Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 16:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Præcis... Det er jo netop sådan vi tænker når vi køber kina stumper :wink: Hvorfor give mere for et produkt når man kan få et alternativt, der kan det samme for langt færre penge?!!!

Alligevel er der jo nogle. der vælger at ofre mange penge -

Det er ikke spor anderledes end når nogle vælger at give tre gange så meget for en Audi end de skulle have givet for en Skoda, der slet ikke er så langt fra i kvalitet og i hvert fald kan udføre opgaven lige så godt som Audien kan.

Du nægter bare pure at forholde dig til alle de andre punkter vedr. import af kopi varer fra kina, læs: det er ikke det samme at købe en identisk original turbo billigere med gode procenter fordi du har et godt forhold til din leverandør, som at købe en kopiturbo under de forudsætninger jeg så mange gange har opstillet...

Du tror vel ikke at jeg giver eller nogensinde har givet XL pris for en for en turbo vel... I det hele taget der er ingen i min omgangskreds der giver "Birger" pris og hvorfor tror du at det er sådan egentlig?

Jeg kan give dig et hint: fattigrøve, fedtspillere og plattenslagere som tror de kan gå igennem livet med det kodex at platte sig til ikke fortjente procenter, tjenster og ydelser, skal ikke forvente at det går som præsten prædker, hvis i vil have "de rigtige" stumper til jeres biler billigere så må i gøre jer fortjent til dem, prøv at være trofaste kunder det samme sted så vil i opdage at de rigtige priser m.m. kommer af sig selv hen af vejen, alternativt kan i jo prøve at selv at impotere den ægte vare billigere hjem fra f.eks. USA men med de problemer som leverandøren skærmer jer fra.

Den løsning i vælger for at få stumperene, som kopier af den ægte vare billigst muligt, for at springe over hvor gærdet er lavest er efter min mening kun i "forkastelighed" overgået af hæleri og tyveri (og måske rovmord)

Jeg ved godt at jeg taler for døve øren på det her emne, lidt ligesom at tale politik med en døv enfoldig Chimpanse der sidder med en banan i det ene øre og piller sig ignorant i endetarmsåbningen....

Problemer hva' for nogle problemer...

Jaaa... Nu når du har linket til mit indlæg må jeg jo af ren høflighed svare -

Jeg HAR tidligere forholdt mig til din (Her kunne have stået diverse tillægsord) tankegang omkring produkter fra Kina. Du kan bare finde den gamle tråd fra igen og læse forfra, hvis du stadig er i tvivl om, hvordan tingene hænger sammen i den virkelige verden.

Ja.. Jeg kender MASSER af andre der, som dig, lægge stor værdi i at kunne prale af deres rabatter - Det har absolut intet med Kina produkter at gøre...

Og huske så på - Kun sportsfolk og idioter springer over, hvor gærdet er lavest! Jeg går ikke ud fra du er idiot så du må jo være sportsmand?

Store ord fra en stor mand?

Belær mig venligst om hvordan verden hænger sammen o' store vismand, jeg ved godt at det ikke er om etik, moral og griskhed du har noget at fortælle mig om, for de ord findes simpelthen ikke i dit register, så hvad er det du vil fortælle mig om?

Og når du nu er igang så fortæl mig hvordan du kan få min forklaring om billigere stumper til at handle om pral, du får ikke noget ud af at fordreje mine ord og det er heller ikke første gang du prøver...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Darth Sidious skrev:
Ravnen skrev:
Mark, nu hvor du syntes du er sjov, så husk at kinesere ikke vil have pigebørn, da de ikke har samme værdi som drengebørn, hvad tror du de gør med dem? jeg ved at du er glad for dine egne....

så er det da godt du ikke er født i kina
for så var du da over alle bjerge for som du selv skriver er kællinger intet værd i kina, da de ikke gider at give tudekiks :cry: ud til nær og fjærn..

Mark, hvilke kiks giver man til "sjove" holdningsløse navlepiller mennesker?

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
Ravnen skrev:
Darth Sidious skrev:
Ravnen skrev:
Mark, nu hvor du syntes du er sjov, så husk at kinesere ikke vil have pigebørn, da de ikke har samme værdi som drengebørn, hvad tror du de gør med dem? jeg ved at du er glad for dine egne....

for så var du da over alle bjerge for som du selv skriver er kællinger intet værd i kina, da de ikke gider at give tudekiks :cry: ud til nær og fjærn..

nekkolej... man spiser chokoladekiks..mums :wink:
holdningsløs... du burde vide bedre... :grr:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Darth Sidious skrev:
Ravnen skrev:
Darth Sidious skrev:
Ravnen skrev:

nekkolej... man spiser chokoladekiks..mums :wink:
holdningsløs... du burde vide bedre... :grr:

I lige måde, så la være med at give mig en tudekiks, du ved at det bliver en kold dag i helvede før jeg flæber over noget som helst, jeg handler, herinde er det desværre på tøsemåden, med ord, det ville være rart at kunne gøre det med sværd i hånd, mano a mano, så kunne man gøre kort proces med de holdningsløse fribyttere...Billede

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Præcis... Det er jo netop sådan vi tænker når vi køber kina stumper :wink: Hvorfor give mere for et produkt når man kan få et alternativt, der kan det samme for langt færre penge?!!!

Alligevel er der jo nogle. der vælger at ofre mange penge -

Det er ikke spor anderledes end når nogle vælger at give tre gange så meget for en Audi end de skulle have givet for en Skoda, der slet ikke er så langt fra i kvalitet og i hvert fald kan udføre opgaven lige så godt som Audien kan.

Du nægter bare pure at forholde dig til alle de andre punkter vedr. import af kopi varer fra kina, læs: det er ikke det samme at købe en identisk original turbo billigere med gode procenter fordi du har et godt forhold til din leverandør, som at købe en kopiturbo under de forudsætninger jeg så mange gange har opstillet...

Du tror vel ikke at jeg giver eller nogensinde har givet XL pris for en for en turbo vel... I det hele taget der er ingen i min omgangskreds der giver "Birger" pris og hvorfor tror du at det er sådan egentlig?

Jeg kan give dig et hint: fattigrøve, fedtspillere og plattenslagere som tror de kan gå igennem livet med det kodex at platte sig til ikke fortjente procenter, tjenster og ydelser, skal ikke forvente at det går som præsten prædker, hvis i vil have "de rigtige" stumper til jeres biler billigere så må i gøre jer fortjent til dem, prøv at være trofaste kunder det samme sted så vil i opdage at de rigtige priser m.m. kommer af sig selv hen af vejen, alternativt kan i jo prøve at selv at impotere den ægte vare billigere hjem fra f.eks. USA men med de problemer som leverandøren skærmer jer fra.

Den løsning i vælger for at få stumperene, som kopier af den ægte vare billigst muligt, for at springe over hvor gærdet er lavest er efter min mening kun i "forkastelighed" overgået af hæleri og tyveri (og måske rovmord)

Jeg ved godt at jeg taler for døve øren på det her emne, lidt ligesom at tale politik med en døv enfoldig Chimpanse der sidder med en banan i det ene øre og piller sig ignorant i endetarmsåbningen....

Problemer hva' for nogle problemer...

Jaaa... Nu når du har linket til mit indlæg må jeg jo af ren høflighed svare -

Jeg HAR tidligere forholdt mig til din (Her kunne have stået diverse tillægsord) tankegang omkring produkter fra Kina. Du kan bare finde den gamle tråd fra igen og læse forfra, hvis du stadig er i tvivl om, hvordan tingene hænger sammen i den virkelige verden.

Ja.. Jeg kender MASSER af andre der, som dig, lægge stor værdi i at kunne prale af deres rabatter - Det har absolut intet med Kina produkter at gøre...

Og huske så på - Kun sportsfolk og idioter springer over, hvor gærdet er lavest! Jeg går ikke ud fra du er idiot så du må jo være sportsmand?

Store ord fra en stor mand?

Belær mig venligst om hvordan verden hænger sammen o' store vismand, jeg ved godt at det ikke er om etik, moral og griskhed du har noget at fortælle mig om, for de ord findes simpelthen ikke i dit register, så hvad er det du vil fortælle mig om?

Og når du nu er igang så fortæl mig hvordan du kan få min forklaring om billigere stumper til at handle om pral, du får ikke noget ud af at fordreje mine ord og det er heller ikke første gang du prøver...

Det har jeg gjort tidligere Ravn. Som jeg siger, kan du læse den gamle tråd igen - Ikke noget jeg vil spilde tid på at gentage.

Og i det hele taget er din holdning omkring kineserne som kultur og samfund samt deres forretningsmæssige kunnen, komplet irrelevant i forhold til om Kina turboer er pengene værd - Alligevel forsøger du konstant at manipulere folk til at have noget i mod produkterne ALENE ud fra DINE ideologier.

Den er ved at være gammel Ravn - Tvivler på jeg er den eneste der er ved at være træt af dit evige tilbagevendende OFFTOPIC. (Her henvises i sær til de mere konkrete tråde)

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havner, overskriften på denne tråd er: Kopi dele eller org. dele.

Hvordan kan det være offtopic at tage stilling til alle nuancer vedr. dette spørgsmål - kan du svare mig på det?
Desuden er det mig en gåde at du kan være med på den så længe før du mener at jeg er offtopic...

Er det en ideologi at man tager stilling til årsager og konsekvenser af egne og andres handlinger? hvis det er, så syntes jeg det er en sej ideologi...

Du taler om at jeg manipulerer folk til at have et problem med Kina turboer, kære ven det behøver jeg slet ikke at gøre, det lille "problem" kører allerede sit eget liv, jeg er jo ikke den eneste, heller ikke herinde og på denne tråd, der har noget imod disse turboer og m.h.t. manipulation så tror jeg ikke at skal bruge den imod andre, du har fra starten manipuleret stort set alt hvad jeg har sagt, enten direkte eller ved at "overhøre" utallige kritiske spørgsmål.

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Det Havneren mener er vist, at det er ved at være lidt trættende at du (Ravn) smider kommentarer om Kina-turbo'er i temmelig mange andre tråde, hvor de ikke har nogen relevans (kommentarerne altså...)

Det er selvføgelig fint at tage debatten op i denne tråd.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem

wukshady skrev:
Det Havneren mener er vist, at det er ved at være lidt trættende at du (Ravn) smider kommentarer om Kina-turbo'er i temmelig mange andre tråde, hvor de ikke har nogen relevans (kommentarerne altså...)

Ja det tror jeg også, og må give havneren ret.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

wukshady skrev:

Det er ikke det Havneren mener, han er træt af at jeg ikke er enig med ham og aldrig bliver det i dette emne og den med komentarene drejer sig om 2-3 stykker tror jeg, men bemærk at de befinder sig i ikke "seriøse" tråde, hvis jeg skal punkes for det så er der mange andre herinde der også skal punkes i denne forbindelse for ikke "relevante" kommentarer, men de er selfølgelig ikke "Kina" modstandere...

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Så lad mig da bare slå fast at jeg hverken er modstander eller tilhænger af kina turboer eller andre lignende kopi-produkter. Fra den ene side kan jeg godt se problematikken i at et anderkendt firma, som f.eks Garret, bruger mnange penge på at udvikle, hvorefter et no-name firma i kinesiens land kopierer produktet og sprøjter det ud i en måske lidt tilfældig kvalitet.
Omvendt så er jeg egentlig tilhænger af frie markeds kræfter, især hvis det kan presse lidt på firma'er som har en uforholdsmæssig avance, takket være et godt brand (der i nogle tilfælde måske er ufortjent)

Jeg har ingen erfaring med Kina-turboer og tror heller ikke jeg får det, da jeg alligevel ikke tror på at de kan holde til mit brug. Men det samme gør sig gældende for Garret.

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 156 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time