Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2007, 23:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Vi havde justeret en turbomotor ind, med oktan 95 fra shell, og der var ingen problemmer med tændingsbanken..

Fik så noget 95 i fra statoil, og den bankede ret volsomt når den fik lov og trække i 5 gear, tænkte det kunne jo være man havde fået noget dårligt.
Ved næste tankning fik den så 95 shell igen, og den kunne nu tåle fuld pedal igen.
Bare for og test om statoil var dårlig, fik den så 95 fra statoil igen, og straks kom problemmet igen.
Kunne forstå hvis vi havde justeret lige til kanten, og den så gnitrede lidt, men det var ret kraftig banken.

Kan det virkeligt være rigtigt, er der ikke nogle krav til hvad man må kalde 95, eller er der bare nogen der sparer ekstra på de gode stoffer.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2007, 23:39 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jeg har oplevet det samme, den benzin de kalder Bio95 hos Statoil, er bare ikke god nok til min motor..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 04:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
forklaringen kunne MEGET nemt være noget i retning af.... der er helt klare krav til 95oktan benzin. men intet der forbyder (sheel) at man sælger noget med væsentlig mere oktan mm end 95 som 95 oktan!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 10:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad skulle få dem til og gøre det, folk vil jo spare hvore spares kan.
Men selvfølgelig en mulighed.
Texaco(eller hvad det hedder) er der heller ingen problemmer.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 15:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Kunne det ikke tænkes at den Shell 95 i har tanket faktuelt har et højere oktantal end 95, og Bio95 fra Statoil er på præcis 95 og det dermed gør forskellen - og dermed at Bio95 ikke er ringe brændstof?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 15:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
duckstar skrev:
Kunne det ikke tænkes at den Shell 95 i har tanket faktuelt har et højere oktantal end 95, og Bio95 fra Statoil er på præcis 95 og det dermed gør forskellen - og dermed at Bio95 ikke er ringe brændstof?


Nå læste lige om Texaco 95'eren uden problemer. Glem mit tidligere indlæg så.

Jeg har dog personligt ikke haft problemer med at fylde 95 oktan på min motor med eftermonteret tryk, uanset hvilket mærke jeg har valgt har jeg ikke bankeproblemer.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 16:24 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
lqs skrev:
forklaringen kunne MEGET nemt være noget i retning af.... der er helt klare krav til 95oktan benzin. men intet der forbyder (sheel) at man sælger noget med væsentlig mere oktan mm end 95 som 95 oktan!


Det gælder så ikke min oplevelse, for det eneste 95 oktan af dem jeg har prøvet, og jeg shopper en del rundt ved de forskellige mærker, hvor jeg har oplevet problemet er lige præcis den Bio95 som jo indeholder 5% bio-ætanol.. Så i min bil er der altså en forskel..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Min gamle Sunny N13 GTI, brød sig bestemt ikke om Statoils 95. Og den var endda helt standart. Men tændningsbankede helt vildt når jeg tankede der. Ingen problemer andre steder fra

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 21:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=247701

Der var også en anden tråd med en der havde tanket på statoil og det endte vist med et dyrt værkstedsbesøg. Kan desværre bare ikke finde tråden nu


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2007, 21:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
har i prøvet fra flere statoil tanke eller er det fra den samme hver gan.. en kamerat har oplevet det samme med oktan 98 fra en dk tank, og vi blev ret enige om at de garanteret har fået "forurenet" deres 98 blanding.

ps: det er efterhånden en del år siden...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team