ae86 skrev:
men det kan sikkert have noget med brændstof mængden at gøre, hvis bilen skal have tilsvarende mindre brændstof..
Ja, mon ikke det også har noget med mængden at gøre...
Regnestykket er ikke så helvedes avanceret.
Pumpen giver xx ml pr rpm, men giver jo kun på yy grader, og ved zzz bar tryk.
Så for at krydre det hele lidt, så skal man lige huske at det ikke er dysens åbningstryk, men det tryk pumpen leverer der skal medregnes, og det ligger temmeligt meget over dysens åbningstryk. Slet ikke særligt nemt at regne på, men stødbelastningerne er alvorlige på disse pumper.
Og så blev det lige besværligt
Hvis man blindt regner det som en gemen hydraulikpumpe, så er det meget beskeden effekt der skal til, (plæneklipperniveau!) men regnes det mere rigtigt passer det bedre med at de faktisk kan knække selv store aksler, m.v. for at slæbe den pumpe.
Undrer mig lidt over at ingen har sat et lille svinghjul på pumpeakslen endnu...
Nogen af traktortrækfolkene der har tænkt over hvilke indsprøjtningsvinkel de har på forreste, kontra bagerste cylinder?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!