Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 13:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Feldthaus skrev:
Hvorfor er det du mener der ikke er plads til jer i dragracing? Prisen? For mange regler? Hvad? :?:

Læs nu lige Reglement 8 igennem endnu engang. Specielt ET reglementet. Ingen af disse ikke-amerikaner-biler der kører 9-10-11sek kan overholde dette reglement.
Eksempelvis findes der ikke godkendte trækaksler til f.eks. en BMW, en Supra eller min egen SEAT for den sags skyld...
Feldthaus, jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver ved med at ophøje reglement 8, når det bare slet ikke svarer til nutidens ikke-amerikaner-street-race biler.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Ravnen skrev:
Hartvig, jeg er bare så fucking træt af at det åbentbart konstant skal være et problem med de tider der bliver kørt, hvis det hele er så åbent som du siger hvorfor hører jeg så hele tiden om begrænsninger i stedet for om løsninger og muligheder, der er sku da ingen der hører mig sidde og komme med løsninger der afskriver nogle mennesker fra at køre, og så negativt var det indlæg altså heller ikke...

Nu er det jo sæsonen 2008 vi snakker om, men realiteten er jo netop at der har været fuldkommen åbent på streetrace banerne i 2007, hvilket betød at vi bl.a. klokkede Kiesa med en ET på 9 sekunder.

Det vi forsøger nu er at lave en model som kan tilgodese flest muligt, men streetrace er og bliver defineret som 201/402 meter race med indregistrede biler - uanset de tidsgrænser vi slet ikke har aftalt endnu.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus, jeg kunne jo prøve at henvise til nogle af de utallige indlæg jeg har om dette emne på dette forum, der vil du se at jeg stort set har været hele vejen rundt, op til flere gange sikkert, den røde tråd i mine indlæg er at der skal være så få regler som muligt men at sikkerheden skal være iorden, OG en vis overlapning af de to fraktioner Streetrace og Dragrace, mht. en klasse for "os" i dragrace fortæl mig hvilken......

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Jonas

Rart at se dig (og dermed Blackrace) i diskussionen, og du starter med at sætte hovedet på sømmet.

DASU's reglement 8 er så gennemsyret af gammelt og utidssvarende indhold når det drejer sig om bl.a. teknik, og derfor er der simpelthen behov for et forenklet og up-to-date banereglement for streetrace sporten.

/Hartvig

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
efterz skrev:
Feldthaus skrev:
Hvorfor er det du mener der ikke er plads til jer i dragracing? Prisen? For mange regler? Hvad? :?:

Læs nu lige Reglement 8 igennem endnu engang. Specielt ET reglementet. Ingen af disse ikke-amerikaner-biler der kører 9-10-11sek kan overholde dette reglement.
Eksempelvis findes der ikke godkendte trækaksler til f.eks. en BMW, en Supra eller min egen SEAT for den sags skyld...
Feldthaus, jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver ved med at ophøje reglement 8, når det bare slet ikke svarer til nutidens ikke-amerikaner-street-race biler.

Jeg kender reglementet, og ved godt det ikke er perfekt, men så gør dog noget ved reglementet i stedet for bare kaste håndklædet i ringen og lave et reglement, som i kan efterleve. Fejlene bliver aldrig rettet hvis alle bare kaster håndklædet!
Med hensyn til godkendte/ikke godkendte trækaksler, så havde du vel ikke forestillet dig, at man kunne flere dobble ydelsen på motoren uden at gøre noget ved akslerne?

Ravnen skrev:
Streetrace og Dragrace, mht. en klasse for "os" i dragrace fortæl mig hvilken......

Lav nogle klasse regler selv, som overholder de grundlæggende ting i reglement 8.
Desuden, så kan næsten alle streetrace biler køre i Bracket klassen.
Men jeg vil give dig ret i, at en egentlig klasse for "europæer" biler ikke findes i reglement 8, men det er jo det gode ved at det kun er et overordnet reglement.
Havde du forestillet dig, at et nyt streetrace reglement ville løse alle dine/jeres problemer med reglerne for tid og evighed? For hvis det er tilfældet, ja så skal i lave reglerne nu, og så stoppe alle fremskridt.

Prøv alle lige slippe deres egen lille verden, og se det hele lidt fra oven.
Dragracing har eksisteret i mindst 50 år. Streetrace med "europæer biler" har været her i ca. 10 år.
Om endnu 40 år, så vil man grine sin rø... i laser af at denne diskution nogensinde har fundet sted.
Pointe: Udvikling tager tid, LANG TID :!:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Feldthaus skrev:
Med hensyn til godkendte/ikke godkendte trækaksler, så havde du vel ikke forestillet dig, at man kunne flere dobble ydelsen på motoren uden at gøre noget ved akslerne?

På de mange ikke-amerikaner-kasser kan man jo rent faktisk. Som eksempel har min SEAT - i race trim - ca. 3x oprindelig ydelse, og aksler er originale og har holdt til rigtig mange starter på klistede baner.
Selvfølgelig er der andre biler, hvor de originale ikke kan holde, men dette ændrer bare ikke på det faktum, at du stadig ikke kan få "godkendte" aksler til disse biler.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:
Streetrace og Dragrace, mht. en klasse for "os" i dragrace fortæl mig hvilken......

Lav nogle klasse regler selv, som overholder de grundlæggende ting i reglement 8.
Desuden, så kan næsten alle streetrace biler køre i Bracket klassen.
Men jeg vil give dig ret i, at en egentlig klasse for "europæer" biler ikke findes i reglement 8, men det er jo det gode ved at det kun er et overordnet reglement.
Havde du forestillet dig, at et nyt streetrace reglement ville løse alle dine/jeres problemer med reglerne for tid og evighed? For hvis det er tilfældet, ja så skal i lave reglerne nu, og så stoppe alle fremskridt.

Det er jo lige precis det det drejer sig om, og lige derfor er det jo heller ikke særligt konstruktivt at "bare" skille sig af med dem der er "besværlige" som nogle mener...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
efterz skrev:
Feldthaus skrev:

På de mange ikke-amerikaner-kasser kan man jo rent faktisk. Som eksempel har min SEAT - i race trim - ca. 3x oprindelig ydelse, og aksler er originale og har holdt til rigtig mange starter på klistede baner.
Selvfølgelig er der andre biler, hvor de originale ikke kan holde, men dette ændrer bare ikke på det faktum, at du stadig ikke kan få "godkendte" aksler til disse biler.

Knæk en aksel på din seat og hvad sker der ud over at du mister drevet på hjulet, og måske gør i bukserne af bar skræk.
Knæk en aksel på et typisk kaner bagtøj, og du vil miste hjulet, og med garenti gøre i bukserne.

Amerikanske regler oversættes ikke ordret til danske forhold.
Hvor finder jeg feks. et godkendt koblingshus til min gearkasse??
Men kan jeg lave et skjold der har samme funktion :idea:

Er det over hovedet muligt at de forskellige interessegrupper kan sidde i samme rum og komme frem til et fælles reglement.
Som jeg har fulgt debatten i de sidste år, så virker det umuligt.
Desværre :twisted:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
efterz skrev:
Feldthaus skrev:

Jeg kan godt se problemet - men hvad gør de i andre lande? Det kan sku da ikke passe at Danmark er det eneste land der har hurtige eurobiler. Denne debat har garanteret også været i andre lande - hvad gør de dér?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Løsningen er egentlig ligefrem, der er flere gange herinde blevet henvist til de Amerikanske regler, mht. "gamle sure forældede" regler...
sjovt nok har amerikanerene løst problemet, da de pt. har flere euro. klasser op at køre, der må være nogle regler man burde kunne skelne til her og der må være nogle herinde der må vide hvor man kan komme til disse regelsæt...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time