kittet består af:
Kompressor SC14 med spole i hjul.
Beslag til Kompressor ophængt på Motor.
Remhjul med Rem 210 mm diameter.
Intercooler.
2 " rørfri rør (ikke poleret).
Blow off ventil (Turbosmart).
Div Silicone slanger blå.
Turbo manometer.
Også den vildeste LYD!!
Kan sende div billeder på Mail..
S: BMW E30 325I Kompressor Kit
Redaktør: Moderatorer
- 325ix
- Nyt Medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 21 jan 2007, 16:07
- Geografisk sted: 8700 horsens
hey
hvad kan det yde og pris og stand og hvor i landet kommer du fra
mvh bmw e30 325ix 4wd
-------------------------------------------------------
streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere
-------------------------------------------------------
streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere
- 325ix
- Nyt Medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 21 jan 2007, 16:07
- Geografisk sted: 8700 horsens
hva er det tilsalg eller hvad????????
mvh bmw e30 325ix 4wd
-------------------------------------------------------
streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere
-------------------------------------------------------
streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Jeg har endnu ikke set en dyno udskrift der viser at en sc12'er kan levere 200hk (eller derover) på en 4agze'er (16V 1600cc 4cyl 4takt)
en sc14 kommer blandt andet fra en toyota previa og en soara (previaen 2L 4cyl soaren 2L 6cyl - 1g-gze)
Sc12 har fået sit navn pga den flytter 1,2 L luft pr rev (1200cc)
Sc14 (har set den opgivet til 1440cc) flytter ~ 1,4L/Rev
hvilket er ca 17% mere pr rev (20 hvis du bruger 1440cc)
Hvis vi (pga manglende beviser) antager at sc12 eren ikke kan levere mere end til 200 hk på en 1,6L, så vil vi med lidt groft omregning have ca 17% mere luft (potentiale) hvilket giver 234HK (små 240hk) dette er dog et groft skøn
så sc12'eren kan levere luft til lige i underkanten af en 200Hk afhængig af hvor effektivt den motor du monteren den på trækker vejeret
og sc14 ca 17% mere eller små 240hk
Da du ikke kan få meget mere effekt udaf den mængde luft kompressoren kan pumpe, får du ikke nævnværdigt mere effekt ud af den samme mængde luft på en større motor da du her stadigt kun har max effekt ved et afr på ca 13:1
muligvis kan sc12'eren yde lidt mere på en motor med lidt større kubik da Sc serien er displacement pumper med en yderst ringe virkningsgrad der tilføjer meget varme til den luft den flytter og som kun bliver være ved et stigende antal omdrejninger/tryk hvilket vi kan modvirke lidt ved at bruge den på en lidt større motor eg. 1.8- 2.0L, dog tror jeg at en 2.0 motor, er ved at være for stor til sc12'eren hvis vi snakker om motore der har et godt flow/åndedræt
en sc14 kommer blandt andet fra en toyota previa og en soara (previaen 2L 4cyl soaren 2L 6cyl - 1g-gze)
Sc12 har fået sit navn pga den flytter 1,2 L luft pr rev (1200cc)
Sc14 (har set den opgivet til 1440cc) flytter ~ 1,4L/Rev
hvilket er ca 17% mere pr rev (20 hvis du bruger 1440cc)
Hvis vi (pga manglende beviser) antager at sc12 eren ikke kan levere mere end til 200 hk på en 1,6L, så vil vi med lidt groft omregning have ca 17% mere luft (potentiale) hvilket giver 234HK (små 240hk) dette er dog et groft skøn
så sc12'eren kan levere luft til lige i underkanten af en 200Hk afhængig af hvor effektivt den motor du monteren den på trækker vejeret
og sc14 ca 17% mere eller små 240hk
Da du ikke kan få meget mere effekt udaf den mængde luft kompressoren kan pumpe, får du ikke nævnværdigt mere effekt ud af den samme mængde luft på en større motor da du her stadigt kun har max effekt ved et afr på ca 13:1
muligvis kan sc12'eren yde lidt mere på en motor med lidt større kubik da Sc serien er displacement pumper med en yderst ringe virkningsgrad der tilføjer meget varme til den luft den flytter og som kun bliver være ved et stigende antal omdrejninger/tryk hvilket vi kan modvirke lidt ved at bruge den på en lidt større motor eg. 1.8- 2.0L, dog tror jeg at en 2.0 motor, er ved at være for stor til sc12'eren hvis vi snakker om motore der har et godt flow/åndedræt
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
12sc'eren kan da lave 212hk(220) på en 1.8 8v maskine.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56873
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=56873
-
tmy
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 06 mar 2005, 08:41
hva er prisen ? kan du evt sende nogen billeder til Tommy_olsen@ofir.dk
