@ Ravnen
Vælg nu at komme ind i debatten igen - glem henvisninger til tråde som bl.a. blev skrevet på et tidspunkt hvor stemningen var lidt presset. Vælg som alle os andre at holde denne tråd fri for fnider fnader - tak
@ Morten
Vi har med stor succes haft motorcykler til start i 2006 og 2007 og det har været meget populært blandt publikum og deltagerne. Rent sikkerhedsmæssigt er her tale om deltagere som stiller op i fulddragt, rygværn og hjelm.
@ Alle
Ser jeg en mulighed der her med 10 sekunder og 240 km/t som maks. for alle de kendte klasser vi har kørt i 2007 ? - og stadigvæk uden bur ?
Det er svært med regler, fordi der altid vil være nogle som ender i en gråzone der hvor minimusgrænsen bliver lagt.
Som Michael helt rigtigt skriver, så er det min erfaring at vi har langt større problemer i starten (og dermed også på 1/8 mile) end vi har nede i målet. Og det bringer jo diskussionen op igen - slår man sig mere med 220 km/t end med 235 km/t ?
Mit postulat er at man kan slå sig voldsomt med 100 km/t hvis den rette sammenhæng af uheldige omstændigheder er til stede. Motorsport er farligt og vores opgave er uanset tider og hastigheder at forebygge at uheld opstår gennem god information og en positiv holdning blandt deltagerne. Men også som vi oplevede i Sindal, ved at være oppe på mærkerne med beredskabet når uheldet desværre er ude.
Igen en opfordring til at vi som arrangører arbejder sammen og udnytter den erfaring som vi løbende oparbejder.
Men lad os fortsætte den positive og konstruktive dialog i denne tråd
/Hartvig