Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 15:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

lqs skrev:
så prøv det her, tag et kort over australien, eller sverige eller usa. sæt et mærke der hvor der er baner at køre på. mål afstanden (i kilometer!) mellem disse baner. til slut sammenlign med DK. hvor ligger banerne/mulighederne tættest? MVH søren

Jeg har ikke prøvet det, men hvis vi i DK gjorde samme anstrengelse for at komme til race, så bliver en tur til andre lande vist at betragte som en sviptur.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er jo fint med jeres 402m drag eller Træktor træk, men hvad med os andre der gerne vil ud og køre på en rigtig racerbane (en hvor der er et par sving... i ved nok hvor man skal bruge den runde dims man har i mellem hænderne ...) der er da stort set ingen muligheder for at komme rigtigt ud og fyre vognen af på en bane uden at den bil man har lige præcis er blandt de 5 bil modeller der er "homo"-ligeret til klassen og hvor vognen er 99,9% standard (ala gruppe "homo" N) og max på 1599 cc ... hvorfor tror i at der efterhånden er overfyldt i special saloon klassen ..?? det er da fordi det er den eneste klasse hvor man kan komme ud og køre i sin bil...

Hvor er "alle" de baner (rigtige racerbaner) der stiller deres asfalt til rådighed for os som gerne vil ud og lege lidt ??? jeg ved at Sturup (i Sverige) har lidt "klub race" hvor man kan komme og lege lidt ... men det er for det meste (de gange jeg har set efter) midt i ugen og midt på dagen... :roll:

Sturup må da regnes for at være "Københavns racerbane" (selv om den ligger i et andet land :roll:) nummer 2 må være KTI som er et køreteknisk anlæg (hvor man IKKE må dyrke vædeløbskørsel) og hvor FDM der overtog anlæget (selv om de lovede at der ville bliver muligheder for lidt mere banesport) hurtigt fik lukket for alt hvad der lignede banekørsel, på grundaf miljø hensyn... :roll:.. de fik også lukket for det arangement hvor folk betalte for at komme ud og få en tur i en superbil og hvor pengene gik til et godt formål (ala kræftens bekæmpelse) men hvor de ..efter at have fået en lidt dårlig smag i munden..modvilligt accepterede at arrangementet blev gennemført som planlagt .. så FUCK FDM !!! og FUCK DK!!! (når det gælder motorsport) jeg kan ikke bevæge mig 1000 m før jeg falder over en eller anden latterlig lille fodboldsklub som absolut skal have tildelt et areal græsmark til deres hobby ... eller hvad med fuc...g curling... jeg ved at da vi fik et par olympiske mestre i dame curling (GAAAAAB) der fik vi et par curling baner og hvad så, de er sikkert ikke brugt siden ??? da Tom blev den mest vindende person på Lemans hvad skete der så ??? Not a Sh!T

Og JA jeg er flyttet til Sverige, hvor de i det mindste har et lidt fornuftigt forhold til motorsport og bil afgifter ..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Løsningen med konfiskation og evt. destruering er helt okay for min skyld :wink: blot det bliver krydret med traditionel dansk snusfornuft.

F.eks. kunne man jo lade ordningen følge klippekort ordningen, således at man får sine 3 chancer. Med et klip på kontoen allerede, så er jeg ret overbevist om at jeg vil lette endnu mere på speederen, ved truslen om at miste min bil.

Men man skal selvfølgelig også være realistisk, jeg har svært ved at se staten "knusse" et køretøj som de allerede har tjent 180% afgift på. Og hvad med hensynet til Brian som skylder 200.000 kr. på dytten.

Nej lad os i stedet bruge energien på dialog og fornuftig påvirkning af politikerne så vi der igennem kan opnå den forståelse og sympati som streetrace sporten behøver. Så kan vi også få gang i målrettede kampagner som skal bidrage til at få de 95% snusfornuftige gaderæsere ind på baner, så kan Politiet få frigivet ressourcer til at nakke de sidste 3-5% for hvem legen med Politiet er det interessante.

Om dem der skal dreje på rattet skal have bedre muligheder end streetracerne - hvorfor dog det :?:

Streetracerne har i løbet af få år knoklet for at kunne gennemføre 7-8 danske løb om året, og alle jer der vil på landets 3 asfaltbaner og dreje på rattet kan jo bare klemme ballerne sammen og yde den samme indsats, så skal det nok lykkedes.

Personligt har jeg 2 gange været med til at arrangere trackday/klubløb på Ring Djursland, så det kan sagtens lade sig gøre :D

Okay - der er jo også lidt flere velegnede landingsbaner at vælge i mellem til streetrace :roll:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hmm, må nok indmelde mig i foreningen af utilpassede.. ja der har været en del løb i år, MEN det er bare stadig ikke nok.. og med hensyn til dem der gerne vil freje på ratet (inkl. mig selv) så er der klubrally. problemet er bare at det at være seriøs ikke hænger side godt sammen med at bruge hverdagsbilen.

MIN drøm er en dag at kun afholde en dasnk udgave af de amerikanske "auto-x" en slags hybrid melem klubrally og baneræs. om det så nogensinde lykkes er en anden ting.. men det kunne sagtens være vejen frem da det ikke betinger en anlagt bane og store vedligeholdelses udgifter. når så div. godkendelser er hentet i hus kunne der jo samtidig afholdes 201m ræs i samme forbindelse. brian fra tanken gær nøppe ret hæjt op i om der køres 4 eller 201m.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg er enig med ae86 i, at der er for få asfaltbaner for biler, der er for "mellem-seriøse" kørere uden sponsorpakker i ryggen. Er selv medlem af AutomobilSportsklubbenKøbenhavn (ASK) selv om jeg bor i Jylland grundet en række glimrende arrangementer, de havde på Ring Knutstorp hvor indregistrerede biler kunne køre nogle heat som til rigtige løb med 26 biler i starterne. Desværre skete der efter nogle år et par alvorlige afkørsler - og så var det slut og reduceret til al. track-dage med nogle chikaner og personlige tidskørsler.
Jeg håber derfor at komme til at køre Special Saloon men mindre krævende banemuligheder ville være kærkomne.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
audi_claus skrev:
Jeg er enig med ae86 i, at der er for få asfaltbaner for biler, der er for "mellem-seriøse" kørere uden sponsorpakker i ryggen. Er selv medlem af AutomobilSportsklubbenKøbenhavn (ASK) selv om jeg bor i Jylland grundet en række glimrende arrangementer, de havde på Ring Knutstorp hvor indregistrerede biler kunne køre nogle heat som til rigtige løb med 26 biler i starterne. Desværre skete der efter nogle år et par alvorlige afkørsler - og så var det slut og reduceret til al. track-dage med nogle chikaner og personlige tidskørsler.
Jeg håber derfor at komme til at køre Special Saloon men mindre krævende banemuligheder ville være kærkomne.
her vil jeg gerne skrives ind under.. har tidligere nydt meget at padborgpark havde kør selv dage. men det er så vidt jeg ved ikke en mulighed mere. er også medlem af trackdayklubben. men igen det med at bruge bilen til hverdag og så til race passer ikke nødvendigvis ikke altid sammen.

Titel:
Nyt Medlem

Hartvig skrev:
Streetracerne har i løbet af få år knoklet for at kunne gennemføre 7-8 danske løb om året, og alle jer der vil på landets 3 asfaltbaner og dreje på rattet kan jo bare klemme ballerne sammen og yde den samme indsats, så skal det nok lykkedes.

Personligt har jeg 2 gange været med til at arrangere trackday/klubløb på Ring Djursland, så det kan sagtens lade sig gøre :D

Så kan du åbenbart noget som andre ikke kan. Sidst vi var afsted fik vi lov til at køre 4 omgange, før de bortviste os. Vandel er ligeledes ved at være lukket land mht. trackdays, så i jylland er der kun PP tilbage.

Jeg forstår ikke det skal være så svært at få miljøtilladelser, men det er nok mere en politisk beslutning fremfor en praktisk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg kunne ike være mere enig med Henrik.

Jeg vil dog tilføje at de dersens "outlaws" aldrig får interesse for lovligt race eller trackdays, de er ifølge min mening en Lost Case, som hellere vil pisse Polisen af og kigge på popgejlede biler i mørke - suk

Og der er da rig mulighed for at komme på bane i Danmark, hvis ellers bare folk tager initiativ er der baner som stadig kan lejes af enhver.

Titel:
Mester Medlem

steendp skrev:
Hartvig skrev:

Så kan du åbenbart noget som andre ikke kan. Sidst vi var afsted fik vi lov til at køre 4 omgange, før de bortviste os. Vandel er ligeledes ved at være lukket land mht. trackdays, så i jylland er der kun PP tilbage.

Jeg forstår ikke det skal være så svært at få miljøtilladelser, men det er nok mere en politisk beslutning fremfor en praktisk.
mente i ikke at reglerne omkring støj kom jer noget ved? eller?? forklaring....?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
steendp skrev:

:D Det tror jeg nu ikke - men det kræver masser af gå-på-mod, måske en smule forhandlingstalent, evnen til at imødekomme argumenter på forkant, en diplomatisk og kompromissøgende holdning (måske ikke det jeg er mest kendt for i andre sammenhænge :wink: ) og så måske et netværk opbygget gennem ca. 10 års virke indenfor bl.a. Historisk Motorsport.

Med hensyn til miljøudfordringerne kræver det alt ovenstående i forhold til de 98 kommuner og 7 regioner.

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time