mh skrev:
[]
Hmm den antagelse tror jeg ikke holder HELT vand, en stor del af denne varmevand vil jo gå hurtigt ned i temperatur hvis den sprang læk da luften i rummet er en del koldere... men farligt jovist... men med almindelig omtanke ikke dumdristigt...
Jeg kan forsikre dig for at 100liter vand af 260grader ikke sådan lige går ned i temperatur. Springer den læk, så går hele pisset på dampform momentant. Kommer først "tilbage" på vandform under 100grader.
100liter vand af 260grader indeholder en ganske betydelig mængde energi.
Meget forsimplet regnestykke: Den luft vandet vil fortrænge vejer 170kg og er 20grader. Modsat har du 100kg vand af 260grader.
Da vandet tilmed er noget af det mest energitunge du kan fine, og luft noget af det mest energi"lette" du kan finde, så er det 1-0 til vandet her.
Man kunne regne et mindste volumen på lokalet for at man kan overleve det stunt(forudsat man overlever braget), men gider ikke gøre det nu. Er ret sikker på at odds er dårlige!
Min pointe er bare at man skal tænke sig om her. Med tanke på din signatur, så er jeg nu ikke sikker på at en fiasko vil give dig en mulighed for at prøve igen i dette tilfælde
Forskellen mellem det fede og det dumme er faktisk kun om det går godt eller ej....
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!