Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Overvejer at anskaffe mig en rørbukker da jeg skal bygge bur i 2 - 3 biler. Men er ikke helt sikker på hvilken type der er værd at anskaffe sig. Denne her type kan jo fås til rimelige penge men hvor meget er en sådan værd?

http://www.ajengros.dk/shop/productinfo.asp?id=924

Jeg er ikke i tvivl om at den kan bukke et rør men hvor flot og brugbart bliver det. Kan det bruges til at lave en bur? Der skal jo bruges nogle tæt på 90 graders buk.

Er der ellers andre typer rørbukker som i kan anbefale at købe? Endvidere vil jeg da gerne kunne bukke rør til udstødning men det er langt fra et krav. Kunne forestille mig at det vilstille større krav til bukkeren da det jo ikke er lige så stor godstykkelse.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg lytter lige med her

Umiddelbart ligner det samme princip som den vi har på mit arbejde, det er nødvendigt at fylde sand i rørene for ikke at få grimme knæk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Vi har en på arbejdet, den er så den udvidet model, med sidestøtter der passer på røret. Det bliver flot, men en 90 grades kan den ik lave og en 45 grades på et 2 tomme rør strække sig over en 10-20 cm... Altså selve knækket er 10-20 cm.

Så tror ik det er den optimale løsning til bur og udstødningere...

Den optimale løsning er nok at købe færdige knæk og så klister det hele sammen med sekund lim... En svejser kan også gå...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
kadettcqp skrev:
Overvejer at anskaffe mig en rørbukker da jeg skal bygge bur i 2 - 3 biler. Men er ikke helt sikker på hvilken type der er værd at anskaffe sig. Denne her type kan jo fås til rimelige penge men hvor meget er en sådan værd?

http://www.ajengros.dk/shop/productinfo.asp?id=924

Jeg er ikke i tvivl om at den kan bukke et rør men hvor flot og brugbart bliver det. Kan det bruges til at lave en bur? Der skal jo bruges nogle tæt på 90 graders buk.

Er der ellers andre typer rørbukker som i kan anbefale at købe? Endvidere vil jeg da gerne kunne bukke rør til udstødning men det er langt fra et krav. Kunne forestille mig at det vilstille større krav til bukkeren da det jo ikke er lige så stor godstykkelse.

Drop det, den rørbukker der kan bruges til det job, koster på den forkerte side af 30000 brugt, den du viser der deformerer rørene for meget, gør dig selv den tjeneste at læs hvad div. regelementer (DASU) siger om fabrikation af bur til biler.

Billede

en stor en af slagsen godt nok, men sådan ser den ud...

Billede

Titel:
Moderator

Ravn den du viser der er en rørvalser. IMO ikke noget der laver skarpe buk.

Denne her er en rørbukker, som det grej man bruger til at fabrikere svejsebøjninger med:
http://www.benderparts.com/

Prøv med +250kkr

Kadettcqp; Den du foreslår kan ikke konkurrere med en gasbrænder og en dygtig smed hvad angår pæne buk!
Sand hjælper, men slet ikke så det ser ordentligt ud.

Det her er vist noget af det "billigste" du kan finde, og jeg er endda i tvivl om den kan håndtere diameter/godstykkelser som til bur. Vi forudsætter her at diametre skal holdes rimeligt uændrede.
http://www.youtube.com/watch?v=4BcCIG6pgX4

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Ravn den du viser der er en rørvalser. IMO ikke noget der laver skarpe buk.

Denne her er en rørbukker, som det grej man bruger til at fabrikere svejsebøjninger med:
http://www.benderparts.com/

Prøv med +250kkr

Kadettcqp; Den du foreslår kan ikke konkurrere med en gasbrænder og en dygtig smed hvad angår pæne buk!
Sand hjælper, men slet ikke så det ser ordentligt ud.

Det her er vist noget af det "billigste" du kan finde, og jeg er endda i tvivl om den kan håndtere diameter/godstykkelser som til bur. Vi forudsætter her at diametre skal holdes rimeligt uændrede.
http://www.youtube.com/watch?v=4BcCIG6pgX4

Det kan godt være men der er også grænser hvor skarpe de buk må være og det kan den sagtens klare men som jeg siger den på billedet er for stor, mit sidste bur blev bukket på en sådan...

Desuden skal et bur koldbukkes...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg ved at det er på kanten af hijack af tråden, men hvor køver man cr-mo rør til bur, og hvad koster det for os dødelige?

www.slavteren.tk

Titel:
Moderator

Slavteren skrev:
jeg ved at det er på kanten af hijack af tråden, men hvor køver man cr-mo rør til bur, og hvad koster det for os dødelige?

HVIS man køber Cr-Mo rør, så gør man det vel for at bygge efter en chassisbesigtigelse, altså et bur til en klasse? (ok, der er selvf, en sjat blærerøvsværdi også ;-) )

Husk at læse klassereglerne FØR du køber rør til bur.

Der findes "knapt så ærlige" mennesker i den branche også. (Læs evt. under KINA tråden for inspiration. KINA er storproducent at noget der hedder Cr-Mo rør)

:coffee:

Spørg efter certifikatet på røret. Det meste Cr-Mo rør er normalt leveret med certifikat. Det plejer at kunne skille fårene fra bukkene.

Har nogle titanium bøjninger liggende, der er certificerede til flyindustrien(motorer selvf!). Made in China står der sku på dem!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
den klasse den skal køre er der ingen krav om eller til bur, men jeg kan godt li at være på den sikre side alligevel. grunden til cro-mo rør er at jeg har kune læse mig til at det er let og stærkt, men ikke til hvor jeg kan få mine fedtede fingre i dem..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Slavteren skrev:
den klasse den skal køre er der ingen krav om eller til bur, men jeg kan godt li at være på den sikre side alligevel. grunden til cro-mo rør er at jeg har kune læse mig til at det er let og stærkt, men ikke til hvor jeg kan få mine fedtede fingre i dem..

Måske er det en ide at tage fat på nogle af de svenske burfolk, har hørt at det skulle være det nemmeste...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time