Bruge Intercooler som vandkøler

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Bufas
Senior Medlem
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Bruge Intercooler som vandkøler

#1 Indlæg af Bufas »

Er der noget i vejen for at bruge en intercooler til at køle motorens kølevand ned?
Min køler er ikke særligt god mere og istedet for at skifte den ud med en ny der sidder inde under sæderne ville jeg gerne ha den ud i fronten så den kan få noget luft så jeg ikke skal ligge og kun køre 100-105 på motorvejen for ikke at koge over.
Så ville jeg tage en intercooler fra en lastbil og save over i passende størrelse og svejse studser til slanger på. Jeg tror det blir svært at finde en køler fra en anden bil der passer i dimensionerne og sætte på nemlig.
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

Re: Bruge Intercooler som vandkøler

#2 Indlæg af Ravnen »

Bufas skrev:Er der noget i vejen for at bruge en intercooler til at køle motorens kølevand ned?
Min køler er ikke særligt god mere og istedet for at skifte den ud med en ny der sidder inde under sæderne ville jeg gerne ha den ud i fronten så den kan få noget luft så jeg ikke skal ligge og kun køre 100-105 på motorvejen for ikke at koge over.
Så ville jeg tage en intercooler fra en lastbil og save over i passende størrelse og svejse studser til slanger på. Jeg tror det blir svært at finde en køler fra en anden bil der passer i dimensionerne og sætte på nemlig.

Bad idea! den vil ikke virke godt nok, men jeg er sikker på at hvis du tager kontakt til Kølermanden herinde på forummet, så ville han kunne hjælpe dig.
corvus terrae terror...

Billede

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#3 Indlæg af corrado vr6 »

Ellers kan jeg lave en til dig
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Bufas
Senior Medlem
Kontakt:

#4 Indlæg af Bufas »

Æv for ideen med det var også at holde prisen lidt nede på det.

Hva koster en speciellavet køler? jeg har ikke målene på den lige PT
corrado vr6
Senior Medlem
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Kontakt:

#5 Indlæg af corrado vr6 »

ca 2500kr
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Bufas
Senior Medlem
Kontakt:

#6 Indlæg af Bufas »

corrado vr6 skrev:ca 2500kr

Det er noget over hva jeg vil ofre, da jeg kan få en ny køler til den for ca 1300
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

hvorfor ikke køre en tur til den lokale hugger og finde en køler fra en anden bil der passer i hullet?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Bufas
Senior Medlem
Kontakt:

#8 Indlæg af Bufas »

Slavteren skrev:hvorfor ikke køre en tur til den lokale hugger og finde en køler fra en anden bil der passer i hullet?

Det kunne også være en mulighed.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Hvad med bare at få skiftet selve elementet hos en køle smed? Evt. skiftet til en dobbelt element, så er du sikker på at vandet kan køles... Med mindre det er pga luften at den ik køler ordenligt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Bufas
Senior Medlem
Kontakt:

#10 Indlæg af Bufas »

klyfax skrev:Hvad med bare at få skiftet selve elementet hos en køle smed? Evt. skiftet til en dobbelt element, så er du sikker på at vandet kan køles... Med mindre det er pga luften at den ik køler ordenligt...

Problemet er at køleren sidder ca en halv meter fra fronten og for ikke nok luft. Derfor kan den nemt blive for varm, specielt ved høje hastigheder. Hvilket så PT er over 105-110, og det er pænt meget nederen.
Besvar