Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 09:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Ravnen skrev:
Alle i denne tråd siger det samme, så hvor længe skal vi klappe hinanden på ryggen, venner, jeg spørger bare...

Ja - vi lusker rundt om den varme grød og alt er sagt i 50 gange i 10 forskellige tråde:
Vi må erkende, der er 10 - 11 sek. biler og så flertallet der er langsommere.
De hurtige bør efter min mening melde sig ind i NDCD eller lignende og gøre et stykke arbejde for at få den klub igang (er godt på vej) og så få dem til at arrangere disse løb for de få.
Så har vi en masse "street" løb, der er billige og nogle få, der er dyrere med div beredskab og teknisk synede biler. Det er træls for dem, der bygger 10 sek biler men de passer altså ikke ind i den store sammenhæng og det må de erkende - plader eller ej.
mvh
Claus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Interessant udvikling i en tråd der startede omkring emnet DASU Cup 2008 :wink:

Det er bare helt i orden, jeg nyder og glæder mig over at vi udveksler meninger og holdninger i den kolde vintertid.

Men måske er det snart på plads med landsomfattende afstemning om en 9-11 sekunders begrænsning i 2008 ?

Hvad siger Blackrace og hvad siger Holeby ?

Streetracing.dk og vores partnere siger, at vi følger det som der kan opnås enstemminghed omkring - og gerne snart - idet det er eneste udstående punkt i vores banereglement for 2008, og der sidder en jurist og venter på vores indstilling.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Alle i denne tråd siger det samme, så hvor længe skal vi klappe hinanden på ryggen, venner, jeg spørger bare...

(men jeg holder stadig på at Andys bil er lovligt synet, eller så ville man vel ikke stå på landsdækkende tv og sige det er sådan)
LANDSDÆKKENDE TV.... prøv at lægge mærke til div. udsendelser her i december. (JULEMANDEN kommer ned gennem skorstenen!) MVH søren

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:

Det er bare helt i orden, jeg nyder og glæder mig over at vi udveksler meninger og holdninger i den kolde vintertid.

Men måske er det snart på plads med landsomfattende afstemning om en 9-11 sekunders begrænsning i 2008 ?

Streetracing.dk og vores partnere siger, at vi følger det som der kan opnås enstemminghed omkring - og gerne snart - idet det er eneste udstående punkt i vores banereglement for 2008, og der sidder en jurist og venter på vores indstilling.

/Hartvig

Jeg mener:
Lav klasserne som de er: bag og forhjul, med og uden tryk.
Nummerplader, papirer og stelnummer skal passe sammen.
Lad folk køre så stærkt som de vil (tror ikke mange kører under 10.00 på ren asfalt) men, men, men og nu kommer det: kør efter DASU´s reglement8 !!! dvs bøjle i ved 10.99 og andre småting. Det er alt afgørende at hvis der laves en cup så kan man ikke køre uden sikkerhedsudstyr til det ene løb og med til et andet. Ens regler tak.
På den måde vil man når året er omme kunne kåre den HURTIGSTE bil, og ikke den bil der kan køre tættest på indexet (hvad det så end måtte være) Er det ikke det det gælder om? Altså at køre hurtigst???????

Hvis der så er mange der kører "for langsomt" (Hartvig?) - så lav en bracket-klasse til dem, hvor man kører efter et index man selv sætter.

Titel:
Medlem

Se reglerne hér:
http://www.dasu.dk/media/filebank/org/r ... 8_2007.pdf
side 79 er nem at overskue.
Hvor svært kan det være? :tooth:

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
nogen der kan huske hvad naivt betyder? tag dog for fanden og forhold jer til virkeligheden. TOMMY, ANDY eller QVARNIS eller hvem ved jeg.... det er samme historie når det kommer til stykket. det der lovligt indreg. kan altså ikke gradbøjes. MVH søren

Skal ikke udtale mig om andy's bil.
Men thommy's, er det noget du ved søren, eller noget du TROR du ved.
Tit en stor hjælp, når man kan få hjælp af selveste TOYOTA DANMARK

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

morten jønsson skrev:
Hartvig skrev:

/Hartvig

Jeg mener:
Lav klasserne som de er: bag og forhjul, med og uden tryk.
Nummerplader, papirer og stelnummer skal passe sammen.
Lad folk køre så stærkt som de vil (tror ikke mange kører under 10.00 på ren asfalt) men, men, men og nu kommer det: kør efter DASU´s reglement8 !!! dvs bøjle i ved 10.99 og andre småting. Det er alt afgørende at hvis der laves en cup så kan man ikke køre uden sikkerhedsudstyr til det ene løb og med til et andet. Ens regler tak.
På den måde vil man når året er omme kunne kåre den HURTIGSTE bil, og ikke den bil der kan køre tættest på indexet (hvad det så end måtte være) Er det ikke det det gælder om? Altså at køre hurtigst???????

Hvis der så er mange der kører "for langsomt" (Hartvig?) - så lav en bracket-klasse til dem, hvor man kører efter et index man selv sætter.

@ Morten

Den lille hale du bliver nødt til at forstå og acceptere (skal absolut ikke læses negativt), er at ingen af de nuværende streetrace arrangører er DASU medlemmer, samt at vi grundlæggende er etableret som streetrace klubber - og ikke en erstatning for f.eks. DASU klubberne NDCD, Dragracing.dk og tilsvarende klubber under DMU.

Den udfordring vi står overfor i 2008 (glem alt om 2007 selvom det var samme udfordring) er at streetrace bilerne er blevet rigtig hurtige, og det er vi efter min mening nødt til at forsøge at regulere i 2008.

Mit umiddelbare forslag er en streetrace grænse ved 11 sekunder, og alle biler derunder deltager i en showklasse, hvor man eventuelt benytter DASU reglement 8 (i det tilfælde med stor risiko for at vi ikke ser mange af de publikumsvenlige Supra'er, Skyline m.fl.)

Så vi er lynhurtigt tilbage ved min første kommentar - vi (læs: streetracing.dk) er ikke - og har ingen intentioner om at blive en klub for dragracere. Vi er stiftet for at lave lovligt streetrace og det er også i 2008 vores primære formål - på godt og ondt :?

Det betyder samtidig, at vi forsøger at lægge begrænsning på ambitionsniveauet ved ikke at tilbyde dragracing afvikling med bracket, elliminering, 60 ft. tider osv. osv.

Uanset hjelm diskussionen fra tidligere på året, så er og bliver sikkerhed et kritisk indsatsområde, og skal vi køre meget hurtigere end de 11 sekunder, vil det kræve store omkostninger til supplerende sikkerhed - og nogen skal betale gildet :roll:

Dette skyldes på ingen måde modstand imod dragracere - absolut ikke - men blot at vi vil tilstræbe at holde os så tæt på det oprindelige formål, nemlig at stille arrangementer til rådighed hvor alle der møder op med en lovligt indregistreret bil kan deltage - have det sjovt sammen og måske udvikle deres dragrace talent :D

Jeg er klar over at dette måske er kontrovesielt i forhold til dragracernes ønsker og forventninger, og det er faktisk derfor jeg forsøger at få diskuteret hele setup'et inden vi for alvor går i gang med sæsonen 2008.

/Hartvig

Titel:
Junior Medlem

Jeg er hverken tæt på, eller i målgruppen for, nogen sinde at få en 11 sekunders bil. Jeg er nok en af dem Hartvig og Co startede med at satse på, nemlig den unge rod der har lyst til at møde ligesindede og køre en gang dørtræk under ordnede forhold.

Når det så er på plads vil jeg understrege at jeg som deltager syntes det er fedt at se fx en 900hk supra eller Amerikaner der ligger gummi i banen helt ud forbi 200 meter mærket. Men egentlig er det for en rod som mig lidt svært at forholde sig til. Derfor syntes jeg også det er cool at se Peter Jensen i hans Opel Kadett der iløbet af to år forbedre sine tider fra 15sek til 14 ved at gå og file lidt hist og her samt optimere med diverse "cowboy-tricks".

Der skal være plads til begge to til streetrace arrangementer efter min mening. Men det skal efter min bedste overbevisning være sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Til de arrangementer jeg har set billeder fra har bilerne kørt side om side adskildt af en stribe kegler og med en stigende sikkerheds margin til publikum jo længere ud på banen de kom.

Hvordan ser det ud rent juridisk at få tilladelse til fx biler ned til 9,99 sek? Kræver det "kun" øger redningsberedskab eller er der også skærpede forhold omkring banen? Og hvordan er de økonomiske konsekvenser? For mig som deltager i "ung rod" klassen er det ikke helt uinterssant om det koster 200kr eller 800kr at brænde benzin af en dag, og om man får 4 ture på banen eller 15.

Så længe det ikke kommer til at koste mig overdrevet meget mere at lade 11/10sek biler deltage, så lad dem da. Med den mente at det skal være sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Jeg har ikke helt afgjort med mig selv om jeg er for eller imod en Showklasse. For, fordi det måske på den måde ville blive billigere for alle parter. Imod, fordi at det så bliver den bil der kan kører tættest på de berømte 11,99 sek unden at gå under der vinder sin respektive klasse og ikke den reelt hurtigste for-/bag/4x4-trækker.

Tobias

Titel:
Medlem

ToLa skrev:
Hvordan ser det ud rent juridisk at få tilladelse til fx biler ned til 9,99 sek? Kræver det "kun" øger redningsberedskab eller er der også skærpede forhold omkring banen? Og hvordan er de økonomiske konsekvenser? For mig som deltager i "ung rod" klassen er det ikke helt uinterssant om det koster 200kr eller 800kr at brænde benzin af en dag, og om man får 4 ture på banen eller 15.
Tobias

Se - DET er et godt spørgsmål. Og måske er det også det der kommer til at afgøre hvad der køres i 2008. Jeg har fuld forståelse for at de "unge rødder" selvfølgelig ikke vil betale 800,- for at køre. Jeg ved ikke om det er dyrere at lave et "10.00 sek. arrangement" end et "11.00 sek. arrangement."
Er det det?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Tobias

Totalt i orden indlæg - du rammer hovedet på sømmet med mange at dine betragtninger.

Rent juridisk har vi ikke i 2008 nogen problemer overhovedet, for vores vedkommende afvikles der efter et godkendt banereglement, hvor vi (her menes streetracing.dk) kun har forpligtiget os til ekstraordinære sikkerhedsforanstaltninger ved tider under 8,99 sekunder.

Du er selv inde på at en af de helt store sikkerheds issues er at banen kun er adskildt af kegler. Dette skyldes primært at vi p.t. kun afvikler på flyvepladser og det er umuligt at lave et robust autoværn i midten af banen, hvis vi samtidig skal kunne opfylde kravene på f.eks. Sindal, hvor vi for at få prisen ned garanterer at kunne ryde banen på 15 minutter.

Valgte man at leje banen uden ovenstående betingelse, så ville der alligevel komme store udgifter til etablering af en baneadskildelse.

/Hartvig

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time