:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
cb skrev:

Må indrømme jeg bedre kunne li det svar havneren kom med... der var da lidt at arbejde videre med :D ... dit svar giver ikk meget åbning :( syntes jeg ikk rigtig... :D
Af og til ser man jo alligevel biler som er synet og godkendte med turbo.

syntes at jeg har hørt om intil flere tilfælde hvor folk har købt en bil i udlandet med eftermonteret turbe og som selvfølgelig er synet og godkendt i det land først og så efterfølgende har fået det synet her i dk

min arbejds kolega fortalte mig for nyligt om en bmv som han har kendskab til havde været en rundtur omkring england og indregistreret der og synet og godkendt... efterfølgende taget hjem til dk og indregistreret og synet her

MVH Tommy

Titel:
Mester Medlem

audi 80 1,8 turbo skrev:
cb skrev:

Må indrømme jeg bedre kunne li det svar havneren kom med... der var da lidt at arbejde videre med :D ... dit svar giver ikk meget åbning :( syntes jeg ikk rigtig... :D
Af og til ser man jo alligevel biler som er synet og godkendte med turbo.

syntes at jeg har hørt om intil flere tilfælde hvor folk har købt en bil i udlandet med eftermonteret turbe og som selvfølgelig er synet og godkendt i det land først og så efterfølgende har fået det synet her i dk

min arbejds kolega fortalte mig for nyligt om en bmv som han har kendskab til havde været en rundtur omkring england og indregistreret der og synet og godkendt... efterfølgende taget hjem til dk og indregistreret og synet her

MVH Tommy

Meget muligt, men efter loven bortfalder denne godkendelse(forenkelt test) så snart bilen handles.
Og du kan ikke få den igennem på forenkelt test i dk, det står vi uden for.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
se den her feks..nogen gange kan man altså af en eller anden grund syne nogen ting.... det undre så mig nogen gange hvordan det kan lade sig gøre at syne sådan en feks.... :?

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=19 ... =volvo+b18

Mvh Tommy

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Mener da bestemt at de danske synshaller godtager en TUV test.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
tyson2 skrev:
Mener da bestemt at de danske synshaller godtager en TUV test.

De danske regler over-ruler TÜV, så hvis der foreligger et regelsæt som f.eks. reglen om at monterede wastegate, turbo, kompressor osv. er ulovligt at ontere, som der er i den danske lovgning, ja så gælder TÜV'en ikke..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Synes det virker lidt som en gråzone og det måske har noget og gøre med hvem man lige stiller det spørgsmål.
Min BMW er godkendt med Turbo/Intercooler uden der er fremlagt nogen tests og uden BMW danmark har sagt god for ombygningen. Og har et brev fra told og skat hvor de skriver at det er en godkendt afgiftsfri ombygning.
Har også et brev fra rådet for større færdesels sikkerhed hvor de godkender min større bremser. Og en dispensation fra Statens bilinspektion hvor der står at jeg ikke behøver og opfylde gældende regler for luftforurening.
Alt dette er har told og skat vurderet afgiftsfrit.

Det er tidligere ejer af bilen der har fået det hele på plads, fatter ikke lige hvordan det er lykkedes ham, men det virker da som om det har noget og gøre med at få fat i de rigtige mennesker og kunne tale sin sag.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Der bliver synet mange biler her i landet med turbo og meget andet, men det er ikke det samme som det er lovligt.

Kender også steder hvor man syner alt, men ved også der bliver indgivet klager over dem.

Og så skal man lige huske at afgift og syn ikke har noget med hinanden at gøre. Men er der lavet konstruktive ændringer mm. på en bil så skal synsvirksomhderne henvise til skat og så er det dem der afgøre om der skal betales afgift.

Alt kan da synes, men folk vil ikke betale for at få lavet de test og dokunemtationer som skal til. Og så er der lige det at man ikke rigtig kan få fabrikanten eller dennes repræsentant til at skive under på de konstruktive ændringer der laves. (de vil ikke brænde næsen)

Hvis man i dag har en bil som er E godkendt må der ikke mont. dele på bilen uden de er E godkendt til den enkel model.

Er der ting som man er i tvivl om så kan man næsten læse det hele her

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... ber_07.pdf

Husk bare at der kommer en ny til April og igen til Oktober og så kommer der en del meddelser fra Fsty som ikke står i vejledningen

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg skrev det måske lidt forkert. Alt er godkendt af statens bilinspektion uden fremvisning af nogen tests eller godkendelser fra BMW.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Darth Sidious skrev:
cb skrev:

synsmænd/kvinder er som regl folk med få ord :coffee: :ha:

jep vi siger ikke så meget :lol: og vi er alle røvhuller men har lært at leve med det :wink:

det er jo sådan at hvis en skrothandler kommer til syn med 1000 skrotbiler og får dem godkendt, så er man verdens bedste synshal, men når man så kass. nr. 1001 så er man de største røvhuller der findes :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time