Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2007, 14:05 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Hej folk. Så den gal igen :P

Jeg har en ford escort 16v fra 92' som jeg indtil videre har været meget glad for. Men her den i løbet af den sidste tid har den givet lidt problemer som endte i at den slet ikke ville starte. Jeg har problemer med at finde ud af hvad helt præcist der er galt og håber der er en her der evt. kan hjælpe mig på rette spor.

Her er symptomerne:
- Dagene inden den gik helt død og sjældent men enkelte gange skete følgende da jeg startede bilen og kørte lidt. Lige pludselig forsvinder næsten al power fra motoren i et sekund eller 2 og så kommer den igen. Dette sker igen og igen, og bilen begynder at rykke helt vildt hvis ikke jeg kobler ud.
Lidt efter kører den så helt normalt igen.

- Lige inden den gik helt død, holdt jeg ved et lyskryds hvor den pludselig bare gik ud.. Jeg fik den dog startet igen men den skulle ha meget speeder for at holde kørende og motoren kørte meget ujævnt og med lave omdrejninger og ik særlig meget power. Hvis jeg helt slap speederen ville den gå ud.. Desuden sprang omdrejningstælleren rundt mellem 1-3 tusinde omdrejninger uden nogen sammenhæng med motorgangen

- Da jeg fik den ind et sted hvor jeg ku holde prøvede jeg at få den startet igen. Den begyndte at stinke af benzin mens jeg prøvede at starte den.. og hostede lidt i starten men tilsidst virkede den helt død..

- Prøvede at tage strøm til dysserne fra i tilfælde af at den var druknet men det hjalp ikke meget. Fik et enkelt host eller 2 og ingenting da de kom på igen..

Det var vist omkring det. Håber nogen kan hjælpe mig, fordi jeg sidder virkelig fast her..

Min svigerfar som er mekaniker siger det kan være en hel masse forskellige ting. Han siger det kan være benzinpumpen, forskellige følere og sådan. Han kunne heller ikke få gang i den.. Han mener jeg skal få fat i nogen der har noget målegrej til sådan en ford, så man hurtigt kan se hvad der er galt?

På forhånd tak for hjælpen!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2007, 14:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
går ud fra det ikke er en RS2000 men en zetec... jeg har oplevet et par gange at hvis vandtemperatur føleren ikke har forbindelse eller er totalt i udu så vil den stort set ikke starte... hvordan ser den ellers ud med tændrør osv... nogle har set smide gnisten ud gennem tændrørs kablerne nede i topstykket andre er tændspolen flækket på grund af vand...

men at omdr. sensoren lige pludseligt hopper rundt har jeg KUN set hvis generatoren har været død og bilen derved ikke har meget strøm tilbage...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2007, 14:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
evt en krumtaps føler der er gået død ? er set før på andre biler ledningerne knækker mere eller mindre af og signalet derfor er yderst ringe eller helt væk.


tjek lige din tandrem det symptom du beskriver der til sidst kunne godt lyde som om den er hoppet en tand eller 2.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2007, 19:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Tinasmartin skrev:
går ud fra det ikke er en RS2000 men en zetec... jeg har oplevet et par gange at hvis vandtemperatur føleren ikke har forbindelse eller er totalt i udu så vil den stort set ikke starte... hvordan ser den ellers ud med tændrør osv... nogle har set smide gnisten ud gennem tændrørs kablerne nede i topstykket andre er tændspolen flækket på grund af vand...

men at omdr. sensoren lige pludseligt hopper rundt har jeg KUN set hvis generatoren har været død og bilen derved ikke har meget strøm tilbage...


Tak for det hurtige svar :)

Ja det er en zetec 1.8. Tror ikke der er noget problem med generatoren, da batteriet efterhånden har klaret en startforsøg og jeg har aldrig haft problemer med strøm i det hele taget.. Kan du fortælle mig hvordan vandtemperaturføleren sidder og ser ud? Så vil jeg da prøve at tjekke det imorgen..

Vi har kun kigget på et af tændrørskablerne indtil videre som lod til at virke helt fint. Jeg ved ikke hvorfor min svigerfar ikke syntes det var nødvendigt at tjekke de andre, men tænkte at han nok havde en grund som mekaniker.. Burde jeg lige tjekke alle tændrør og tændkabler?


niox:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2007, 19:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
grydesvamp skrev:
evt en krumtaps føler der er gået død ? er set før på andre biler ledningerne knækker mere eller mindre af og signalet derfor er yderst ringe eller helt væk.


tjek lige din tandrem det symptom du beskriver der til sidst kunne godt lyde som om den er hoppet en tand eller 2.


Vi tjekkede i hvert fald tandremmen som så helt fin ud.. Det vel kun slidte tandremme at det sker at den hopper en tand eller 2?

Jeg vil da prøve at tjekke om jeg kan se noget galt med den krumtabsføler også..Hvor sidder den? nederst på motoren i en af siderne?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007, 12:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland

Emnet har været låst midlertidig, . :shock:
Det kommer lidt an på om jeg får tid til at rydde op i det.
Grunden er vi har nogen retningslinier, som skal overholdes. :twisted:

Offtopic er hoved grunden,
det oprindelige spørgsmål har intet med den drejning af ford vs. toyta som diskussionen tog.

Den slags diskussioner skal holdes i kaffestuen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007, 14:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Du har vist ryddet op i den nu og låst den op.. Tak for det Morten :)

Håber stadig på nogle svar på mine seneste spørgsmål :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007, 14:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
I bunden af mit FJERNET indlæg stod der nogle flere ting men dem kan moderator selv finde frem til dig da jeg ikke vil gentage mig selv...

Sorry, her indsat af moderator/JakobM (den skyldige):
vandtemp. føleren sidder i thermostat huset for enden af topstykket den øverste af følerne er til boksen og den nederste er til uret (hvis det er magen til en mondeo hvilket jeg er rimeligt sikker på)

ØD giveren plejer ikke at volde nogle problemer men hvis du ikke kan finde den sidder den på forsiden af motoren og peger ind i gearkassen... ja kig da lige rør og kabler for en sikkerheds skyld...

***

ATT MODERATOR brug de 10 sekunder det tager at redigere et indlæg end bare skyggeklappe agtigt at slette hele indlæg med information relaterende til topic... Det kommer kun til at gå ud over spørgeren...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007, 15:30 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Emnet er ikke slettet, men delt og anden halvdel vedr. "havneløsningen" findes her http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18859
Lad os ta' evt. debat der... :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2007, 16:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2005, 22:14
Indlæg: 22
Tinasmartin skrev:
vandtemp. føleren sidder i thermostat huset for enden af topstykket den øverste af følerne er til boksen og den nederste er til uret (hvis det er magen til en mondeo hvilket jeg er rimeligt sikker på)

ØD giveren plejer ikke at volde nogle problemer men hvis du ikke kan finde den sidder den på forsiden af motoren og peger ind i gearkassen... ja kig da lige rør og kabler for en sikkerheds skyld...


Tror jeg fandt termostathuset. Der var i hvert fald en stor slange hen til køleren. Den havde 2 følere med én ledning udadtil stak lodret op og én ledning udadtil der stak skråt nedad. Lyder det rigtigt?

Der var ikke så meget af se på ledningen og stikket til det jeg tror var vandtemp føleren. Men ledningen til føleren "til uret"(Går ud fra uret ikke er det lille digitalur inde i bilen hehe) var faktisk knækket og havde næsten ingen forbindelse længere. Så den satte jeg sammen, men det hjalp desværre ingenting. :( Synes dog jeg fik et par enkelte host ud af motoren på et tidspunkt mere end jeg plejer, men de blev ikke til mere desværre.

Var det sådan du mente jeg skulle tjekke det? eller ville du have jeg faktisk skulle skille termostathuset ad og kigge på selve føleren??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team