Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 apr 2025, 15:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
I det mindste havde de det proffe rescueteam, men hvor meget det er værd i den situation af en kampvogn i topfart taber et bælte og fræser en tribune ned må heldigvis stå hen i det uvisse.

He he - ja bilerne skal have godkendte axler - og alle KAMPVOGNE skal have SFI godkendte bælter :mrgreen: :tooth: :gnaek: :up:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

morten jønsson skrev:
[He he - ja bilerne skal have godkendte axler - og alle KAMPVOGNE skal have SFI godkendte bælter :mrgreen: :tooth: :gnaek: :up:

Kan man også bestille sådan nogle hos Mark Williams? Altså bælterne...Eller bliver det så til en snescooter? Måske den så kan køre under en scooterforsikring?
I Sverige kan den nok indregistreres som en A-traktor, så skal man kun være 16 for at køre i den...?

Både sjov og alvor i det indlæg. :coffee:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jo flere DASU medlemmer der kommer til det møde, jo mere burde DASU ryste i bukserne, de har efter min mening allerede spillet fallit i denne motorsportsgren, problemet er at de sikkert ikke selv ved det...

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Feldthaus skrev:
[
Hvad angår DHB, så vil jeg ikke spå om hvad de finder på.
Jeg tror de er glade for den sikkerhed, som er i reglement 8, da de derved er temmelig godt sikret i ulykkestilfælde. De kan da i hvert fald gå ud og sige, at de har fulgt ale sportens regler. Man skal tænke på at hvis de bryder med div. regler og bare kører løs, og hvis der så sker en ulykke, så har de mildest talt en stor PR udfordring. Tja, jeg aner ikke hvad de tænker, heldigvis :roll:

Uden dette skal blive til en tråd om DHB, så er det værd at bemærke at man netop ikke kan sige en skid om at "alle regler er fulgt". Det hedder nærmere: "Der er dispenseret for hele reglement8". Den "abe" vil klart ligge hos DASU i tilfælde af en ulykke.
Rent principielt kunne de nok ligeså godt have kørt løs, hvilket de da også gjorde. Det vil under alle omstændigheder blive noget af en udfordring med en ulykke.

I det mindste havde de det proffe rescueteam, men hvor meget det er værd i den situation af en kampvogn i topfart taber et bælte og fræser en tribune ned må heldigvis stå hen i det uvisse.

2 ting HenrikGM:
1 Hvilke regler mener du der var dispenseret for?
2 Kampvognen var uden for mit ansvar og derfor også udenfor DASU´s ansvar. Den står forlaget helt alene med.

Du må meget gerne svare mig direkte pr. email. Jeg vil gerne modtage konstruktiv kritik, da det kan hjælpe mig hvis jeg skal lave flere løb.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
morten jønsson skrev:
Jeg er stadig i tvivl, om jeg skal med til det der møde..
Et par spørgsmål:
Er DASU-klubber/mennesker ikke velkomne?
Er kørere ikke velkomne?
Er det kun tilhængere af en ny UNION, der er velkomne?
Er mødet for alle, der har med streetrace at gøre, eller kun for de få udvalgte?

På vegne af Streetracing.dk og 402meter.dk ville mit svar være følgende.

1) Naturligvis er DASU klubber og DASU medlemmer velkomne

2) Naturligvis er kørerne velkomne

3) Nu er ideen med Danish Legal Streetrace Union suverænt mit personlige initiativ med opbakning fra foreløbig 2 arrangører og jeg er sikker på at vi lander opbakningen fra nr. 3 arrangør inden juleaften.

Derfor er det også min holdning at mødet og dermed initiativet skal være åben for flest mulige.

4) Jeg er meget lidt tilhænger at terminologien "de få udvalgte" - succes skabes ved åbenhed og imødekommenhed - men dermed også som resultat af kompromiser og dialog.

Det der er vigtigt på dagen er at folk møder velforberedte og med en imødekommende holdning, og respekt for at vi her diskuterer de overordnede rammer og derfor ikke i denne omgang kan bruge dagen til hvert enkelt fremmødtes individuelle ønsker og krav.

Og når dette er sagt - så skal det samtidig understreges at initiativet kommer fra streetrace rødderne, og det vil derfor være dem der ultimativt sætter spillereglerne - men nu er der jo heller ingen lov der forbyder andre at lave streetrace klubber og dermed få indflydelse :wink:

Så jeg blæser og har mel i munden, personligt vil jeg helst have flest mulige input fra hele spekteret, men samtidig vil jeg klart tilkendegive at det er den grundlæggende streetrace sport, som kendes fra Lindtorp, Holeby, Sindal og Aalborg der er mit overordnede udgangspunkt.

Citat:
Jo flere DASU medlemmer der kommer til det møde, jo mere burde DASU ryste i bukserne, de har efter min mening allerede spillet fallit i denne motorsportsgren, problemet er at de sikkert ikke selv ved det...

Du har bare så meget mere ret end du måske selv er klar over - dybest set sidder de efter min mening forsat ved højbordet og aner ikke at græsrødderne er ved at organiserer sig - desværre :?

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Bliver det møde til noget?

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg synes også det ville være rart om arrangørerne kunne finde sammen.
BlackRace har shjv ikke kommet med datoer endnu, og ensartede regler eller lad os sige klasseinddelinger kunne være et skridt på vejen til samarbejdet.
På den foreslåede møde dato primo Januar er jeg i Spanien og det er vel egentlig også arrangørernes møde - men da jeg kæfter op alle-steder giver jeg gerne et par gode råd - hvis der er nogle der gider høre. Men de er jo fremført gang på gang gennem det sidste halve år :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:

Jeg regner da med at mødet bliver til noget.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:

Ja, men bliver det på lørdag som tidligere skrevet?

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:

Det ville været rart at vide snart om det bliver til noget ???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time