Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
man hører jo manden direkte sige at han vil slå ham ihjæl på den film der... så ja, mange landbetjentes våde drøm der...

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
"Take Him Out" tror jeg bestemt at han mener at han vil puffe stodderen af vejen.

Og lige en reminder:
Hvis Politiet beder dig stoppe, så gør man lige præcis det, ligemeget om det er i USA eller Danmark.
Fail to do so, ja så må man jo tage konsekvenserne af sin handling, det gælder for alle.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg mener i bund og grund at denne film, præcis viser hvor meget det kan gå galt, både med politiets overdrevne magtbrug, og det at en billist ikke gør som der bliver sagt.

Netop nu, versere sagen om de to danske betjente der åbenbart også har set denne film, for deres sag minder jo sjovt nok ufatteligt meget om denne film.

Jeg vil sådan set indskyde, at filmen ikke overrasker mig, da den kommer fra USA. De har altid været et skridt foran os her i Danmark hvad angår magt(mis)brug.

Desværre ser vi at tendensen herhemme i fredelige Danmark er ved at gå i den forkerte retning.

Godt nok er den sag her i Danmark, nok noget unik, men det viser stadigvæk et meget godt billede af, hvor det bærer hen af.

Og man kan i den forbindelse stiller sig selv det spørgsmål;

"Hvis jeg en dag er så stupid at køre i en 20 hestes brandert hjem fra en jule frokost, og derved har absolut zero tankekapacitet, men alligevel har nærværelse nok til at tænke idet politiet er ved at blinke dig ind til siden, at "fuck jeg mister sgu kortet på det her og måske kommer jeg også til at ruske tremmer hvis jeg bliver stoppet", og derfor vælger at prøve at køre fra politiet - og selv efter at politiet gentagne gange har forsøgt at stoppe dig med deres tjenestebiler, stadigvæk forsøger at køre fra dem" - er det så en berettigelse for ordensmagten til at anvende dødelig magtanvendelse (læs: tøm magasinet i dig, fordi du er et fjols og ikke stopper når du bliver bedt om det)..???

Er politiet i livsfare, når du vælger at køre videre fordi du er pissehamrende skræmt fra vid og sans, og politiet mener at de absolut skal stå og danse oppe på din kølerhjelm, således at de har hjemmel til at nakke dig, fordi de jo har været i "livsfare"?

Hvad fanden skal de overhovedet oppe på den skide kølerhjelm? Siden hvornår har der været fornuft i at prøve at stoppe en fuld stodder i en bil, ved at stå og danse på bilens kølerhjelm...? Ja - jeg spørger bare!

Det er sgu da kun for at være så tæt på føreren som muligt, så politiet er sikker på at ramme med maks skud fra deres tjenstepistol....

Jeg synes sgu det er en trist udvikling!

Politiet bliver uddannet i hoved og røv, til at tage vare på sig selv i alle former for situationer. Nærkamp, psykologi, samtale - you name it.

Og alligevel er flere og flere betjente begyndt at anvende den lette men brutale metode (som skulle være den sidste udvej), nemlig at anvende tjenstepistolen, ligeså snart de har følt sig presset.

Det går altså bare ikke. Og specielt ikke hvis også man som betjent, selv har bragt sig i livsfare.

Nu vil jeg lige sige, at jeg kende indtil flere politibetjente, og langt de fleste af dem har aldrig haft brug for at trække deres tjenestepistoler, og ingen af dem har haft brug for at affyre dem. Så det er jo i for sig positivt.

Jeg har to gange billiget at politiet har anvendt deres pistoler.

Det var under Nørrebro urolighederne i 93, og så da en amerikansk stodder mente at han skulle stjæle en M-60 kampvogn, og køre rundt over i USA, til livsfare for den øvrige befolkning. Han blev også stoppet at et magasin.

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
duckstar skrev:
Det er en henrettelse, men betjenten har desværre ret til at gøre det hvis han mener han er i livsfare. Ligesom den danske betjent i eftersættelsen af den mistænkte fra drabssagen i Brønshøj mener han var..

Hvad mener du med DESVÆRRE???!!!??....

Hvis du havde et arbejde der satte dig i en så udsat position så er det skoda naturligt at man forsvar sig... (manden begynder at kører mens betjenten står på frontklappen af bilen!...)

BLUE ASH, Ohio --

A driver was killed and two officers were injured Tuesday after a police chase and shooting.

Daryl Black, a passenger, said all he wanted was a ride to the store. What he got instead was the wildest ride of his life.

Already, he's having nightmares, newsnet5.com partner WLWT-TV in Cincinnati reported.

"I thought I was a goner," Black said.

Black, 28, was riding with Charles Bennett, 37, when Blue Ash police tried to pull him over for erratic driving near Sycamore High School. Instead, Bennett made a run for it.

Wednesday night, Black watched the dashcam video from the Blue Ash cruisers that chased Bennett early Tuesday morning.

"What I am thinking here is, 'Get me out of this car … you're going to kill us," he said.

Black said he didn't know that the car was stolen. He said that he tried to grab the wheel, but couldn't.

Black said Bennett never said a word during the entire chase.

Eventually, after being hit by police cruisers at least twice, Bennett's car stopped and an officer jumped on the hood of the car, firing through the windshield.

"I thought I was a dead man, you know? I thought he was going to shoot me when he was up on that thing. I kept on saying 'No, no, no, don't shoot!" Black said.

Bennett died at Bethesda North Hospital, but Black was unharmed and police quickly determined he was an innocent bystander.

"Going through a chase and then watching an officer shoot several shots in a window, when you think the next bullet is for you, it's unreal," Black said.

The three officers who fired shots during the pursuit are on administrative leave.

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvis nogen har valgt at "kører" en brandert hjem SÅ KENDER DE FANDME KONSEKVENSERNE HVIS DE BLIVER STOPPET!!!!!!!....

prøver du derimod at stikke fra polisen i din brandert så kan jeg garantere dig der skal skydes først og spørges bagefter hvis du spørger mig for idet du har sat dig bag rettet i din bil ER DET DIG DER ER FAREN FOR ANDRE du kan jo ikke engang overskue at skulle stoppes og tage straffen for det lort du lige har lavet...

Hvorfor må de plaffe ham i tankvognen???? der forstår jeg dig ikke... først siger du man ikke må bruge pistol, de burde på det nærmeste kun have BB-guns til rådighed og så siger du ligepludseligt at det er okay at det skyder en person fordi han ikke vil stoppe?? jeg er forvirret manden kunne jo være bange eller være ved at kører en brandert hjem og ikke kunne overskue at skulle stilles for lovens konsekvenser!!...

Grunden til at politiet lægger sig imellem er fordi at DU ikke skal være tættest på den og komme tilskade DET ER DERES UDDANNELSE AT BESKYTTE ALM. FOLK IMOD SKADELIGE PERSONER... (Det være sig Truende, hensynsløs kørsel foran en skole, eller en der triller en brandert hjem...)

Er i famillie med betjente og det er bevist at færre og færre betjente trækker pistolen herhjemme men NÅR de endeligt gør det er situationen kommet så langt ud så den i de fleste tilfælde skal bruges...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ARGHHH, hvad fanden tænker du på Hr. Ferrari kilder, det er sku da ikke særligt længe siden der sidst var en sag med en kraftidiot med en kæmpebrandert der slog en familie ihjel, for ikke at tale om de biltyve, briantyper, indvandreravl og bankrøvere der slår uskyldige mennesker ihjel med deres idiotkørsel, de skal sku da bare nakkes - MED ALLE MIDLER! før de slår flere ihjel....
Er du radikal eller hvad?! de betjente er HELTE efter min mening og stod det til mig skulle de have flere våben, vandkanoner og A10'ere m.m.
Folk må lære at acceptere at det kan have fatale konskvenser for DEM SELV OGSÅ, at opføre sig på den måde, al den fucking blødsødenhed giver mig brækfornemmelser, jeg vil skide på latterlige undskyldninger som at de er UNGE OG DUMME og DET VAR IKKE MED VILJE m.f., de slår andre mennesker ihjel, ødelægger familier og det der er værre, konsekvensen for dem selv burde i det mindste tangere den de udsætter andre for!

Billede

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Der er en vigtig ting I begge glemmer!

Her i Danmark - hvor også I bor - har vi et retssystem der er bygget op af tre instanser. (Ligesom i USA)

Ordensmagten, anklagemyndigheden, og den dømmende magt, domstolene.

Kun en af disse instanser har ved grundlov, ret til at afgive dom og straf. Det er domstolene.

Ordensmagten kan dermed ikke give sig selv ret til at eksekvere den straf De mener er sømmelig (eller andre herinde for den sags skyld)

Laver du noget snavs, har du KRAV på at blive stillet for en dommer!

Sådan er grundloven nu en gang strikket sammen!

Ikke at blive nakket af en triggerhappy betjent, som mener at han har været i livsfare og derved tømt sit magasin i dig.

Er man politibetjent er man som udgangspunkt i livsfare hele tiden.

Det er et hårdt job, og man bliver udsat for lort 24/7 - men det berettiger ikke til at handle ud over kompetencer (og grundloven)- fordi man har været i "livsfare".

Det er desværre ved at blive til en kliche - udtrykket "livsfare".

Med hensyn til kampvognen, og hvorfor jeg mente at det var i orden at dræbe føren der, er fordi at man virkelig her kan tale om at kampvognen ved sin blotte tilstedeværelse og qua sin vægt og størrelse, bringer alle den kommer i nærheden af, i livsfare. Det er ubestridt. Og når man fører sådan et køretøj - så skal man stoppes.
Nu var det også en unik situation hvor en masse ejendom var blevet ødelagt og indtil flere civille havde været i direkte livsfare - og det kun er held og et mirakel at ingen kom til skade.

I en biljagt, udsætter du ikke nødvendigvis alle du kommer i nærheden af, for livsfare.

Man skal skelne imellem situationerne - alt er sgu ikke sort og hvidt.

Spøgelsesbillisten som i sin brandert på broen, dræbte en hel eller halv famillie - er en idiot, en uansvarlig stodder, en skamplet for det mandlige køn, men stadigvæk - er han berettiget til at blive stillet for en dommer, uanset hvor mange han har slået ihjel.

Som jeg forstå jeres udlæg, så ville det i sådan en situation, havde været i orden for ordensmagten at have stoppet ham med dødelig magt?

(Såfremt de havde haft muligheden for det!)

Er det sådan jeg skal forstå det?

Det virker blot for mig, sort og hvidt.

Og jeg vil gerne bede mig fritaget for at blive sammenlignet med personager af radikal afstamning. :cry:

Jeg kan personligt ikke komme mere til højre! 8)

Men jeg lever i et retssamfund, og det må jeg således forholde mig til, og acceptere.

Ellers har vi jo anarki - og det er jeg sgu ikke tilhænger af.

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg har ikke sagt at man skal stoppe manden og så skyde ham, men at hvis han ikke stopper og er til fare for sine omgivelser skal stoppes med alle midler, evt. via våbenmagt, hvis det er det der skal til for at stoppe ham...
Jeg har hørt folk sige at man skal lade biltyve og lign. køre fordi at det er for farligt at prøve at stoppe dem, hallo, det er altså ikke særligt forebyggende at de ved at de bare skal opføre sig endnu mere sindsygt så slipper de for politiet.
I Australien for en del år siden var man træt af alle de bankrøverier der blev begået og proklamerede at der fremover ville blive skudt først og spurgt bagefter OG HANDLEDE DEREFTER! det virkede, bankrøverierene faldt stort - enten blev folk skræmt fra at gøre det eller så døde de af det, sådan skal det gøres...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så efter din mening ronnie så er det køretøjets mulighed for at ødelægge der gør om den skræmte fører han skal skydes...?? hvor ligger grænsen du siger at en kampvogn ved sin blotte tilstede værelse er ødelæggende... hvad så med en stor gummiged den kunne vælte muren til vridsløse statsfængsel (hvor jeg boede ikke langt fra) og ved sin blotte tilstede værelse frigive mange sindsyge mennesker som var blevet spærret inde af din dømmende Domstol... var det så iorden at skyde føren af den vis de havde været på vagt??.... eller hvad med en lastbil som kan veje op mod det samme som en kampvogn?? hvis den bliver stjålet som set flere gange i UK de må ikke blive stoppet hårdt og kontant fordi de "KUN" vejer halvdelen af en kampvogn?? de kan da også smadre menneske størrelser på anseelige mængder inden den kommer til at ride på rammen...

Du siger at hvis det er sådan tingene kommer til at være så ender det i anarki... DER ER SATME LANGT TIL ANARKI fra at en håndfuld betjente tager en beslutning i en given situation som de er kommet i på grund af deres arbejde... de er uddannet til at tage beslutningen også selvom folk ikke har været for en domstol...

Tror lidt du glemer at det her handler om folk der ikke VIL stoppe efter længere tids jagt!...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
om jeg blir upopulær eller ej er jeg ligeglad med, men at hoppe op på fronten af en bil, vurdere: hov NU ER jeg sq da i livsfare og derefter tømme ærtebøssen i føreren, så har de satme set for mange hollywoodfilm... og for en gangs skyld må de offentlige instancer være rimeligt enige.. politifolk er før sluppet godt fra at stå og se en mand dø uden at gøre noget og derefter svine manden til over radioen, men ikke den her gang.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time