motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik

#11 Indlæg af HenrikGM »

Martin Mikkelsen skrev:Hej med jer


jeg har en Octavia 1.8T fra 2000.

har planer om at den skal chiptunes, men er sgu ikke specielt imponeret over prisen.

men har så hørt at der findes motorstyringer som passer lige over i det originale stik !!!


er der nogen herinde som har erfaringer med det ???


mvh

Martin


STD motor?
Hvilket topstykke?

Jeg spørger af nysgerrighed, og fordi jeg har haft to af disse topstykker i flowbænken.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#12 Indlæg af Martin Mikkelsen »

motoren er en AGU, den med de store huller i toppen, og den " dummeste " motorstyring.


Vi er helt enige om at den originale motorstyring sagtens kan laves om.


men når jeg så på et tidspunkt skal ha' en anden turbo på, ja så skal den chippes IGEN.

med en programmerbar motorstyring kan man selv klare tingene, naturligvis med rullefelt og AFR wideband ur.


og forresten, jeg har en turbo fra en 180 hk TT på hånden ( Borg Warner K03s som nogen ynder at kalde den )

den har en lille revne i turbinehuset, har kørt 65000 og koster 2000 penge, noget man skal satse på ( evt. for at reparere ?? )


mvh

Martin
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

Re: motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik

#13 Indlæg af VAG mekaniker »

HenrikGM skrev:
Martin Mikkelsen skrev:Hej med jer


jeg har en Octavia 1.8T fra 2000.

har planer om at den skal chiptunes, men er sgu ikke specielt imponeret over prisen.

men har så hørt at der findes motorstyringer som passer lige over i det originale stik !!!


er der nogen herinde som har erfaringer med det ???


mvh

Martin


STD motor?
Hvilket topstykke?

Jeg spørger af nysgerrighed, og fordi jeg har haft to af disse topstykker i flowbænken.

og hvordan flower de så, sammen lignet med andre topstykker med mange ventiler?????
Jeg spørger af nysgerrighed fordi jeg er bare endnu mere nysgerrig :gnaek:
v/h Peter
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#14 Indlæg af VAG mekaniker »

Martin Mikkelsen skrev:motoren er en AGU, den med de store huller i toppen, og den " dummeste " motorstyring.


Vi er helt enige om at den originale motorstyring sagtens kan laves om.


men når jeg så på et tidspunkt skal ha' en anden turbo på, ja så skal den chippes IGEN.

med en programmerbar motorstyring kan man selv klare tingene, naturligvis med rullefelt og AFR wideband ur.


og forresten, jeg har en turbo fra en 180 hk TT på hånden ( Borg Warner K03s som nogen ynder at kalde den )

den har en lille revne i turbinehuset, har kørt 65000 og koster 2000 penge, noget man skal satse på ( evt. for at reparere ?? )


mvh

Martin

Er det ikke stort set den samme turbo??
Ville da vælge en der der var noget større hvis det var mig....men det er jo smag og behag :wink:
v/h Peter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik

#15 Indlæg af HenrikGM »

VAG mekaniker skrev:[og hvordan flower de så, sammen lignet med andre topstykker med mange ventiler?????
Jeg spørger af nysgerrighed fordi jeg er bare endnu mere nysgerrig :gnaek:


Nu skal vi ikke hijacke mandens tråd med en masse flowsnak, men kort fortalt er der en hel del forskel på topstykkerne. Støbekvaliteten er ikke til at juble over.

Teoretisk max på ventilstørrelsen indikerer en meget dårlig virkningsgrad; under 50% af potentialet. Bigport flower op imod 220-240CFM@28" og smallport omkring 150CFM.

Et dygtigt portet smallport kan meget nemt vise sig at være ikke så lidt bedre end bigport....

Det kunne se ud som om man har knaldet en ekstra ventil i pga PR værdien. Især bigport er tydeligt ekstremt meget produktionsminded, hvor ensartethed har betydet mere end performance.

Jeg vil tro at man kan få samme flow med midterste ventil lukket..... :coffee: Flere 16V topstykker matcher fint flowet, ihvertfald på indsuget.

Det skal ikke forståes således at jeg mener det er decideret dårligt, men det giver ikke rigtigt "bang-for-the-buck med den sidste ventil.

Måske der skulle startes en anden tråd, hvis der er interesse nok til at spolere denne tråd :-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#16 Indlæg af Shelby 500 »

lqm.dk skrev:så er der jo ffj han kan lave det lige til din bil
med start spærer og det hele
til en god pris


Og den Pris er ? :)
RS-
Martin Mikkelsen
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30

#17 Indlæg af Martin Mikkelsen »

I må sgu gerne hi-jacke 8) , altid godt med lidt information.

jamen turboerne er stort set ens, det jeg har fået af vide er at eneste forskel på K03 og K03s ( som den ikke hedder :tooth: ) er at kompressor huset er større på K03s'eren, så den flower lidt mere luft, den kan vidst ikke levere mere tryk end K03'eren.


mvh

Martin
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

Re: motorstyring som passer på originalt ledningsnet/stik

#18 Indlæg af VAG mekaniker »

HenrikGM skrev:
Teoretisk max på ventilstørrelsen indikerer en meget dårlig virkningsgrad; under 50% af potentialet. Bigport flower op imod 220-240CFM@28" og smallport omkring 150CFM.

Jeg vil tro at man kan få samme flow med midterste ventil lukket..... :coffee: Flere 16V topstykker matcher fint flowet, ihvertfald på indsuget.


Måske der skulle startes en anden tråd, hvis der er interesse nok til at spolere denne tråd :-)


fint med mig med en "flow" tråd :gnaek:
Jeg har ikke den store viden omkring flow på div topstykker, synes ikke jeg kan finde noget data på dem der sælger topstykker, mere om hvor mange hk man kan lave med sådan en top :coffee: men de tal du lige kommer med der, kan jeg så sammen ligne med den 700hk motorcykel med turbo som du lagde ind under video, der klarer den sig noget under!!
Kan du ikke skrive lidt om hvilke toppe du har testet og hvor meget de kan klare, kunne da være serdeles intra at læse om. Hvor meget mere kan man få en top til at flow ved at stå og køre med drimmel evt et par fif omkring >tag heller lidt her og slet ikke her< :wink:
v/h Peter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#19 Indlæg af Wildert »

Jeg kan forstå at 20v-toppene har et andet problem, nemlig at diameteren på løfterne er meget lille, hvilket gør at en skrap rampe på knasterne er svær, hvilket igen gør at det kniber grundigt med at få noget ordentligt løft på, og en lang åbning oppe i de løft hvor det betyder noget.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Cult
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30 dec 2007, 20:42
Geografisk sted: kolding

#20 Indlæg af Cult »

hvis du alligevel vil have stor mølle på så få en anden styring på hvor man kommer af med luftmasse målere for det kommer aldrig til at køre helt optimalt. min kom aldrig til at køre 100% med orginal boks og 300hk og pludselig begyndte den at tabe begrændersern så det resulterede i 2 tabte ventiler :evil:

jeg regner med at smide en fmj 105,2 boks på min når jeg får samlet en ny motor :rock:
VW Golf 3 1.8 Variant 300hk++
Besvar