Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
audi_claus skrev:
Og hvor mange kubik har du at gøre godt med (altså i motoren - det øvrige er hurtigt overset) :tooth:

Jeg går noget ned i kubik i forhold til min racer - nu har jeg kun 572" - lidt over 9,3 liter. :gnaek:

Hvad er det for en sjov ting du har siddende imellem topstykkerene der Billede

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
audi_claus skrev:
Og hvor mange kubik har du at gøre godt med (altså i motoren - det øvrige er hurtigt overset) :tooth:

Jeg går noget ned i kubik i forhold til min racer - nu har jeg kun 572" - lidt over 9,3 liter. :gnaek:

Hvad er det for en sjov ting du har siddende imellem topstykkerene der Billede

Det er en dobbelt Holley med el-choker (kan self. også være indgangen fra Lambda sonden :tooth: )og INGEN kompressor :ha: .
De 4 ben bruges til at holde dette gamle dessign sammen, så siderne ikke vælter ud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hold kæft i hygger jer nok hva´?

:lee: :grr: :tooth: :mrgreen: :mrgreen:

homoer....

I øvrigt skal i jo tænke på at min bil jo er MEGET gammel - 1941 - samme år som Claus blev konfirmeret..... :wow:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Men hvorom alting er så ser jeg frem til en kanon sæson i 2008 med eller uden cup jeg tror ikke det bliver et problem at en evt cup bliver spredt ud over hele landet som feldthaus er inde på der har i år været mange gengangere til de forskellige løb om det har været i sindal eller holeby men noget som jeg tror kan være lidt skidt det er hvis der kommer for mange nye arrangøre på banen tror ikke de vil få samme opbakning til deres løb som de løb som folk kender tag bare i år med sindal dcd laver street løb ikke mange biler 402meter laver løb også i sindal der kom rigtig mange men det kan så være at hvis alle løb bliver en del af en cup det kan lokke folk til hvis der mangler lidt point på kontoen

Helt enig - vi har en god geografisk fordeling med Holeby, Lintorp og Sindal, som både giver mulighed for de "lokale" til at komme ud at køre, men som også tilsammen kunne blive et godt fundament for vores egen Cup ?

P.S. er lovligt streetrace helt dødt på Sjælland ?

Jeg tror primært at nye arrangører vil komme som generation 2 af de oprindelige streetracere, vi får i hvert fald en del henvendelser fra klubber og grupper af streetracere, som gerne vil lave et bette hurtigt arrangement a'la Randers KTI, Viborg og Flyvestation Aalborg.

Men også Mosten og Streetfire har nogle rimelig ambitiøse planer for 2008.

En udfordring i 2008 bliver en hårdere håndhævelse af lovgivningen omkring afvikling af arrangementerne, ligesom man kan forvente at DASU, hvis de bliver afvist med deres seneste tiltag, vil bruge deres politiske muskler til påvirke politikerne og lovgiverne i negativ retning.

Begge udfordringer kan imødegås ved at danne vores egen organisation, som kan varetage streetrace sportens interesser overfor lovgiverne, lodejerne og politikerne.

Streetracing.dk er i kommet rigtig langt og vi har i 2007 bl.a. kørt og afviklet på en dispensation, som vi forventer bliver forhandlet på plads som en permanet løsning fra starten af sæsonen 2008.

Pakken består af et godkendt banereglement, som p.t omfatter permanete lukkede baner som f.eks. flyvepladser, men som nemt kan tilpasses til baner på afspærret offentlig vej (hvis man kan løbe maraton på Storebæltsbroen, kan man vel også køre lovligt streetrace), en skabelon til politiansøgning om tilladelse, samt en skabelon til tillægsregler (udtryk lånt fra DASU :wink:).

Så vi kan relativt hurtigt få stablet en organisation på benene som kan håndtere ovenstående, men som også kan koordinere løbskalender, lave et ensartet indskrivningssystem, formidle officials, forestå officialsuddannelse, styre Cup'en :wink: osv. osv.

Der er ikke tale om en DASU version 2.0 men en lille effektiv organisation, med en flok "naive" frivillige som bare brænder for streetrace sporten.

Med dette setup kan vi i løbet at 1-2 sæsoner gøre lovligt streetrace til en sponsor- og publikumsattraktiv sportsgren, som kan skabbe det økonomiske grundlag der sætter os i stand til at få etableret en eller flere permanete 402 meter baner i Danmark.

/Hartvig - som bøjer sig lidt i vinden i disse dage :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Hartvig skrev:
Citat:
Begge udfordringer kan imødegås ved at danne vores egen organisation, som kan varetage streetrace sportens interesser overfor lovgiverne, lodejerne og politikerne.

Streetracing.dk er i kommet rigtig langt og vi har i 2007 bl.a. kørt og afviklet på en dispensation, som vi forventer bliver forhandlet på plads som en permanet løsning fra starten af sæsonen 2008.

Der er ikke tale om en DASU version 2.0 men en lille effektiv organisation, med en flok "naive" frivillige som bare brænder for streetrace sporten.

Med dette setup kan vi i løbet at 1-2 sæsoner gøre lovligt streetrace til en sponsor- og publikumsattraktiv sportsgren, som kan skabbe det økonomiske grundlag der sætter os i stand til at få etableret en eller flere permanete 402 meter baner i Danmark.

/Hartvig - som bøjer sig lidt i vinden i disse dage :roll:

Kanon!
Den ide´ med en ny organisation, har vi jo før vendt, men er bare blevet mødt med skebsis og en masse ja sigere, som alligevel ikke vil deltage i arbejdet med at lave det praktiske arbejde.
Hvis du/i har brug for hjælp, så sig bare til, jeg er der 112% med det samme :D
Men et spørgsmål trænger sig dog på: er det kun for streetracere eller vil i f.eks. også have dragracere med? jeg tror vi kommer længst ved at have begge dele, men sig mig endelig i mod hvis jeg er forkert på den!

Feldthaus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jepper - ideen er vendt mange gang og det er erkendt at vi skal bruge tiden på konstruktivt arbejde for sporten frem for mudderkastning, som reelt kun har haft interesse for ganske få....... :oops:

Så tilbage på sporet :!:

Alt er jo åbent, men som udgangspunkt tror jeg at vi skal fastholde at det er legal streetrace vi arbejder for.

Det gør det også enkelt at fastlægge adgangsbetingelsen, nemlig at man kun kan deltage med en lovligt indregistreret bil, hvor der er overensstemmelse mellem registreringsattest og stelnummer/ID.

Og så er der jo stadigvæk en diskussion om hvor den tidsmæssige grænse/skillelinje mellem streetrace og dragrace skal være.

Personligt er jeg positiv overfor en show klasse (eller hvad man nu kan kalde den) hvor "prototyper" og reelle dragracere kan køre. Dette er jo ekstra guf for de betalende tilskuere og god inspiration for mange alm. streetracere.

En forudsætning er dog at der kan etableres det ekstraordinære sikkerhedsberedskab som disse biler forudsætter - læs: økonomi.

/Hartvig

Titel:
Medlem

- Hartvig

Jeg tror vi har en "win - win situation" her: på den ene side, så vil der være et større medlems og "arbejder" potentiale ved at være en organisation for både streeracere og dragracere. På den anden side (uden dragracere), så skiller organisationen sig nok mere ud fra de nuværende klubber og organisationer.
Hvad der er bedst, det kan jeg ikke helt finde ud af. Janteloven påbyder jo alle danskere ikke tro de noget specielt :!:

Med hensyn til en tidsgrænse for hvornår det er henholdsvis streetrace og dragrace, så er jeg af den mening, at den bør gå nogenlunde hvor den går nu. Når man kommer ned til de 10.00 sekunder, så har man en hastighed på op i mod de 250 km/t, som ikke ret mange standard biler vil kunne klare, heller ikke hvis de havde ubegrænset plads. Det jeg er mest nervøs for, det vil være at vi ender op med en stor flok biler, som har en super potent motor, men som kører med standard bremser, som ikke kan klare de hastigheder. Vi ved jo allesammen, at brændende bremser ikke virker, hvorfor dette skal tænkes igennem når man laver et banereglement, som angiver en anbefalet bremsetrækning.
Hvis man giver lov til at køre endnu hurtigere, så mener jeg at det krævede reglement bliver alt for omstændig med en masse hvis´er og det tror jeg ikke der er nogen der er interesserede i, så kan man jo bare kopiere DASU´s reglementer :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Kører man 250kmt hvis man kører i en 10 sek bil?
Jeg gør ikke - har set mine gamle timeslips igennem og det hurtigste jeg har kørt er 8,73 og 245 kmt.
Sidste år med Camaroen kørte jeg lave 9ere og 230kmt.
Jeg vil mene at en 10 sek bil kører ca 220kmt.
Farten dræber - ingen tvivl om det - og der er forskel på at køre 220 og 250.
NHRA´s grænse (som jo er den der ligger til grund for vores ET-reglement) går ved 9.99 - kører du under det, så er det fuldt bur, chassis-synet bil, og en masse andre regler du skal opfylde.
Jeg syntes det er vigtigt at se på hvordan de gør i andre lande (Sverige/usa) der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Michael

Igen uden at afvise noget på forhånd - men jeg tror mest på ideen om at vi kører selvstændigt og holder DASU helt udenfor.

Denne holdning skyldes at jeg har svært ved at se hvad DASU kan bidrage med, som vi ikke allerede gennem de seneste 6-7 år har bevist, at vi selv kan klare ?

Og så er jeg personligt af den opfattelse at hvis vi fastholder, at vi kun henvender os til deltagere med indregistrede biler, så fastholder vi streetrace kulturen - og så er der jo stadigvæk plads til f.eks. NDCD og DCD m.fl., som kan varetage dragracernes interesser.

Og du har fuldkommen ret - vi har ikke tænkt os at opfinde hjulet igen :wink: i vores banereglement har vi lånt ca. 90% fra bl.a. DASU og DMU reglementerne.

@ Morten

De hurtigste gade motorcykel der har et optimalt run på 402 meter kører på 10 - 11 sekunder og har en udgangshastighed på 250 km/t. Jeg tror derfor at niveauet ligger der omkring, hvis det fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarligt under de nuværende streetrace forhold.

Men-men, til DHB 2007 lavede man jo "pludselig" en 9,7 sekunders grænse :wink:

Vi har faktisk set flere i knibe på de første 100 til 150 meter i år, end biler som får problemer ude i den hurtige ende (på nær bimmeren oppe i Sindal hvor der udbrød brand).

/Hartvig

Titel:
Medlem

- Jønsson

Det er jo så heldigvis ikke mig der skal bestemme i sidste ende :wink:

Som du jo selv skriver, så har de forskellige store organisationer jo sat en grænse, og den er jo nok sat på baggrund af en masse erfaringer.

Sådan står der i FIA´s reglement for 2008 under bur:
Citat:
Roll cage mandatory in cars running 10.99 (*6.99) or quicker or any car exceeding 135 mph (217.2 km/h).

Hvilket er langsommere end de 10.00 sekunder vi arbejder med i DASU regi.

Jeg mener 10.99 sekunder er lidt for langsomt, da der er flere af de hurtige standard biler man derved udelukker fra deltagelse i et streetrace arrangement.
Jeg mener grænsen bør være 10.00 og 240 km/t. så følger vi nogenlunde de nuværende regler for bur og bremseskærm.
Bremseskærm er ABSOLUT ikke hjemmehørende på en streetracer efter min mening.

- Hartvig

Med hensyn til DHB, så er baggrunden for denne 9.7 sekunders grænse, at vi fik dispensation for kravet om chassis syn, som jo ellers hedder 10.00 sekunder sammen med buret. Buret skulle stadig være der, men det store syn og vognbogen kunne vi springe over, og derved spare vores tid og deltagernes penge. (synet koster vidst 750 kr. og 150 for vognbogen)

Med hensyn til DASU, så var det heller ikke min mening at blande dem ind i det.

Feldthaus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time