Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 21:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Horsens
Reglerne skal vel være ens for ikke at udelukke en bil til et ræs, og så tillade den til et andet.

Eller hvad med ingen regler:

http://www.youtube.com/watch?v=dbGSRnN6TGE

Sverige for 17 år siden - og det der for alvor satte "ild" i mig hvad angår hurtige biler - cooool..... :rock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hi John,

Du har faktisk ret - hvad angår selve konkurrencen så er alle resultatater jo tilgængelige på arrangørernes hjemmesider, og så er det principielt ligegyldigt om man kører med ET eller TT på dagen.

Men der er ihvertfald behov for enighed om klasserne (de ligner vist allerede hinanden rigtig meget i forvejen).

Et andet punkt der skal være styr på, er den generelle snak om tider og hastigheder som jo hænger en del sammen med fastlæggelse af klasser, en diskussion som jo har kørt ovre i 11 sekunders tråden.

@ John - du repræsentere jo en af de meget hurtige biler, vil det være attraktivt for dig og dine "kollegaer", hvis arrrangørerne beslutter en 11 sekunders begrænsning ?

Eller skal vi eventuelt overveje den show klasse for biler under 11 sekunder, som også har været oppe at vende et par gange.

P.S. mine henvisninger til tider gælder selvfølgelig kun for 402 meter :wink:

/Hartvig

Titel:
Nyt Medlem

Klasser er vel en ting og tider og hastigheder en anden
klasserne skal vel være som de plejer med/uden tryk for/baghjuls træk osv
Tider og hastigheder hører vel under sikkerheden og der spiller økonomien vel også ind hvor hurtig har arrangementet råd til bilerne kører eller hvor lidt sikkerhed tør arrangørerne lade bilerne køre under
som udgangs punkt syns jeg der skal være plads til alle hurtig som langsom

Jeg har med min bil kunne køre til alle løb i år så reglerne passer jo til en bil som min så kan en eller anden ikke remse op hvor problemerne ligger løbene i mellem lindtorp vs holeby vs sindal jeg har svært ved at se dem

jeg kender godt 11sek reglen og med nummerplader men det er jo ens undtagen til de løb der bliver lavet i ndcd eller dcd regi

Titel:
Nyt Medlem

Jamen det kan da være at reglerne allerede ER ens - jeg kender dem ikke alle steder der bliver kørt.....

Som Elnef siger: kan en eller anden ikke remse de regler op der bliver kørt efter på Holeby, Lindtorp, Blackrace, streetrace.dk osv (find selv på flere... :mrgreen: )

Og hvad med breakout - det skal vel også helst være ens - eller er det ligemeget?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Holeby og Sindal har i 2007 kørt med samme klasser og mig bekendt er der ikke umiddelbart planer om ændringer af disse klasser i 2008 - udover en eventuel show klasse, hvor biler under en endnu ikke besluttet tidsgrænse kan deltage, såfremt der kan skaffes økonomi bl.a. til det forøgede beredskab mv.

I streetracing.dk forsøger vi at fastholde kontakten til den oprindelige streetrace kultur i den brede forstand, og derfor er vi også tilbageholdende med lave vores arrangementer om til semi-dragrace.

Dette skal under ingen omstændigheder opfattes som kritik af de arrangementer der udvikler sig i den retning, 2007 sæsonen har bevist at der er rigeligt med deltagere og tilskuere uanset om man satser på den ene eller anden gruppe, eller en kombination.

Der er ikke ændret i lovgivning for sæsonen 2008, og derfor er det eneste krav fortsat, at man skal kunne opfylde betingelserne i gældende bekendtgørelsen, for at kunne lave lovlige og godkendte arrangementer.

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
horsensracing skrev:
Og hvad med breakout - det skal vel også helst være ens - eller er det ligemeget?

Det er der hele problemet ligger, Morten (havde du forresten ikke ændret ID til dit udmærkede navn ?)(men det var måske for belastet, når det kom til stykket :shock: )
Der er en tråd på 32 sider vedr 10 sek biler og en anden, der mere går på sikkerhed.
1) Under 11 sek - formentlig - koster det arrangørerne mere i forsikring og beredskab.
2) Over har "alle" i teorien mulighed for at lave en bil, der kan smutte gennem et syn og have egne plader på.
3) Under 11 må man forvente mere ekstreme biler, der ud over at kræve ordentlig klister på banen også skal synes på stedet fordi:
jo større ændringer jo større risiko for at der sprænger eet eller andet, der pøser olie og vand på banen, så selve løbsafviklingen sinkes.
4) Jeg mener, at biler under f.eks 11 skal konkurrere i deres egen klasse ud over de tidligere nævnte - for at der også kan blive lidt sjov for de langsommere. Og så er vi jo pludselig ovre i de egentlige dragracingregler, der blev udsendt først på året med cyl, motorstørrelser, dækbredder osv - altså egentlig det, som NDCD burde kunne tage sig af.
(men der er jo en seperat klub for synsmænd - av)
5) Hvis de "mange" streetracere skal have mulighed for at køre en masse runder både mod andre og mod deres egne idealmål, så kan jeg ikke se, hvorledes det i praksis kan lade sig gøre til mindre arrangementer. De store giver ventetid og ventetid og ventetid og så bliver det regnvejr og tilmeldingsgebyret er højt. Lidt negative erfaringer - men de sidste 3 år i NDCD har vist, hvordan, det KAN gå.
6) De hurtige biler kan/skal måske kun køre 1/8 mile på f.eks Lindtorp, der ikke er helt jævn. Dette bør ikke begrænse de øvrige i, at køre 1/4 mile.

Så jeg er gammel og forstokket og vil helst ikke have ændringer - :hrmpf:
Claus

Titel:
Junior Medlem

audi_claus skrev:
horsensracing skrev:

Det er der hele problemet ligger, Morten (havde du forresten ikke ændret ID til dit udmærkede navn ?)(men det var måske for belastet, når det kom til stykket :shock: )
Der er en tråd på 32 sider vedr 10 sek biler og en anden, der mere går på sikkerhed.
1) Under 11 sek - formentlig - koster det arrangørerne mere i forsikring og beredskab.
2) Over har "alle" i teorien mulighed for at lave en bil, der kan smutte gennem et syn og have egne plader på.
3) Under 11 må man forvente mere ekstreme biler, der ud over at kræve ordentlig klister på banen også skal synes på stedet fordi:
jo større ændringer jo større risiko for at der sprænger eet eller andet, der pøser olie og vand på banen, så selve løbsafviklingen sinkes.
4) Jeg mener, at biler under f.eks 11 skal konkurrere i deres egen klasse ud over de tidligere nævnte - for at der også kan blive lidt sjov for de langsommere. Og så er vi jo pludselig ovre i de egentlige dragracingregler, der blev udsendt først på året med cyl, motorstørrelser, dækbredder osv - altså egentlig det, som NDCD burde kunne tage sig af.
(men der er jo en seperat klub for synsmænd - av)
5) Hvis de "mange" streetracere skal have mulighed for at køre en masse runder både mod andre og mod deres egne idealmål, så kan jeg ikke se, hvorledes det i praksis kan lade sig gøre til mindre arrangementer. De store giver ventetid og ventetid og ventetid og så bliver det regnvejr og tilmeldingsgebyret er højt. Lidt negative erfaringer - men de sidste 3 år i NDCD har vist, hvordan, det KAN gå.
6) De hurtige biler kan/skal måske kun køre 1/8 mile på f.eks Lindtorp, der ikke er helt jævn. Dette bør ikke begrænse de øvrige i, at køre 1/4 mile.

Så jeg er gammel og forstokket og vil helst ikke have ændringer - :hrmpf:
Claus

Jeg har ikke selv deltaget til et strretrace arrangement men har været medhjælper ved et par stykker.

Og det du skriver her virker ikke helt tosset. Lad klasserne være som de er indtil 11 sek. Er man under 11 sek går man i en "satanedme" klasse hvor alle kører mod alle på 1/8 mile. På den måde kan man holde de vandvittige sluthastigheder nede.
Den eneste hage jeg kan se ved dette er at 4x4 biler vil have en lidt større fordel da mange FWD og RWD ikke får bid de første 200 meter.

Tobias

Titel:
Senior Medlem

ToLa skrev:
Den eneste hage jeg kan se ved dette er at 4x4 biler vil have en lidt større fordel da mange FWD og RWD ikke får bid de første 200 meter.

Tobias

Det problem er jo ikke så stort
a) de har jo deres egen 5. klasse
b) de vejer alt andet lige gr. ekstra differentilale 100 kg mere
c) det er de færreste, der kan varme dæk ved en burn out

Det er typisk en baghjulstrukken på slics, der er hurtigst over-alt :cry:

Titel:
Senior Medlem

Undskyld - du tænkte på out-law klassen :oops:

Titel:
Medlem

audi_claus skrev:
[
, Morten (havde du forresten ikke ændret ID til dit udmærkede navn ?)(men det var måske for belastet, når det kom til stykket :shock: )

Jo for fanden - shit -sorry - er kommet til at logge på med det gamle bruger navn.
Bare lige for god ordens skyld: horsensracing = morten jønsson.
Det var sku ikke for at lægge "røgslør" ud.....min fejl.....

Fedt at se en fornuftig diskussion ang emnet - læser nysgerrig med :reading:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time