Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
HSJ skrev:
Det kunne være sket i en gadebil også..... Blev utæt for benzin og det blev tilsyneladende trukket ind i bilen gennem varmeblæser. (læs: at få brændende benzin lige i hovedet :| ).... Men Jeg syntes at det var et kanon race vi fik. EN STOR ROS TIL 402Meter:DK :rock: Og så er hjelm vist bare påkrævet fremover...så må den debat være slut :up:
sjovt som en lille ugennemtænkt detalje kan få folk op af stolen og pege fingre. gad vide om alle herinde fra sidder med brændhæmmende tøj og hjælm på når de prøve starter deres bil . for slet ikke at snakke om når de skal mappe dem ind på offentligvej. det dobbeltmoralske er hurtigt fremme i folk når de kan.

men jeg indrømmer gerne at jeg bryder mig ikke om at have hjelm på i min bil. og har det heller aldrig når jeg køre på arbejde eller rundt i landet. selv om den kan bryde sammen og være til fare for alle. og den er lige hurtig om den står på en Qmile eller på alm gade.

men skal vi samle alle eksempler på uheld inden for streetrace. for så syntes jeg da det er flot at nogen gider at arrangere noget lovligt streetrace for den almindelige gaderacer med stor potte og åbent filter. mon ikke den almindelige 18-20årige med hans "tunede" polo Hit bliver lidt meget skræmt af at skulle køre omkap med en flok biler der passere 402m efter 10sek.

det er jo ikke en "pro" serie der blev afholdt dette arrangement for. det var for den almindelige farthungrene "dreng" der skal have blod på tanden for at køre lovligt. mon ikke vi alle har prøvet at holde på tanken fredag aften i vores unge dage..

men okay. nu er jeg af en positiv natur. jeg kunne detsværre ikke komme der op. men det er da flot med alt den ros og kun et par smuttere. det giver noget nyt at arbejde med. og nogle ting at forbedre.

så er det jo op til dem der kalder sig "proff" inden for denne sport at tage det til sig og lære af andres fejl eller lidt for gode hjerte. istedet for at gå rundt med næsen i sky, og tro de er usårlige. det her kunne jo ske for alle.. hvis det er en ødelagt benz slange kunne det jo være sket i pitten.

Senest rettet af møffe 24 sep 2007, 17:32, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Wildert skrev:
Jeg må sgu' erklære mig enig med RSV - men det ved du nok også at jeg er Hartvig.

Grim smag i munden ved jeg ikke om jeg vil sige, men jeg har hørt mangt og meget om de angiveligt meget professionelle forhold som disse races bliver afholdt under, og om at officials er klar til at gribe ind overfor åbenlyst usikre biler og kørere.
Hvordan man kalder tider i 11-sekunders klassen - og måske bedre - kørt uden styrthjelm for sikre ved jeg dælme ikke. Alternativt må der altså være nogle officials der ikke er heeelt så klar til at gribe ind som man ellers er blevet tudet ørerne fulde.

Jeg forstår til fulde at I juridisk ikke kan hænges op på ret meget - men det forekommer mig at i mindst lige så meget selv deltager i guldjagten, og prøver at tilbyde så lempelige regler som muligt for at få folk til - og ikke mindst lade dem blive.
Jeg forstår det filantropiske og meget godgørende i at mine navnebrødre skal have en mulighed for at komme og køre noget race i stedet for at trække streger nede foran grillen - og det er prisværdigt. Men så må i fanderme også leve op til dels jeres ansvar og dels jeres udmeldinger og stille nogle krav til de hurtigere biler.
Juridisk har I givetvis jeres på det tørre - men det skader hele bilsportens image når sådan noget som det her sker - det kan du ikke (bort)forklare med jura til Hr. og Fru Hakkebøf - hvor gerne vi end ville.
Så på vegne af bilsporten er jeg dælerme harm - og jeg er sgu' glad for at der ikke skete mere med manden - både for hans og vores andres skyld. Ellers havde vi først været på skideren...

Brian - du er som sædvanlig ude med riven i en sag som du ikke aner en pind om, du har besluttet at streetrace er skodsport og så sidder du ellers bare der bag skærmen og fyrer dine platte kommentarer af - kender jeg dig ret alene for diskussionens og balladens skyld - sad but true :!:

Du har efter mit kendskab aldrig nogensinde sat dine ben til et streetace arrangement hvor jeg har har været involveret og alligevel har du altid været "professor" i vores løb.

Du er harm og puster dig op - hallo - du deltager i DASU regi hvor man "tilllader" at kvinder med klapvogne bevæger sig rundt på banen under løb, så start nu med at gøre dig gældende i din egen baghave før du gør dig klog på ting som du ikke aner en kæft om :!:

Kom med konkret og dokumenteret kritik af vores arrangementer så skal jeg gerne fortsætte dialogen med dig - ellers hold din vendetta holdning om lovligt streetrace for dig selv i mine tråde.

Og ja - du behøver ikke svare - jeg gider ikke deltage i dine diskussioner for diskussiones skyld - min hobby er streetrace og din er ordbæ.

@ Ravnen - du kan bare læse ovenstående langsomt, og udskifte Brian med dit eget navn. Bemærk at vi staver hjelm med "e" i stedet "æ" men det bliver vel det næste store og betydningsfulde kritikpunkt fra jeres side ?
--------------------------------------------------------------------------

Til jer andre som ved noget om streetrace fra andet end bag en fedtet computerskærm.

Vi har aldrig nogensinde opfordret deltagerne til at køre uden hjelm, tværtimod har vi skrevet det ind i tillægsregler og banereglement, at vi anbefaler brug af hjelm ved alle løb i 2007. At forsøge at svine os til ved at påstå det modsatte er totalt ude i hampen, og igen udtryk for total mangel på viden om vores anbefalinger.

Vi syntes ikke at nogen tider, uanset om de er 11 sekunder eller 30 dage, er hensigtsmæssige uden brug af hjelm - men i 2007 har det været valgfrit og det bliver det jo nok ikke i 2008.

Det er utroligt, at det er folk uden nogen som helst viden om vores arrangementer skal være dem der konstant skal ødelægge mit humør, og lysten til at fortsætte med at arrangere streetrace.

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 24 sep 2007, 18:26, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Kan godt være jeg spørg dumt, kan man bruge en hvilken som helst fullface hjelm? Jeg har sådan en fra den gang jeg kørte på knallert, vil den være "lovlig" i sådan en race?

Og til sidst, hehe en bimmer i brand ;) :rock:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: det mørke jylland
Og til sidst, hehe en bimmer i brand ;) :rock:[/quote]

ja 1 bimmer i brand....
:up:
og ford halter hjem :ha:

det er gazzz
i kan ta det

Senest rettet af Darth Sidious 24 sep 2007, 18:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Se Jerrild det var et intelligent og velovervejet input.

Der er ikke i øjeblikket nogen som helst krav til selve hjelmen og dens godkendelser, men det bør bestemt indgå i overvejelserne omkring personligt sikkerhedsudstyr i næste sæson.

Jeg ved fra banesporten at man i mange klasser kræver FIA godkendelser på bl.a. hjelm, seler og sæde.

Vores udfordring er om vi skal til at lave streetrace til de "fortabte" dragracere eller om vi igen skal tilbage og lave løb for de ægte streetracere - dette kunne man f.eks. gøre ved at sætte en tidsgrænse for at regulere hastigheden - dette diskuteres i 10 sekunders tråden.

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 24 sep 2007, 18:32, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Hjelme har E godkendelsesmærker som efterhånden alt andet og også udløbsdatoer. Det gælder også for sikkerhedsseler og rally stole og køredragter.
Man kan lige så godt købe godkendte up-to-date varer frem for at skulle skifte dem om 2 år, når man er blevet mere seriøs og lægger vægt på kvalitet eller kommer til nogle arrangmenter, hvor arrangøren gør det.

Det klæder ikke nogen at være skaldefro. Tekniske fejl overgår alle mærker. Hvorfor udgår Le Mans racere, hvor budgettet har været mellem 200 og 500 mill. kr ? mange af bilerne yder faktisk ikke mere end de biler, der var repræsenteret på Sindal 400-700 Hk.

De biler, der er ombygget med mere end bare en ny chip, kører med ny benzinslanger, do pumper, do tanke, cu-rør/slanger med benzin, olie, vand og reguleringsluft til turboen og ved hver samling er der en potentiel
fare for et træthedsbrud gr. vibrationer etc.
Bilfabrikker tilbagekalder hvert år 1000-vis af køretøjer der måske er 5 år gamle, fordi der nu viser sig noget alvorligt. Og det er biler der bare er beregnet til at tulle rundt uden belastning.
Så vi skal ikke tro, at vi på 1/2 år kan lave en driftssikker og gennemprøvet bil.

Så der er ikke noget at grine ad. Vi bør alle lære.
Claus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Var der selv, og hold kæft hvor var der mange. Lækkert at i kan samle så mange.

Men karakteren fra et styk puplikum, og fra 3 kammerater der kørte, er nogenlunde race. Forklaring følger...

Starten skulle gå kl 10.00, i følge mine kammerater. (har ik selv set det, men går ud fra det er sandt) Men ærligt nok, startede de første kl 11:30. (Tror det var babu bilen der var forsinket, løbet startede ihvert fald først da den kom, logisk nok)

Dæk opvarmning burde i nok få styr på, så de kan komme afsted på varme dæk. Der er ik meget logik i at varme dæk op for så at vendte 30-60 sek på at starte. Nogle gange op til flere minutter fordi en led honda har tabt sit luftfilter. (Mener det var en honda, min kammerat kørte ihvert fald mod ham da det skete) ;-)

Der gik meget tid med ingen ting mellem 2 løb. Bilerne for enden af banen holdte i rækken, men der blev ikke vinket frem til start for de næste.

Vil give Claus ret, opvarmnings området skulle være lukket for puplikum, i stedet for kun selve banen. Som exempel kan nævnes den sorte supra der i total dæk røg, uden mulig for at kunne kigge frem slap for bremsen, og lod dækkene rende farten af så bilen fløj ud over start linien. Kunne havde gået voldsomt galt.

Og den sidste er, lidt mere sikkerhed/kontrol ved start linien, det holder ik at mellem 2 ræs at der så lige pludslig er en BMW der bliver SKUBBET ud på banen for at blive skubbet i pit...

PS den buggie uden styrt bøjle og hjelm, men var påkrævet at køre med H sele på, den burde altså ik have lov til at køre. Hvis den bil vendte om på hovedet var der ingen kære mor, han ville være død på stedet, da bilen højste punkt var hans hoved, og der var meget langt ned til det næste punkt. Hjelmen er måske forsvarligt, men var den buggie ikke...

Håber det er brugbar info, det er ihvert fald derfor det er skrevet.

Ellers et godt race, hurtig kontrol af biler, hurtig tilmelding og masser af folk til at hjælpe. Og en pisse god pølse/kage/kaffe og sodavands butik. Lækkert at se der også var lidt udstillere og et rullefelt, så var der ligesom også noget til dem der ik gad og se 5-6 timers race... Flere af dem tak, og ik i samarbejde med forlaget benjamin.

PS De der hunde nogle af vagterne havde, var det fordi de ik kunne passes på andre måder, eller fordi de skulle spille lidt smarte?

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Senest rettet af klyfax 24 sep 2007, 19:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Admin

Hartvig skrev:
Wildert skrev:
Jeg må sgu' erklære mig enig med RSV - men det ved du nok også at jeg er Hartvig.

Grim smag i munden ved jeg ikke om jeg vil sige, men jeg har hørt mangt og meget om de angiveligt meget professionelle forhold som disse races bliver afholdt under, og om at officials er klar til at gribe ind overfor åbenlyst usikre biler og kørere.
Hvordan man kalder tider i 11-sekunders klassen - og måske bedre - kørt uden styrthjelm for sikre ved jeg dælme ikke. Alternativt må der altså være nogle officials der ikke er heeelt så klar til at gribe ind som man ellers er blevet tudet ørerne fulde.

Jeg forstår til fulde at I juridisk ikke kan hænges op på ret meget - men det forekommer mig at i mindst lige så meget selv deltager i guldjagten, og prøver at tilbyde så lempelige regler som muligt for at få folk til - og ikke mindst lade dem blive.
Jeg forstår det filantropiske og meget godgørende i at mine navnebrødre skal have en mulighed for at komme og køre noget race i stedet for at trække streger nede foran grillen - og det er prisværdigt. Men så må i fanderme også leve op til dels jeres ansvar og dels jeres udmeldinger og stille nogle krav til de hurtigere biler.
Juridisk har I givetvis jeres på det tørre - men det skader hele bilsportens image når sådan noget som det her sker - det kan du ikke (bort)forklare med jura til Hr. og Fru Hakkebøf - hvor gerne vi end ville.
Så på vegne af bilsporten er jeg dælerme harm - og jeg er sgu' glad for at der ikke skete mere med manden - både for hans og vores andres skyld. Ellers havde vi først været på skideren...

Brian - du er som sædvanlig ude med riven i en sag som du ikke aner en pind om, du har besluttet at streetrace er skodsport og så sidder du ellers bare der bag skærmen og fyrer dine platte kommentarer af - kender jeg dig ret alene for diskussionens og balladens skyld - sad but true :!:

Du har efter mit kendskab aldrig nogensinde sat dine ben til et streetace arrangement hvor jeg har har været involveret og alligevel har du altid været "professor" i vores løb.

Du er harm og puster dig op - hallo - du deltager i DASU regi hvor man "tilllader" at kvinder med klapvogne bevæger sig rundt på banen under løb, så start nu med at gøre dig gældende i din egen baghave før du gør dig klog på ting som du ikke aner en kæft om :!:

Kom med konkret og dokumenteret kritik af vores arrangementer så skal jeg gerne fortsætte dialogen med dig - ellers hold din vendetta holdning om lovligt streetrace for dig selv i mine tråde.

Og ja - du behøver ikke svare - jeg gider ikke deltage i dine diskussioner for diskussiones skyld - min hobby er streetrace og din er ordbæ.

@ Ravnen - du kan bare læse ovenstående langsomt, og udskifte Brian med dit eget navn. Bemærk at vi staver hjelm med "e" i stedet "æ" men det bliver vel det næste store og betydningsfulde kritikpunkt fra jeres side ?

/Hartvig

:stop: Så aktiverer vi lige filteret for sober tone... @Hartvig, uanset aktuelle topic, så stram hjelmen og tæl til 100. Vi bevarer god tone og hermed ment sagligt og ikke personligt mudder. Der er højt til loftet i en saglig diskussion, og her kan være kritiske punkter og holdninger fra alle og fra alle sider. De sidste kommentarer hører ikke til på PP.

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig, æd en tudekiks!

Gad vide hvordan kan det være at ender op med at med at rage uklar med alt og alle, har du tænkt over det?
Kunne det have noget at gøre med at du bl.a. har selv været ude med riven efter køgefolkene på lignende sikkerheds mæssige spørgsmål, du gemmer dig under nogle regler der står et eller andet sted, hvad tror du Køgefolkene gjorde?
Du har selv startet dette op, hvis du kan stave til hjelm så kan du vel også regne dig frem til at folk kommer efter dig når du ikke selv lever op til dine egne "høje" standarder, desuden var mit indlæg var egentlig ikke mindet så meget på dig mere end det var tiltænkt alle de arrangører der ikke kan samarbejde pga. gammelt nag, stejlhed, stædighed, stolthed whatever, herunder din stædige holden på at man selv kan vælge om man vil bruge hjelm til et motorsports arrangement, LÆS! INGEN arrangør burde være i tvivl om der skal bruges personlig sikkerheds udrustning, fandenme selv DHB folkene kan finde ud af det...

Og du må sku meget undskylde at jeg har den holdning hvis det fornærmer dig...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ravnen skrev:
mit indlæg var egentlig ikke mindet så meget på dig mere end det var tiltænkt alle de arrangører der ikke kan samarbejde pga. gammelt nag, stejlhed, stædighed, stolthed whatever, herunder din stædige holden på at man selv kan vælge om man vil bruge hjelm til et motorsports arrangement, LÆS! INGEN arrangør burde være i tvivl om der skal bruges personlig sikkerheds udrustning, fandenme selv DHB folkene kan finde ud af det...
Citat:
sådan. jeg kortede det lige ned så budskabet forhåbeligt modtages af alle mudderkastende parter.

håber ikke darth bliver sur og sender hans tropper efter mig :grr:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time