Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 09:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Hey people.

Jeg er ved at være jævnt langt med et "lille" spjældhusprojekt til min Golf.
Jeg er faktisk så langt at jeg efterhånden vanskeligt kan udskyde at tage stilling til hvordan jeg vil løse speedertræksproblematikken.

Golf'en har jo originalt gasspjældet næsten oppe ved torpedopladen - både for 8V, 16V og dieselerne er ikke meget bedre.
Men 16V'erne har indsugningskanalerne vendt fremad, og da den nu står på spjældhuse så skal jeg også have kablet til at nå helt der frem - en opgave det originale kabel ikke kan klare.

Så jeg skal hitte noget nyt/andet...

Hvem kan komme på/ved af en gængs bil med et relativt langt gaskabel (eventuelt fordi spjældhuset sidder ude i/i nærheden af - fronten)?

Hvis kablet endda er med "krog" i "kabineenden" så vil det være endnu mere top dollar - men jeg er ikke sart med den slags, endsige hvis der skal en anelse modifikation til - men så tæt på anvendeligt fra start som muligt vil jo være et hit :-).

Tips modtages med kyshånd!

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syddjurs
Har en bekendt der har bygget en Vr6'er om til turbo. da han skulle have en anden indsugningsmanifold på, skulle der også et lidt længere kabel til.. Der fandt han et fra en "new beetle" 2.0..

//Dennis

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
jeg krøte ned til den lokale ventilations firma (KJ klimateknik i thorning) og hentede 2meter (kostede gratis) rustfri wire da jeg skulle lave ca det samme på min sierra. de har lige de mål (mange forskellige tykkelser på lager) jeg skullebruge. jeg sartede nemlig med at hente et håndbremsekabel fra en puck maxi ved Thansen. der naturligvis lige var 10cm for kort.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Hej Brian

Hvad med et gaskabel fra en 1.3 golf 2 ?? er det ikke langt nok ?? ligger det ikke hen over ventildækselet fra fronten og tilbage på karboratoren.. eller husker jeg forkert ? det er vel heller ikke så meget længere end på dieselen

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
TDtweeks skrev:
Hej Brian

Hvad med et gaskabel fra en 1.3 golf 2 ?? er det ikke langt nok ?? ligger det ikke hen over ventildækselet fra fronten og tilbage på karboratoren.. eller husker jeg forkert ? det er vel heller ikke så meget længere end på dieselen

Det kan sgi' da egentligt talt godt være... muligvis 1.6'er med karburide også nu jeg tænker over det....
Det er pæænt længe siden jeg har luret på en 1.3'er, og lidt længe siden jeg har gloet på en 1.6'er, men nu du nævner det....

Min kone havde en GTD'er - den ved jeg rimeligt positivt ikke er specielt meget længere end for GTI'erne. Der er bare en anden klump for enden.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
peugoet og citroen har universale gaskabelsæt men de koster vidst lidt... jeg ville nok kører i biltema og hente en gang stål wire og så nogle alm. løse ender til selv at bestemme længden med...(sort omrul er jo meter vare i cykel butikker)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Jeg ville også tage i biltema eller andre auto.res.dele forhandler. De har stålwire i metermål, og det samme med "omslaget" og så kan du købe løse ender til det... Og det jo ik så helves svært at bygge 2 beslag der holder på enderne...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert, jeg må i bedste PF ånd anbefale dig at bruge en træpind med 1 par øskner og noget sejlgarn samt evt. nogle tegnstifter.... Billede

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Ravnen skrev:
Wildert, jeg må i bedste PF ånd anbefale dig at bruge en træpind med 1 par øskner og noget sejlgarn samt evt. nogle tegnstifter.... Billede

du glemte tapen !

der er forskel på om man har gang i et bremsekabel til en maxi eller om man har fat i et gaskabel til en bil, dels fordi wiren er tydere og dels fordi gaskablet ikke er metal mod metal (indeni) men der ligger et plastic rør som wiren løber i... min pointe er alt i alt at få skidtet til at glide NEMT da det eller vil blive en pestilens.. specielt den dag hvor spjældet ikke lukker grundet et kabel der går for hårdt.!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

http://www.lokar.com/interior_pages/tc_kd.htm

Er selv på udkik efter et speederkabel til noget ITB setup der er i støbeskeen og jeg er begyndt at se efter noget alla Lokar's Stainless Steel armerede kabler (ved godt det lugter lidt langt væk af geil, men so bee it)

Hvis du selv hopper på den, og skulle finde et sted heroppe mod nord ser sælger Lokar eller noget lignende til en fornuftige penge så smid lige et link

Lokar's kabler skulle være lidt lige som Earl´s fittings hvor man selv samler det i den længde man vil have det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time