hydraulisk håndbremse (rally) hvordan hjemmelavet ????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

www.streetpower.dk har en til at ligge, koster ca. 1500 kr...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#12 Indlæg af FALFA »

kkh nu sir du bremsecylinder ,,, hvad er det da for en cylinder du bruger, den skal jo kunne tåle at få tryk ind på "indgangen", ???

køber helst ikke den slaks, laver det helre selv , og ved den lejlighed kan jeg se at min underskrift mangler , det må der gøres noget ved øjeblik.

næææhh den er der jo :) , nå men så kan folk jo se at jeg ikke køber den slaks, det er for kedeligt og det ville sikkert ikke passe på min vogn "læs store bag bremse cylindere"
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#13 Indlæg af Ravnen »

Falfa jeg tror ikke at du slipper for at i det mindste købe selve cylinderen til dit projekt, medmindre du ikke har tænkt dig at lave den selv også, jeg har aldrig set den type cylinder blive brugt til andet end dette formål, læs, købes til dette formål, men du kunne jo altid rulle en rallybil et eller andet sted, det er gratis.... hvis det lykkedes...

alternativt så prøv at se om du måske kunne tage en koblingscylinder fra noget Land/Range Rover.....
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#14 Indlæg af ae86 »

Min bror og jeg byggede selv en hydraulisk håndbrense til hans AE86'er, jeg kan ikke lige huske hvor cylinderen stammede fra, så jeg skal lige have spurgt ham først. men jeg er ikke utilbøjlig til at tro at Ravnen ikke er langtfra med hans Land/Range Rover Kobling..

Vi brugte hele pedal arangementet med holder og stempel, det blev vendt på hoved og en del af pedal armen blev skåret af og erstattet med et rør

Men nu er det en del nemmere at lave hydraulisk håndbremse på en bil som en AE86'er hvor der orginalt kun løber 1 linie tilbage til bagbremserne og fordeles med et "t-kryds" ved bagakslen.

Så kom den da endeligt til at kunne lave en ordentligt håndbremse vending.. :)

Hvis man hiver i håndbremsen og så trykker på fodbremsen så trækker du håndbremsen ud af hånden på dig selv
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

#15 Indlæg af KKH »

FALFA skrev:kkh nu sir du bremsecylinder ,,, hvad er det da for en cylinder du bruger, den skal jo kunne tåle at få tryk ind på "indgangen", ???

køber helst ikke den slaks, laver det helre selv , og ved den lejlighed kan jeg se at min underskrift mangler , det må der gøres noget ved øjeblik.

næææhh den er der jo :) , nå men så kan folk jo se at jeg ikke køber den slaks, det er for kedeligt og det ville sikkert ikke passe på min vogn "læs store bag bremse cylindere"

Det er en "Wilwood 0,625" master cylinder", men jeg aner ikke om cylinderen fra en hydraulisk kobling kan tåle trykket når man bremser på pedalen.
Du skal i hvert fald lige tjekke om den har en fornuftig størrelse og så er det altid en god ide at lave et stop under håndbremsen så alt trykket ikke ligger på den låsering i enden af cylinderne når du bremser på pedalen.
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

#16 Indlæg af KKH »

ae86 skrev:Så kom den da endeligt til at kunne lave en ordentligt håndbremse vending.. :)

Hvis man hiver i håndbremsen og så trykker på fodbremsen så trækker du håndbremsen ud af hånden på dig selv
Yes sir! :D Men jeg mener da ikke jeg får trukket håndbremsen ud af hånden.. når først håndbremsen/cylinderen er kommet over et vist punkt bliver den ikke længerer trykket ned/ud.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#17 Indlæg af Wildert »

Du kan godt bruge en koblingscylinder til det - en fyr på http://www.rallyanarchy.com gør det en del i dem.
Af med reservoiret og i med indgangen her. Bum, færdig...

Men de kits er efterhånden rimeligt billige hvis man kigger sig omkring, så maset med at skaffe og modificere en koblingscylinder + fabrikere beslag osv. osv. - det er IMO ikke de få hundrede kroner værd. Men jeg har nu ikke undersøgt det nærmere. Min er bygget af et kit jeg fik med i en større stak stumper jeg købt for længe siden. Jeg har bare modificeret til "lang stang".
Det billede Jakob har vist er i øvrigt første inkarnation. Stangen var for fimset så den er siden modificeret og lavet noget mere solid - det var lige det sidste der skulle til. Den gamle kunne give sig for meget.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#18 Indlæg af FALFA »

Tror jeg prøver skrotten,, og finder et par koblingssylindre... tak for indlægene ALLE.

jeg skriver hvad det blir til og hvis jeg laver noget lægger jeg billeder .
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

hydraulik bremse

#19 Indlæg af beyer »

har er kit til at ligge, med konsol , cylinder og stang. det er dit for en tusse , som nyt.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#20 Indlæg af møffe »

THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar