Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
grydesvamp skrev:
Ravnen skrev:
Wildert, jeg må i bedste PF ånd anbefale dig at bruge en træpind med 1 par øskner og noget sejlgarn samt evt. nogle tegnstifter.... Billede

du glemte tapen

Det er rigtigt, men det må bare ikke være Gaffa for det er for dyrt, så det må blive brunt pakketape...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Ravnen skrev:
grydesvamp skrev:
Ravnen skrev:
Wildert, jeg må i bedste PF ånd anbefale dig at bruge en træpind med 1 par øskner og noget sejlgarn samt evt. nogle tegnstifter.... Billede

du glemte tapen

Det er rigtigt, men det må bare ikke være Gaffa for det er for dyrt, så det må blive brunt pakketape...

fejl igen Isolerbånd længe leve ! det er altid ved hånden, det brune pakketape er altid umuligt at få"hul på" så isolerbånd rules! :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
grydesvamp skrev:
Ravnen skrev:
grydesvamp skrev:
Ravnen skrev:

du glemte tapen

fejl igen Isolerbånd længe leve ! det er altid ved hånden, det brune pakketape er altid umuligt at få"hul på" så isolerbånd rules! :rock:

Isolerbånd er for dyrt og bør kun bruges til plaster...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ingen kvaler mester betaler ! plaster er for tøser! endten bløder man eller også bløder man ikke! spørgsmålet er bare om man er håndværker eller kontormus.. hva er du ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Wildert skrev:
TDtweeks skrev:
Hej Brian

Hvad med et gaskabel fra en 1.3 golf 2 ?? er det ikke langt nok ?? ligger det ikke hen over ventildækselet fra fronten og tilbage på karboratoren.. eller husker jeg forkert ? det er vel heller ikke så meget længere end på dieselen

Det kan sgi' da egentligt talt godt være... muligvis 1.6'er med karburide også nu jeg tænker over det....
Det er pæænt længe siden jeg har luret på en 1.3'er, og lidt længe siden jeg har gloet på en 1.6'er, men nu du nævner det....

Min kone havde en GTD'er - den ved jeg rimeligt positivt ikke er specielt meget længere end for GTI'erne. Der er bare en anden klump for enden.

Er os lidt i tvivl om det er længere på karburator modelerne men synes bare at huske at de er ! det var da et forsøg og passer jo lige på hvis det er tilfældet :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
TDtweeks skrev:
Wildert skrev:
TDtweeks skrev:
Hej Brian

Hvad med et gaskabel fra en 1.3 golf 2 ?? er det ikke langt nok ?? ligger det ikke hen over ventildækselet fra fronten og tilbage på karboratoren.. eller husker jeg forkert ? det er vel heller ikke så meget længere end på dieselen

Det kan sgi' da egentligt talt godt være... muligvis 1.6'er med karburide også nu jeg tænker over det....
Det er pæænt længe siden jeg har luret på en 1.3'er, og lidt længe siden jeg har gloet på en 1.6'er, men nu du nævner det....

Min kone havde en GTD'er - den ved jeg rimeligt positivt ikke er specielt meget længere end for GTI'erne. Der er bare en anden klump for enden.

Er os lidt i tvivl om det er længere på karburator modelerne men synes bare at huske at de er ! det var da et forsøg og passer jo lige på hvis det er tilfældet :wink:

Jeg sad lige og lurede på min Haynes - der er jo et par "oversigtsbilleder" fra toppen af motorrummet på flere af varianterne. 1.3'eren har ganske rigtigt et længere gaskabel idet at det "svinger" ned over ventildækslet. Om det er nok ved jeg ikke heeelt, men jeg overvejer kraftigt at gøre forsøget, for det ku' godt hænde at træffe at det var brugbart. 1.3-kablet er i øvrigt det samme som til 1.6'erne med kramburide i følge Tante Hansen's katalog, men jeg kan også se at visse af 1.8'erne med 2E2 karburator har en lidt anden slutning på kablet. Det ender simpelthen i en stang...

Ang. det med cykelkabel osv., så er det da en mulighed, den er bare ikke så tjekket og så nem som hvis jeg nu kan købe den ægte vare. Og så er der netop lige det med holdbarheden osv.
Der kan i øvrigt fås sådan en plasticliner til cykelkablerne - så ideen er ikke helt skudt i sænk - det andet ville bare være federe ;-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Wildert skrev:
det andet ville bare være federe ;-).

Fedt? Jamen så skal den da bare ha en gang speeder-by-wire eller lidt trylleri med lidt hydraulik. Så er det også lidt at lave resten af vinteren :grin:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Brisse skrev:
Wildert skrev:
det andet ville bare være federe ;-).

Fedt? Jamen så skal den da bare ha en gang speeder-by-wire eller lidt trylleri med lidt hydraulik. Så er det også lidt at lave resten af vinteren :grin:

Det har jeg sgu'tte tid til - skal til Jydeland om 1½ uge og køre - hopefully med spjæld :D.

I øvrigt er jeg ikke ubetinget fan af drive by wire...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time