Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Jeg går personligt ind for de frie markedskrafter på tværs af grænser. Det er min overbevisning at disse harmoniserer den globale handel og skaber en naturlig balance i henhold til udbud og efterspørgsel.
Jeg mener det er vigtigt at alle, inden for lovens rammer, kan gøre krav på selv at tage en beslutning om, hvilket produkt de ønsker at købe.
Jeg mener sjovt nok det samme, men med den tilføjelse at køberen skal gøres opmærksom på de faktiske forhold i de lande man handler med, samt konskvenserene for en selv og sit eget land ved at impotere varer fra disse stater.
Lad os snakke om konsekvenserne for en selv og sit land - Hvilke konsekvenser mener du dette kunne være? Og i hvilket tilfælde?
Mht. til forhold er der jo faktisk et lidt sjovt aspekt. Prøv tænk på alle de penge man poser i tvivlsomme ulandsorganisationer, MENS man samtidig prædiker om at tage levebrødet fra børn (Fabrikker med børene arbejdere må man ikke handle med). Det er lidt en kontroversielle side af debatten, som egentligt stiller spørgsmål ved om Etik og moral ALTID er etisk og moralsk korrekt – For hvilken konsekvens er det lige manglende arbejde har for disse børn? Bliver deres situation værre?
Nu stiller jeg blot spørgsmålstegn ved den generelle holdning – Dette er på ingen måde ensbetydende med at jeg går ind for børnearbejde.