Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 dec 2007, 17:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
Hej med jer


jeg har en Octavia 1.8T fra 2000.

har planer om at den skal chiptunes, men er sgu ikke specielt imponeret over prisen.

men har så hørt at der findes motorstyringer som passer lige over i det originale stik !!!


er der nogen herinde som har erfaringer med det ???


mvh

Martin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007, 19:30 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 jun 2006, 17:36
Indlæg: 20
så er der jo ffj han kan lave det lige til din bil
med start spærer og det hele
til en god pris

_________________
Livet begynder ved 2 bar og forsætter med baghjuls træk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007, 23:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
en chipning koster omkring 6000 penge.

og min plan er standard turbo, større forrør , anden indsugning mm.

og jeg ikke den store tiltro til det der "chipning" det virker som noget standardvare halløj


en VEMS motorstyring kan erhverves for omkring det samme.

og som jeg kan se/forstå, så kan man sgu få motorstyringen så den passer i det originale stik.

men hvordan er det så at programmere sådan en sjover ??


er det noget startmap så man i det mindste kan starte skidtet, eller er man helt tilbage til sigtekasserne ??

nogen der har erfaring med VEMS/ VAG 1.8T motorer :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007, 23:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Standard Turbo?

Den lille lorte lader, laver jo fuldt lade tryk ved 2000 rpm. Men det selvfølgelig også bedre end passaten hvor den lader med fuldt ladetryk i tomgang...

Altså ved den kan chippes til 220 uden at ændre noget i motorrummet. Og til 300 hk, så smider Nordic en anden turbo på, så tror da ik standard turboen er velegnet til mere end de der 220 hk. Men det kun min teori hjerne der spøger her...

Har du hørt inde på VAGcars? De må da næsten vide det bedre end her?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007, 23:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
Hej Klyfax


jamen jeg er skam en flittig bruger af vagcars !!

men derinde hersker " du skal bare op til RH-motorsport" temaet !!


og det er ikke nok til mig, da jeg er lidt af en pilfinger ( ligesom jer andre )

og hvorfor gi' så mange penge for et skud i bøssen, når man med en standalone motorstyring kan prøve alverdens ting af


mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007, 23:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Jeg overvejer osse kraftigt en VEMS...
Så den er jeg med på, hvis du finder et start map :) -

Ellers, (hvis man gider :roll: ) kan en MS sættes til de org følere - den har bare ikke 55pin ud - men måske et omformerstik?

/L

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2007, 07:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Shelby 500 skrev:
Jeg overvejer osse kraftigt en VEMS...
Så den er jeg med på, hvis du finder et start map :) -

Ellers, (hvis man gider :roll: ) kan en MS sættes til de org følere - den har bare ikke 55pin ud - men måske et omformerstik?

/L


Hvis man er klar på at betale for det 55pins stik så er det da en smal sag at lave et omformer stik.

Pas nu på! 55pins stikket er ikke standardiseret, men folk synes at tro bare der er 55pins i stikket så er det plugnplay. Producenterne har været så søde at lave dem med forskellig pinout. :gnaek:
Fysisk passer stikkene sammen....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2007, 21:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 20 jun 2006, 17:36
Indlæg: 20
nu er ffj jo sådan set ikke en chip
men en hel ny box der passer lige i den bil
og så er det på dansk program til den.
og så kan den stare med den så kan du selv lave det hele om i den hvis det er det du vil....
hvis du ikke ved hvad det er,
Description FFJ105: her er lidt om den


---------------------
Hardware:
-----------------------------------------------------
Size : 128mm X 90mm 4 layer PCB
CPU : Hitachi H8s2357 20MHz
RAM : Internal 8kbyte.
EEPROM : External 8kbyte.
Flash 1 : 128kbyte internal for program.
Flash 2 : 512kbyte external for Datalogger memory.

Input/output:
-------------
CAN Bus : Philips SJA1000 with SN65HVD251 driver.
PC interface : RS232 at the Harness connector and internal 10pin connector.
AFR/O2 : AFR using Bosch 0 258 007 057 sonde or standard lambda sonde
Diagnose : None.

Inputs:
--------
Water temperature : Standard Bosch 2kohm@20deg NTC, -30-->120deg range
Air temperature : Standard Bosch 2kohm@20deg NTC. -30-->120deg range
Trottle prosition : 0.0V-->5.0V or 5.0V-->0.0V
EGAS feedback : 0.0V-->5.0V or 5.0V-->0.0V
Manifold or height: 0.0V-->5.0V.
Airmass meter : 0.0V-->6.0V differential input.
Lambda/AFR : 0.0V-->5.0V differential input.
Knock in : 1 pcs Knock input.
Crank chaft sensor: Inductive or Hall dependant on jumper setting.
Intake CAM sensor : Inductive or Hall dependant on jumper setting.
Exhaust CAM sensor: Hall sensor.
Speed sensor 1 : Hall sensor for drive wheels.
Speed sensor 2,3 : Inductive/ABS inputs for undriven wheels.

Outputs:
---------
Injectors : 4 pcs minimum 8 Ohm injector outputs (or 6 if Idle/EGAS not used)
Ignition : 4 pcs 9 Amps-450 Volts KL1 ignition outputs
Idle/EGAS : EGAS H-Bridge 15A or 3/2 pole Idle regulator output
Intake CAM Adjust : 3A Low side drive (BMW) or high side drive (Honda VTEC).
Exhaust CAM Adjust: 1A Low side drive.
Wastegate control : 1A Low side drive.
Evap : 1A Low side drive.
Fuel pump : 1A Low side drive.
Main relay : 1A Low side drive.
RPM output : 50V fly back.
Reference : 2 pcs. 5.0V

også køre den egas......

_________________
Livet begynder ved 2 bar og forsætter med baghjuls træk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2007, 22:33 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Martin Mikkelsen skrev:
og hvorfor gi' så mange penge for et skud i bøssen, når man med en standalone motorstyring kan prøve alverdens ting af


mvh Martin



PRÆCIS, med chiptuning kom ordsproget "tis i bukserne for at få varmen..." :shock:

Og med hensyn til opstartsmap er det ikke som udgangspunkt mærke-bestemt. AFR og Tænding er f.eks. uafhængig - se blandt andet konfigurator til opstartsmap til tændingen her på powerpage http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... rator.aspx (husk at læse de indledende artikler om tændingen, detonation mm. inden anvendelse) - dog ikke mærkebestemt. Opsætning af triggersignal mm. calibrering af TPS, MAP mm tager nødvendigvis ikke mange gennemgange i manualen for en "pilfinger" at sætte op. Og husk det er kvalitetstid :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2007, 19:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Jeg ville slet ikke anbefale dig at bruge dine hårdt opsparede lommepenge på en ny motorstyring.

Jeg ved du har hørt det før, men RH Motorsport ved altså i dette tilfælde hvad de taler om - specielt på 1,8T motoren.

Og den originale motorstyring er ganske fin og avanceret til tun.

Hvorledes sman tuner 1,8T motoren bedst, finder du inde på Nordic Turbo´s hjemmeside eller på www.scanturbo.dk.

Der findes da mange historier (flere som jeg selv har kendskab til) om indtil flere projekter med over 300 hypper på original blok.

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team