GT28R Istykker

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#11 Indlæg af duckstar »

Hej Finn,

Er det på en Starlet du har GT28R'eren på?

I så fald, hvad er det for en motor (1,6?) og hvor har du købt turboen?
Vh. Anders
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#12 Indlæg af Jesper H »

Hans motor er en 1.5 16v og turboen kan købes ved www.turbomotor.dk :rock:
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

duckstar skrev:Hej Finn,

Er det på en Starlet du har GT28R'eren på?

I så fald, hvad er det for en motor (1,6?) og hvor har du købt turboen?

Som jesper siger, det er en starlet med en 1,5 16V, og har købt turbo med www.turbomotor.dk
Senest rettet af K-FINN 08 okt 2007, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#14 Indlæg af duckstar »

Lidt offtopic, men ville GT25R ikke være at foretrække til den størrelse motor? Hvis GT28R passer fint mht. lag på din motor, vil GT25R måske endda passe godt til min 1242 - 16v?
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

duckstar skrev:Lidt offtopic, men ville GT25R ikke være at foretrække til den størrelse motor? Hvis GT28R passer fint mht. lag på din motor, vil GT25R måske endda passe godt til min 1242 - 16v?


Der er fuld ladetryk ved ca 2800 rpm på min, nål når næsten ikke bevæge sig ned imellem gear :tooth: , syntes den passer perfekt...
Har også prøvet den på en 1,3L, der syntes jeg også den passede fint, der var ladetryk omkring 3200.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#16 Indlæg af duckstar »

Men ladetrykket du kalder "fuldt" er kun 0,6? Min tanke er netop at min traditionelle T25 kravler op til 0,5 bar ved 2.200 omdr. og er 800 omdr. at nå op på 0,9 og frygten for at det ville være endnu værre med din type lader er jo klart tilstede.
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#18 Indlæg af duckstar »

Finn T Pedersen skrev:Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.


Det er det jeg kører med nu - med mindre du mente GT25R
Vh. Anders
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

duckstar skrev:
Finn T Pedersen skrev:Ja helt sikkert, men T25 vil helt sikkert også være et godt valg.


Det er det jeg kører med nu - med mindre du mente GT25R


Tror ikke du vil opleve den stor forskel om det er en GT25R eller bare almindelig GT25
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Re: GT28R Istykker

#20 Indlæg af Saab-Daniel »

Finn T Pedersen skrev:Den lader fint igen efter den har fået nye kuglelejer.


Hvor er det muligt at købe lejer til sådan en lader (eller andre ladere)...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar