Ravnen skrev:
wukshady skrev:
Så lad mig da bare slå fast at jeg hverken er modstander eller tilhænger af kina turboer eller andre lignende kopi-produkter. Fra den ene side kan jeg godt se problematikken i at et anderkendt firma, som f.eks Garret, bruger mnange penge på at udvikle, hvorefter et no-name firma i kinesiens land kopierer produktet og sprøjter det ud i en måske lidt tilfældig kvalitet.
Omvendt så er jeg egentlig tilhænger af frie markeds kræfter, især hvis det kan presse lidt på firma'er som har en uforholdsmæssig avance, takket være et godt brand (der i nogle tilfælde måske er ufortjent)
Jeg har ingen erfaring med Kina-turboer og tror heller ikke jeg får det, da jeg alligevel ikke tror på at de kan holde til mit brug. Men det samme gør sig gældende for Garret.
Det med de frie markedskræfter den er altid nem at falde tilbage på for den er hellig, eller er den.... Hitler var også en "hellig" mand og Tyskland var et frit land osv. osv., se hvor det endte, der er ikke noget galt i at sætte spørgsmål ved noget som helst heller ikke "de frie markedskræfter" og Demokrati for den sags skyld, hvis vi nu skal gå helt i selvsving. Problemet med Havneren og hans kumpaner's holdning til emnet er at de slet ingen har, andet end det skal bare være billigst muligt og så skide på konskvenserene, det er det der falder mig for brystet...
Der er så mange aspekter i dette emne at hver af dem burde have sin egen tråd, desværre tror jeg at kina tilhængerene kun vil deltage i trådene "hvor billig kan det gøres" og "Kina er lige så godt Garrett".
Og så måske lige "Ravnen er dum ikke Kina"...
Med din holdning lyder det i mine øre som om du skulle flytte til Nordkorea...
Nej... At stille spørgsmålstegn ved tingene er der INTET galt i!!! Problemet er bare at du ikke stiller spørgsmålstegn OG at du "ikke stiller spørgsmålstegn" i de forkerte debatter og derved vildleder spørgeren.
Tjaaa... Jeg syntes rent faktisk du skal oprette sådan en tråd.
Så kunne vi også slippe for at få denne politiske debat med ind over, hver eneste gang der er en uskyldig bruger, der ønsker konstruktiv og saglig vejledning i, hvordan han gør det bedste køb.