Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 05:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2007, 23:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2004, 22:11
Indlæg: 53
Geografisk sted: østjylland, horsens
jeg har igennem noget tid overvejet at få boret min blok op til 1,9l,

det en af de kendte gamle vw gti'er, en 1,8 8v gti med k-anlæg.

grunden er at jeg nok enten skal skifte motor eller gøre noget ved denne her der er i nu. den fejler egentlig ikk noget, og køre stadig rigtig frisk faktisk hvis jeg skal være erlig.

men er det op boringen der ville være bedst eller ville det være bedre med en anden krumtap med længer slag (og korte pejlstænger for den kan være der)??

men heller mest til at få den boret lidt op på den originale blok.

bilen bruges ikk til noget specielt race eller noget, men hurtig gade/landevejs kørsel, så det nok mellem området og momentet der skal ligges vægt på.

sammen med det regner jeg med topstykbearbejdtning og kompression hæves fra 10:1 til 10,5:1. kombineret med en schrick knast på 272grader havde jeg regnet med. (køre med hydrauliske lyfter).

der i forvejen 4-2-1 banan og 2½" komplet rustfri udstødning, større gasspjæld fra en 5cyl. audi + det oblikatoriste luftfilter. har en msd blaster tændspole liggende og en anden tryk regulator som kunne komme på i samme omgang.

ved ikk om jeg er skør eller noget men ville gætte på ved alt dette at måske kunne hente 145-165hk er det ikk nogen lunde inden for mulighedens grændser eller er det helt ved siden af??

andre forslag tips modtages med kys hånd.

_________________
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 05:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mener du kan bruge en 2,0passat/golf3 blok. mon ikke det med kompén kommer når du skal have planet blok+top.

er der ikke noget med at du kan bore en 2,0-2,1

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 06:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Der er en del muligheder alt efter om du absolut vil beholde den oprindelige blok (syn f.eks.), eller skifte, etc.

1.8'eren kan bores til 2.0'ernes boring og så i med 2.0-stempler. Det giver så ikke alle 2 liter - her skal den anden krumtap fra 2.0'eren i også.
Men på en gammel Golf 2 kan det altså ikke økonomisk svare sig - der ville jeg bare købe en 2.0'er fra en Passat, Golf 3, etc. og kaste i med de nødvendige stumper fra din 1.8'er.
Så evt. bytte rundt til syn...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 06:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2004, 22:11
Indlæg: 53
Geografisk sted: østjylland, horsens
er ikk så meget for det der med anden motor, for så med det bøvl jeg regner med med syn osv, så ville jeg heller fx smide en 1,8T 20v i istedet for, så nej det bliver på den originale blok eller til svarende..

og det med at skifte motor til syn gider jeg ikk, men man kan jo altid dreje strømfodeler osv så den ikk går helt 100% til syn, hvis den er for vild, men det tager jeg til den tid.

men det måske ikk helt dumt med ideen efter 2,0 boringen og så originale 2,0 stempler, så må jeg jo havne et eller anden sted mellem 1,8 og 2,0 hvis jeg beholder min alm krumtap, eller bedre også skifte den så krumtap og stempler er fra en 2,0 8v gti måske, men tænker der skal korter pejlstænger til så måske for at den kan være der, men ikk sikker.

_________________
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 06:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
allan_84 skrev:
men det måske ikk helt dumt med ideen efter 2,0 boringen og så originale 2,0 stempler, så må jeg jo havne et eller anden sted mellem 1,8 og 2,0 hvis jeg beholder min alm krumtap, eller bedre også skifte den så krumtap og stempler er fra en 2,0 8v gti måske, men tænker der skal korter pejlstænger til så måske for at den kan være der, men ikk sikker.


VW er 100-meter-mestre i genbrug - så de redesigner kun det absolut minimale.
Plejlstængerne til 1.8 og 2.0 er mig bekendt de samme - i hvert fald for 9A (2.0 16V ældre Passat) og 3A som er en kværn der findes i USA.
Du kan se lidt mere om dimensioner her: http://web.archive.org/web/200511040848 ... ines.shtml

Det er kun stemplerne der er anderledes - de har en anden krydspindshøjde.
Derfor kan du heller ikke nøjes med kun at bore til 2.0'er hvis du vil bruge 2.0-stempler. Det giver et forkert kompressionsforhold - hvor forkert kan du regne på - 2.0'erne ligger med højere kompressionsforhold så det er muligt at du ikke kommer til at mangle aaalt for meget.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team