Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 05:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
men dhb var jo med preppet bane - eller hvad?
jeg taler om Upreppet bane...

DHB ´07 var upreppet bane!

Jo jo banen var upreppet men stadig med rigtig godt greb væsentlig mere end de andre upreppet baner vi har kørt på i år
jeg selv har kun kørt på baghjul på vandel banen af de upreppet

er også enig med Morten i at biler der kører under 11,50 skal have bøjle (mener nu reglerne er 11) jeg selv ville ikke turde køre en 12er tid uden bøjle men sådan er vi jo så forskellige

det vil jo nok også virke lidt forkert at man kan køre 10,00 uden noget og så ved 9,99 kræver det en af hver af sikkerheds udstyr

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
[quote="Elnef
Jo jo banen var upreppet men stadig med rigtig godt greb væsentlig mere end de andre upreppet baner vi har kørt på i år
[/quote]

Præcis det jeg mente.
Jeg tror altså ikke det er ret mange gadebiler med nummerplader (ægte) der kører under 10.00 på en upreppet bane.
For det er vel det vi taler om her? - altså en streetrace-cup (for biler med nummerplader) på upreppede baner. Derfor kunne det være godt at vide om der reelt er nogen der kører 9 sek tider - hvis der ikke er, ja så er der jo ingen grund til at diskutere reglerne for dem - hvis de ikke findes.
Hvordan kommer det her videre?
Henrik GM - jeg ved du læser med - og jeg ved at i "går og sysler med noget" vedr reglerne til jeres løb - UD AF BUSKEN.... :up:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
morten jønsson skrev:
Ved ikke helt hvad du mener - men hvis du mener at min (overfede) Camaroracer, som vi brugte et par år på at bygge, ikke kan bruges så meget i DK - så har du helt ret. Det var også grunden til at jeg solgte den.

Nej, det var absolut ikke det jeg mente.
Det jeg mente var vores mails frem og tilbage da du startede med at bygge, og vi (var i DR-U dengang) var i gang med at ændre på DASU cup reglerne.
Der mener jeg, at du følte hvordan det er at blive fanget i mellem to klasser.
Er træt af at du solgte den, ville meget gerne have set dig køre i den nogle gange for at se hvad den egentlig kunne.

morten jønsson skrev:
Derfor kunne det være godt at vide om der reelt er nogen der kører 9 sek tider - hvis der ikke er, ja så er der jo ingen grund til at diskutere reglerne for dem - hvis de ikke findes.

Michael Jensen, Vinder af DHB´07 fik en kval tid på 9.951
Jeg ved at der var 2 toyota supraer, som også kørte 9 sekunders tider.
Den ene af dem var så vidt jeg husker helt nede på 9.6 sekunder.
Alle 3 biler bar nr. plader.
Jo jo, de findes derude, og jeg er sikker på, at der bliver flere af dem.

Feldthaus

Titel:
Medlem

Feldthaus skrev:
morten jønsson skrev:
Ved ikke helt hvad du mener - men hvis du mener at min (overfede) Camaroracer, som vi brugte et par år på at bygge, ikke kan bruges så meget i DK - så har du helt ret. Det var også grunden til at jeg solgte den.

Nej, det var absolut ikke det jeg mente.
Det jeg mente var vores mails frem og tilbage da du startede med at bygge, og vi (var i DR-U dengang) var i gang med at ændre på DASU cup reglerne.
Der mener jeg, at du følte hvordan det er at blive fanget i mellem to klasser.
Er træt af at du solgte den, ville meget gerne have set dig køre i den nogle gange for at se hvad den egentlig kunne.

morten jønsson skrev:
Derfor kunne det være godt at vide om der reelt er nogen der kører 9 sek tider - hvis der ikke er, ja så er der jo ingen grund til at diskutere reglerne for dem - hvis de ikke findes.

Michael Jensen, Vinder af DHB´07 fik en kval tid på 9.951
Jeg ved at der var 2 toyota supraer, som også kørte 9 sekunders tider.
Den ene af dem var så vidt jeg husker helt nede på 9.6 sekunder.
Alle 3 biler bar nr. plader.
Jo jo, de findes derude, og jeg er sikker på, at der bliver flere af dem.

Feldthaus

Da vi begyndte at bygge Camaroen var reglerne krystalklare: vi kører efter Mecabanens regler - det blev besluttet på NDCD´s generalforsamling. Derefter lavede NDCD´s bestyrelse reglerne om - derfor måtte jeg bygge min bil om igen......
Året efter bliver det så besluttet at vi alligevel kører efter Mecabanens regler - så det jeg byggede om var spildt - flot.... :damn:
Jeg er ikke medlem af NDCD længere............

Jeg spørger igen: hvor mange 9 sekunders biler kører der på Holeby og i Sindal på ikke preppede baner (Vandel er jo "gummibelagt" så den tæller ikke som upreppet)

Titel:
Medlem

[quote="Feldthaus
Feldthaus[/quote]

Bare rolig - John købte den "turn key" - du skal nok få den at se.
Forhåbentlig på Vandel til sommer 2008 i 30 graders varme og 15.000 tilskuere.
Vi ses :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lille update....

Sindal race bliver i 2008 den 10/5 og den 23/8 med option på yderligere 2 dage.

Måske er det en god ide at vi får løbskalenderen koordineret inden for længe, så vi ikke risikere at få lagt løb oven i hinanden :D

Afvikling bliver enten i henhold til 2007 dispensationen, eller i henhold til et nyt banereglement - mere herom følger når der er truffet en afgørelse.

Der er en positiv holdning til at afvikle efter et sæt fælles regler, såfremt vi kan opnå enighed i løbet af vinteren/foråret.

Alternativt køres der som vi plejer på upreppet bane, og der afvikles som 402 meter med de kendte klasser - evt. suppleret med en show klasse.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Gik tråden kold ?

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg har noteret de 2 datoer i kalenderen og frabedt mig forstyrrende fødselsdagsfester mv de dage :wow:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
- Hartvig

Hvad er det her?
Tiden siger dragrace, men det er en indrigistreret bil...

http://www.gearvendors.com/videoclips/dragweek-07.wmv

Tja... jeg synes den er svær.
Dog skal vi lige huske på, at "over there" er alt tilladt.

Feldthaus

Titel:
Mester Medlem

det er en DRAGRACER med ulovligt monterede nummerplader! hvordan de er kommet til at sidde der, er der nok mange forklaringer på.... NØJAGTIG som i DK.
den der med at alting er lovligt i div andre lande holder ikke. de forholder sig bare heller ikke til problemerne der, lige som vi heller ikke gør i DK. stop den snak om lovligt indreg. gadebiler i forbindelse med de her extreme biler. den holder jo ikke. MVH. søren PS. ud over det er CAMAROen i linket utroligt fed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time