Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 15:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Bord bygger man - efter min mening - selv.
Jeg har en bordplade der er et par og 60 mm. Den er lavet af reglar der er boltet sammen med gevindstænger, og ovenpå er der så lagt en krydsfinersplade for at gøre det helt jævnt.
Hele baduljen står på hjemmelavet stel.

Det har givet en tyk og kraftig plade som faktisk var rimeligt billig, og kunne fås i lige præcis den størrelse jeg havde behov for (4 meter lang - og vist nok omkring 60 cm. dyb).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Wildert skrev:
Bord bygger man - efter min mening - selv.
Jeg har en bordplade der er et par og 60 mm. Den er lavet af reglar der er boltet sammen med gevindstænger, og ovenpå er der så lagt en krydsfinersplade for at gøre det helt jævnt.
Hele baduljen står på hjemmelavet stel.

Det har givet en tyk og kraftig plade som faktisk var rimeligt billig, og kunne fås i lige præcis den størrelse jeg havde behov for (4 meter lang - og vist nok omkring 60 cm. dyb).

Ja det ville jeg nok også ende med at gøre. Men tak for god idé til et stabilt bord. Det kan selvfølgelig være at jeg bare skal kigge lidt efter gamle køkkenskabe osv. man kan jo altid male dem. Og så nogle gode stålreoler til at have sine ting i.

Er der forresten nogen der har et link til et sted man kan kigge lidt på nogle fede garager, sådan bare for inspirationens skyld.

Går også lidt med tanker om en TIG-svejser i baghovedet. Men der skal man vel regne med en noget anden pris end MIG. Så det må nok blive på et senere tidspunkt at det bliver tilføjet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
gulvmaling har jeg en kontakt til.

ULTRA stærkt, godkendt til truck-kørsel

men det er giftigt, så du skal kende en hvor du kan låne ordentligt åndedrætsværn.

80 kvm nylagt gulv kan dækkes meget godt med en 20 kg spand(+2½liter hærder)

Jeg mener han tager 2000 for sådan en spand incl hærder

han har 4-5 farver mener jeg, bla en hel lys grå som jeg synes er den pæneste og bedste til et værksteds gulv

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Med hensyn til kompressor er jeg lige ved at tro det her er et godt tilbud på en ny og den er i hvertfald så stor at du ikke burde løbe i problemer næsten ligegyldigt hvad du kobler på slangen: www.ajengros.dk søg efter "105520".
Er ikke så bange for "ukendte" mærker når vi snakker om en kompressor til hobby brug. Har selv haft en Reno i 20 år og den funker stadigt tiptop, selv den har kørt temmeligt meget. Men dens 3Hk er altså lige i underkanten til luftslibere, hobby sandblæsere og lign.

Med hensyn til at kikke på brugt svejser så er slange og håndtag "sliddele" som tit lever et hårdt liv og ikke holder evigt. Svejser selv med en større Esab (mener det er en 200A) som engang er købt brugt fra et pladeværksted. Svejser stadigt super, selv om skrumlet nok er mindst 30 år gammel. Ud fra egne erfaringer vil jeg sige at selv en amatør kan mærke at de dyre proff-svejsere bare svejser bedre. Ligger så vidt jeg ved i kvaliteten af strømforsyningen og styringen af denne.

Titel:
Medlem

xxblade skrev:
gulvmaling har jeg en kontakt til.

ULTRA stærkt, godkendt til truck-kørsel

men det er giftigt, så du skal kende en hvor du kan låne ordentligt åndedrætsværn.

80 kvm nylagt gulv kan dækkes meget godt med en 20 kg spand(+2½liter hærder)

Jeg mener han tager 2000 for sådan en spand incl hærder

han har 4-5 farver mener jeg, bla en hel lys grå som jeg synes er den pæneste og bedste til et værksteds gulv

Det lyder godt. Det vil jeg lige have i baghovedet. Men det lyder umiddelbart som noget man skulle beslutte sig for inden man rykker ind i garagen.

Titel:
Medlem

Westmus skrev:
Med hensyn til kompressor er jeg lige ved at tro det her er et godt tilbud på en ny og den er i hvertfald så stor at du ikke burde løbe i problemer næsten ligegyldigt hvad du kobler på slangen: www.ajengros.dk søg efter "105520".
Er ikke så bange for "ukendte" mærker når vi snakker om en kompressor til hobby brug. Har selv haft en Reno i 20 år og den funker stadigt tiptop, selv den har kørt temmeligt meget. Men dens 3Hk er altså lige i underkanten til luftslibere, hobby sandblæsere og lign.

Med hensyn til at kikke på brugt svejser så er slange og håndtag "sliddele" som tit lever et hårdt liv og ikke holder evigt. Svejser selv med en større Esab (mener det er en 200A) som engang er købt brugt fra et pladeværksted. Svejser stadigt super, selv om skrumlet nok er mindst 30 år gammel. Ud fra egne erfaringer vil jeg sige at selv en amatør kan mærke at de dyre proff-svejsere bare svejser bedre. Ligger så vidt jeg ved i kvaliteten af strømforsyningen og styringen af denne.

Tak for link til den kompressor! Den skulle være nok til hvad der kan kaldes hobbybrug også af luftvæktøj osv? Samt drive en sprøjtepistol?

Ja jeg vil også hellere have et lidt ældre men godt svejseværk, også mest derfor at jeg søger lidt brugt. Men hvad har spændingen de 200A at sige?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
alle rigtige svejsere kører jo på kraft (400V)

200 ampere er max styrke som svejseren kan svejse med.

200 amp. får du sikkert aldrig brug for med mindre du skal svejse bondemand frisk hans tipvogn sammen, men problemet med billige svejsere er at deres strømforsynoing simpelthen ikke er god nok og derfor svejser de dårligt og uregelmæssigt.

I min migatronic har jeg skiftet fremførings hjul et par gange og skiftet liner (stavet forkert måske) i slangen et par gange.

Er man bare lidt forsigtig med at den ikke bliver kørt over og trådt på og sørger man for at den så vidt muligt er strakt ud når man svejser kan det sgu holde længe.

Og ja, det er lettest at male inden man flytter ind.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Medlem

xxblade skrev:
alle rigtige svejsere kører jo på kraft (400V)

200 ampere er max styrke som svejseren kan svejse med.

200 amp. får du sikkert aldrig brug for med mindre du skal svejse bondemand frisk hans tipvogn sammen, men problemet med billige svejsere er at deres strømforsynoing simpelthen ikke er god nok og derfor svejser de dårligt og uregelmæssigt.

I min migatronic har jeg skiftet fremførings hjul et par gange og skiftet liner (stavet forkert måske) i slangen et par gange.

Er man bare lidt forsigtig med at den ikke bliver kørt over og trådt på og sørger man for at den så vidt muligt er strakt ud når man svejser kan det sgu holde længe.

Og ja, det er lettest at male inden man flytter ind.

Ja de 400v havde jeg tænkt mig at holde mig til.

Men det vil sige at de 200A eller hvor meget det nu er skal man ikke hænge sig så meget i. Det vigtige er at det er et ordentligt mærke da det tit er strøm og fremføring der er problemet på de billige svejsere. Så sålænge man holder sig til eks migatronic eller esab så skulle man være godt på vej. Uden at hænge sig så meget i hvor mange ampere det er på?

Med hensyn til det maling, skal det så have en bestemt temperatur for at kunne hærde og sådan nogle ting?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Nu er Reno kompressor nu ikke et ukendt mærke. Faktisk et ganske udemærket mærke. Vi solgte det på min læreplads, og så vidt jeg ved, så var der ikke mange reklemationer på dem.

kadettcqp skrev:
Men det vil sige at de 200A eller hvor meget det nu er skal man ikke hænge sig så meget i. Det vigtige er at det er et ordentligt mærke da det tit er strøm og fremføring der er problemet på de billige svejsere. Så sålænge man holder sig til eks migatronic eller esab så skulle man være godt på vej. Uden at hænge sig så meget i hvor mange ampere det er på?

Med hensyn til det maling, skal det så have en bestemt temperatur for at kunne hærde og sådan nogle ting?

Amperne har sku lidt at sige, et 200A kan svejse noget længere tid med fkes. 50A end et 100A kan med 50A. Da 200A svejseren er mere rustet til varmen der kommer.
Og det er sku skide træls at skulle vente på at håndtaget kommer ned i temperatur igen, inden man kan svejse videre.
Et 200A kan svejse det meste hvis forarbejdet er i orden. 20mm er ik noget problem med sådan en...

Med hensyn til kranen mellem stue og 1. sal. Hvis trappen starter i midten af stuen og går ud til en af enderne, så var det måske en ide at forlænge trappe hullet, så kan kranen være der. Hvis du kan følge mig.
Det tager ikke lige så meget gulvplads som andre steder på 1. sal. Og trappen holder man jo altid fri, for ellers kan man jo ikke komme op ;) Og hvis det var rigtig lækkert, så hang kranen i en I bjælke så den kunne køre frem og tilbage...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
kadettcqp skrev:
Tak for link til den kompressor! Den skulle være nok til hvad der kan kaldes hobbybrug også af luftvæktøj osv? Samt drive en sprøjtepistol?

En 5,5Hk og 500l luft burde være stor nok til seriøst hobbybrug. Med mindre de har været alt for optimistiske med opgivelserne.

Malersprøjter er nærmest noget af det der kræver mindst luft og samtidigt køre de jo på lavt tryk (3-4bar) hvilket gør opgaven endnu lettere for kompressoren. Ting der køre vedvarende som luftslibere (bortset fra de helt små) er i den mere luftbrugende ende og selv en hobbysandblæser kræver masser af luft og fuldt tryk, hvis den skal komme ordentligt i bund i mere end overfladisk rust. Luftnøgler bruger også en del luft, men køre jo til gengæld normalt kun kort tid af gangen, så her reder tanken en del. Har selv en super lækker prof 1300Nm mother fuc.. fra Ingersoll Rand (fødselsdagsgave :D ) den køre helt ok på min 3Hk Reno.

Tror også at jo dyrere grej du kobler på jo mere effektivt er det med luften= mere power med mindre luftforbrug. Men bortset fra det er der intet i vejen med det billige Kina luftgrej som f.eks minislibere fra Biltema. Har selv lige kasseret en tilsvarende som var lige så gamle som kompressoren. Den har slidt et hav at 2" skiver op og er aldrig blevet passet med smøring. En ny er lige indkøbt til 119,- i Biltema. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time