Lasse Kristensen skrev:
En ting er at bilen kun kører om sommeren, selvom den er blevet hulrumsbeskyttet med voks o.s.v. men på en sommermorgen eller en sommeraften kan der jo falde pænt meget dug og danne sig kondensvand i netop hulrum osv. Jeg ville ikke turde lade en bil afsyre hvis ikke den vil kunne blive behandlet grundigt i alle hulrum som f.eks. det engelske firma kan.
Ja jeg er jo ikke expert og udtaler mig kun ud fra egne erfaringer med biler jeg har været med til at svejse op gennem årene. F.eks en Buick som vi for henad 20 år siden kogte masser at ny plade i...MANGE steder. På den er der stadigt ikke dukket antydningen af rust op igen, selv om den "kun" fik olie i hulrummene bagefter. Når der dukker rust op igen efter rustreperationer er det næsten altid fordi folk ikke har fået fuldstændigt bund i rusten. Eller ikke er grundige nok med bagefter at få lukket samlinger og pladekanter 112% med maling/undervogns olie. Omhyggelighed er det magiske ord her!
Det var først midt i 60'erne man så småt begyndte at dyppe hele karossen i div. bade på fabrikkerne. Før den tid bestod alle bagsider af rå plade. På trods af det har mange af de gamle jo overlevet både 40-50 år og mere. Men det hjælper jo selvfølgelig nok ikke at bilen tråden handler on vist er fra perioden hvor man kunne mistænke karosserierne var lavet at en speciel type selvopløsende stålplade. Mange af den tids biler rustede nærmest i vildskab, selv de mest underlige steder.

...var det ikke også midt i 70'erne de begyndte at anvende genbrugsstål?
