morten jønsson skrev:
[
Jeg har spurgt lidt rundt omkring, og et af svarene var dette:
Det går att beställa axlar från tex Mark Williams :
Mark Williams Enterprises produces many special splined shafts. Our facility has specialized equipment that allows fast production of special splined shafts. For example a shaft was re-produced from a broken sample. The entire project included reverse engineering, creating a three-dimensional model with shop drawings,CNC programming, process development and part completion in less than two weeks. Our complete in-house CNC turning, spline cutting, heat-treating and CNC grinding allow special part deliveries that are unrivaled in the industry
Er der overhovedet nogen der har FORSØGT at få aftermarket axler til deres biler?
Det er fint at du undersøger det, men trækaksler er det ikke kun Mark Williams der kan lave. Der findes i dynger af maskinfabrikker der kan det samme som Mark Williams, men de har det til fælles, når vi snakker om "prototypeaksler", som du har fundet der: De er ikke godkendte, og derfor ganske enkelt ligeså værdiløse som de aksler feks Jonas har på seaten(værdiløse i godkendelsesøjemed!)
Mange "ikke amerikanere" har trækaksler der kan tåle temmeligt meget fra fabrik. Et skift til aftermarket aksler der hellerikke er godkendte gav kun et betydeligt hul i kontoen, og måske en "bling-bling" effekt fordi MarkWilliams nok sender nogle klistermærker med i kassen.
Jeg vil tro at et sæt trækaksler til Jonas´s seat, custom made by Mark Williams nok koster det samme som resten af transmissionen, men det kan man da undersøge.
Morten; Har du den komplette oversigt over hvad SFI godkendelsen på samtlige krav reelt betyder?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!