Hej alle,
Har med stor interesse læst denne seriøse tråd, hvor jeg bla. kan se I efterlyser lidt input ang. regler og mulige tider for ”gadebiler”. Vi i LP Racing har de sidste 6-8 år brugt en del energi på at race i DK og Skandinavien i biler der må betegnes som ”gadebiler” ifølge de regel forslag jeg ser bla. fra Ravnen.
Vi har 2 biler den ene er vores grove Street bil den kører efter disse regler, se link under STREET.
http://www.tsds.se/tsds/index.php?optio ... &Itemid=55
Vores bedste tid efter 8 løb er 5,25 sek. på 201 meter, hvilket svarer til 8,20 -8,30 sek. på 402 meter og bilen vil efter færdig indkøring køre 5,00-5,10 på 201 meter.
Denne bil vil vi under ingen omstændigheder kunne syne i DK.
Den anden er en ”rigtig” gadebil der kører efter disse regler, se dette link:
http://www.outlawracing.com/THERULEBOOK ... fault.aspx
Læg mærke til følgende: DOT dæk, fungerende vindues oprul, originale ruder, original hjulophæng for+bag, fuld original interiør!! alt lys skal fungerer osv. osv. Dette reglement ser jeg som det vildeste der med rimelig samvittighed kan synes.
Bilen kører 5,57 sek/202 km/t. på 201 meter svarende til 8,65 -8,70 sek. på 402 meter.
Denne bil kan synes som den er i DK
MHT sikkerhed, ja kører man stærkt er det nødvendigt og husk det er for vores egen skyld.
Jeg vil ikke blande mig for meget i jeres diskussioner, men håber da i finder sammen, får lavet et fornuftigt regelsæt og stablet nogle gode race på benene.
Just my 10 cents
Hilsen Peter
LP Racing
www.pro-touring.dk
ps. Vi skal nok dukke op og støtte jeres arrangementer, hvis der bliver en klasse der passer