Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lad os nu lige få nogle ting på det rene inden I går helt i selvsving :roll:

@ Havneren

Jeg er ikke medarrangør af racet i Sindal den 22/9, men jeg er som sædvanlig altid fuld af opbakning når der kommer nye spillere på banen, som f.eks. www.402meter.dk folkene. Jeg kan derfor af samme grund ikke påtage mig noget som helst ansvar for eventuelle mangler på hjemmesiden - eller dens indhold i øvrigt - med flere spillere kommer der mere race til glæde for streetrace sporten - deltagerne - tilskuerne - arrangørerne og deres samarbejdspartnere, altså en rigtig WIN-WIN-WIN-WIN-WIN situation :idea:

........ så kan jeg altså ikke udtrykke det klarere, og det nytter ikke at forsøge, at gøre mig ansvarlig for din kritik af manglende regler på hjemmesiden.

Og endnu en gang for de døve og blinde - på trods af ovenstående er jeg 100% overbevist om at Sindal vil blive afviklet i henhold til et reglement, som fuldt ud lever op til den standard man kender fra de seriøse streetrace arrangementer - uanset om reglerne udleveres og kvitteres for på dagen eller ligger på hjemmesiden en måned før - længere er den altså ikke.

@RSV

Jeg er ikke enig i ordvalget - jeg "angriber" ikke Køge arrangementet - som du også kan læse ovenfor støtter jeg alt og alle som vil arbejde for en udbredelse af streetrace sporten.

Derimod jeg rejser en subjektiv kritik baseret på det tilgængelige billedmateriale, og baseret på dette udtrykker jeg min personlige holdning til det sikkedsmæssigt forsvarlige i at afvikle streetrace på denne bane citat:

"Ikke alene ser banen meget kort ud, men samtidig er den ved gud udstyret med dræbende lysmaster i hele sin længde, der er store anhængere og containere placeret i umiddelbar nærhed af banen, som samtidig er udstyret med automatisk "katapulter" i begge sider i form af grøfter"

Ingen som er ved deres sansers fulde brug, kan vel påstå at Køge banen blot tilnærmelsesvis har samme sikkerhed og margin, som streetrace afviklet på flyvepladser som f.eks. Holeby, Lindtorp, Vandel, Skive og nu Sindal ?

Om en streetrace bil kører dragtider eller ej - er jo ikke noget jeg kan tage ansvaret for, hvis en deltagers bil bliver godkendt i arrangørenes tekniske kontrol og overholder de lovgivnings- og forsikringsmæssige forudsætninger for deltagelse - så er det da ikke mig som skal agere Peter Betjent ?

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt krav om førens personlige udrustning i den bekendtgørelse, som ligger til grund for Politiets godkendelse af streetrace arrangementer - og derfor kan arrangørerne kun anbefale anvendelsen af f.eks. hjelm - hvilket det heldigvis også gør :D

Naturligvis har DASU ikke rost os specifikt for at vi afvikler streetrace uden brug af hjelm (det behøver man vist ikke en større ledvogter eksamen for at forstå) - Derimod har repræsentanter for DASU's banesportsudvalg rost os for det generelt høje sikkerhedsniveau og beredskab - som er en naturlig del af den seriøse streetrace sport.

Og så lige for sidste gang - Sindal er ikke "mit" arrangement :D :D :D

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Lad os nu lige få nogle ting på det rene inden I går helt i selvsving :roll:

@ Havneren

Jeg er ikke medarrangør af racet i Sindal den 22/9, men jeg er som sædvanlig altid fuld af opbakning når der kommer nye spillere på banen, som f.eks. www.402meter.dk folkene. Jeg kan derfor af samme grund ikke påtage mig noget som helst ansvar for eventuelle mangler på hjemmesiden - eller dens indhold i øvrigt - med flere spillere kommer der mere race til glæde for streetrace sporten - deltagerne - tilskuerne - arrangørerne og deres samarbejdspartnere, altså en rigtig WIN-WIN-WIN-WIN-WIN situation :idea:

........ så kan jeg altså ikke udtrykke det klarere, og det nytter ikke at forsøge, at gøre mig ansvarlig for din kritik af manglende regler på hjemmesiden.

Det er jeg klar over Hartvig og jeg har heller ikke på noget tidspunkt forsøgt at gøre dig ansvarlig for det faktum at der ikke er et reglement offentliggjort. Jeg kender godt din rolle i dette sammenhæng og dette er slet ikke dit bord!

I et af dine tidligere indlæg kom der dog en oplysning omkrind det at reglementet først ville blive udleveret ved indgangen, og det var denne oplysning, der fik mig til at undre mig over denne fremgangsmåde, som i mine øjne ikke giver meget mening.

Jeg giver så herefter blot udtryk for min undren. Min undren forsøger du så at afhjælpe, hvilket er helt fint, MEN desværre denne gang uden resultat.
Jeg syntes altså stadig det er underligt, hvis der eksisterer et reglement og det skal overholdes at det så ikke bare bliver offentliggjort så folk kan se hvad de har med at gøre og hvad de kører efter. Og dette er jeg klar over at du ikke kan svare på Hartvig og det er helt i orden - Det er ikke dit bord!

Der er ikke andet i det end det. Mal nu ikke fanden på væggen...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
@Hartvig

Lige for at visualisere at jeg mener at du angriber arrangementet i Køge, har jeg kopieret uddrag fra dine indlæg.

Indlæg 1

Men når jeg ser disse billeder så bekræfter det igen min værste anelser, DASU vil lægge navn og renome til alt for at forsøge at nappe kontrollen over det lovlige streetrace i Danmark.

Jeg tror aldrig at PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk ville være med til at arrangere lovligt streetrace på en sikkerhedsmæssig så vanvittig bane - men igen det står helt for min egen regning

Det er uanstændigt at en DASU klub vil lægge navn til den form for afvikling, når vi er rigtig mange der med næb og klær værner om sikkerhheden i forbindelse med lovlige streetrace arrangementer.

Indlæg 2

Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.

Sorry - at jeg er så hård i min dom, men det er i alles interesse at lovligt streetrace afvikles med optimalt hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed - hopper kæden af her så rammer det alle de seriøse arrangører - DASU eller ej.

Når jeg læser disse indlæg, læser jeg at du i indlæg 1 starter med at angribe DASU og beskylde dem for at ville nappe kontrollen over lovligt streetrace i danmark, herefter bruger du så ”sikkerheden” som argument.
Når du angriber DASU og klubben KOA bruger du som argument (PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk) værner om sikkerheden med næb og klør underforstået at det gør KOA ikke. Herefter angriber du KOA i dit indlæg 2 (Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.)
Når du så undskylder og afsiger din dom, bruger du igen sikkerheden som argument(hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed)

Det som jeg får galt i halsen i dine indlæg er, du har vurderet arrangementet udfra nogle billeder, du kritisere et arrangement som du ikke selv har deltaget i, du bruger ”sikkerheden” som argument for din kritik og synspunkter, samtidig skal du selv deltage i afviklingen af et andet Race, hvor man tilsidesætter simple sikkerhedsregler som f.eks. brugen af styrthjelm, samtidig opfordre man til ”kom med hvad i har” blot det har nummerplader på, og så kalder vi det streetrace.

Jeg undres over at en som sætter sikkerheden så højt som du, overhovedet kan acceptere deltagelsen i afviklingen af et sådan sikkerhedsmangelfuldt Arrangement, hvor man tilsidesætter internationale regeler, dette kan jeg kun tilskrive din egen økonomiske interesse i arrangementet.

Jeg vil retfærdigvis sige at bruger man en flyveplads som racerbane, så har man bedre kår end dem som må bruge en offentlig vej ingen tvivl om det, men når det er sagt vil jeg så også sige når man laver et lille arrangement som det i køge hvor man køre en lille 201meter, så er det lige netop det man kalder det, et lovligt streetrace, afholdt hovedsagligt for at trække de lokale unge til, så de kan få dystet om hvem af dem som er hurtigst.

RSV

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
RSV skrev:
Ravnen skrev:
RSV jeg bliver sku rimeligt harm over at "høre" dig sige at du mener at det er et problem at, LÆS: biler der kører streetrace har for mange heste - sig mig, har du nogle sinde selv dyrket streetrace? det er sku da det det hele går ud på (have heste nok så du kan blive den hurtigste), du ka sku da sku da ikke mene at de biler der kører i Køge er fuldt lovlige, for så lever vi to ikke i den samme verden.

Som jeg før har nævnt, lad nu for helvede være med at slå hinanden i hovedet med de udtalelser, det fører ingen steder, tag fat i alle der afholder disse arrangementer, sæt jeg ned og tag en snak og bliv enige om fælles politik istedet.
De eneste der har fordel af disse uenigheder, er dem der ikke vil have at vi dyrker denne form for sport.

Jeg syntes lige at jeg skylder dig et svar også:

Jeg mener ikke at jeg har nævnt at det er et problem at bilerne har for mange heste, jeg stiller kun spørgsmål vedrørende sikkerheden.
ingen tvivl om at ikke alle bilerne i køge er fuldt lovlige, men her er der tale om en 201meter bane hvor udgangshastigheden så er reduceret tilsvarende. men alligevel stilles der krav om hjelm.

Som du selv skriver: så gælder det om at have heste nok til at komme først, når man så kigger tilbage i historien, så er der bygget tonsvis af biler med hidsige motore, men kun en brøkdel af dem har fået opgraderet deres undervogn fjedre bremser osv. hvis man har bygget en potentiel winner, og det er valgfrit om man skal købe for 10.000kr rør og stoppe i bilen som ovenikøbet øger vægten med 35-40kg så vil rigtig mange sige ahr det sker ikke for mig og stille op uden.

RSV det ligger jo ligesom i regelementet at bilernes sikkerheds niveau skal tangere deres ydelse (kørte tider) så jeg kan ikke se at det skulle være et problem at folk døds tuner deres biler, der hvor vi har et problem er at div. arrangører ikke kan eller har prøvet at blive enige om et fælles regelement og derved indirekte starter disse diskusioner op på div. forums.

Lad os få samlet Holeby-/Sindal-/Lindtorp-/Køgefolkene m.fl. samt div. Street-/Dragracing Klubber og blive enige om at som udgangspunkt, evt. bruge DASU's regler (kan efterfølgende i fællesskab rettes til hvis der er noget der skal ændres) Jeg kan forstå at der er forskellige motiver fra arrangørernes for at lave disse arrangementer, f.eks. se på Vmax hvor det hele kun er en pengemaskine, disse folk er selfølgelig uden for enhver pædagogisk rækkevidde, og der ville formegentlig ikke være nogen mening at inddrage dem, indledningsvist ihvertfald, men de arrangører der af ideologiske årsager laver disse løb, vil have en stor fordel af at tale sammen, alene det faktum at der i hver politikreds er forskellige synspunkter og forhold taler jo for at der er et behov for at blive enige om nogle ens regler, og hvem ved måske kunne der ligefrem blive mulighed for at lave en serie i stil med det svenske bilsport laver (een dag på strippen), med lidt hjælp fra et ikke nærmere defineret bilblad kunne dette måske gå hen og blive det helt store, hvem ved.

På spørgsmålet om hvorvidt biler hurtigere end f.eks. 11/12 sek skal kunne køre er jo egentlig kun et spørgsmål om der er råd til det pga. de øgede sikkerheds foranstaltninger, det må være op til den enkelte arrangør at vurdere, men med førnævnte serie/bilblad løsning ville man måske kunne få råd.

Husk, at når mere omfattende og seriøst det ser ud, og er, jo nemmere må man gå ud fra, er det at få div. tilladelser.

Desuden må jeg igen appelere folk til at lade være med igen og igen at trække statans synskanin op af hatten, i et land som Danmark bliver vi nødt til at feje denne problemstilling ind under tæppet, og lade regelementet (ikke) tage sig af det, lovlige standard biler er der jo ingen der gider at bruge deres tid på og vi er ALLE i samme båd.

Så hvad siger i gutter?

Billede

Titel:
Senior Medlem

@Ravnen

Du skriver
RSV det ligger jo ligesom i regelementet at bilernes sikkerheds niveau skal tangere deres ydelse (kørte tider) så jeg kan ikke se at det skulle være et problem at folk døds tuner deres biler, der hvor vi har et problem er at div. arrangører ikke kan eller har prøvet at blive enige om et fælles regelement og derved indirekte starter disse diskusioner op på div. forums.

Rsv:
Det er jo lige netop min pointe, at det netop ikke ligger i reglerne, Arrangementet på sindal ser stort på internationale regler for sikkerhed og oven i det så skriver de det faktisk på deres hjemmeside. når en bil når ind i et område hvor den kører racer tider så er det en racer bil, og så skal den rent sikkerhedsmæssig opgraderes til en sådan.

Når jeg scanner dine indlæg, så får jeg indtryk af det kan kun gå for langsomt, hurtige tider og masser af fart, og så må sikkerheden vente, og det er netop lige nøjagtig det som reglerne skal forhindre, at folk tilsidesætter deres egen sikkerhed for at komme først over stregen.

Titel:

Hartvig skrev:
Jeg kender kun til en enkelt arrangør, som har blæst på de uskrevne spilleregler blandt dem jeg kalder "seriøse" streetrace arrangører - og denne arrangørs handlinger har bestemt ikke gjort livet nemmere for os andre. Men her er altså tale om et enkelt brådent kar som efter mit bedste vidende også har ophørt som arrangør.

Det må man da håbe, idet han er rigtig dygtig til at snyde alle omkring sig til at tro at alt er i skønneste orden, hvilket bestemt ikke var tilfældet sidste sommer... Svindler og løgner - det er vist den mest rammende betegnelse der kan påhæftes ham... Men okay - dem er der efter min mening flere af i "branchen"...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
RSV skrev:
@Ravnen

Du skriver

Rsv:
Det er jo lige netop min pointe, at det netop ikke ligger i reglerne, Arrangementet på sindal ser stort på internationale regler for sikkerhed og oven i det så skriver de det faktisk på deres hjemmeside. når en bil når ind i et område hvor den kører racer tider så er det en racer bil, og så skal den rent sikkerhedsmæssig opgraderes til en sådan.

Når jeg scanner dine indlæg, så får jeg indtryk af det kan kun gå for langsomt, hurtige tider og masser af fart, og så må sikkerheden vente, og det er netop lige nøjagtig det som reglerne skal forhindre, at folk tilsidesætter deres egen sikkerhed for at komme først over stregen.

RSV du taler åbentbart stadig om Sindal, jeg har på intet tidspunkt forholdt mig til enkelte arragenmenter men til ALLE arrangenmenter, så lad os lige få den misforståelse ud af verden.

Og for lige at gøre een ting helt klart hvis jeg ikke har udtrykt mig godt nok før, så mener jeg lige netop at de regler der allerede er til stede og her mener jeg dem DASU har, er lige precis dem der som udgangspunkt skal bruges og ikke hvad arrangørerne lige synes passer deres behov på et givent tidspunkt, og så en lige en gang til for prins knud: ALLE ARRANGØRER BRUGER DE SAMME REGLER, SOM UDGANGSPUNKT DASU'S.. det er min holdning, ydermere irriterer det mig at du får det til at lyde som om jeg vil skide på sikkerheden, hvis du kendte mig ville du vide hvor langt fra sandheden du er.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
RSV skrev:
@Hartvig

Lige for at visualisere at jeg mener at du angriber arrangementet i Køge, har jeg kopieret uddrag fra dine indlæg.

Indlæg 1

Men når jeg ser disse billeder så bekræfter det igen min værste anelser, DASU vil lægge navn og renome til alt for at forsøge at nappe kontrollen over det lovlige streetrace i Danmark.

Jeg tror aldrig at PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk ville være med til at arrangere lovligt streetrace på en sikkerhedsmæssig så vanvittig bane - men igen det står helt for min egen regning

Det er uanstændigt at en DASU klub vil lægge navn til den form for afvikling, når vi er rigtig mange der med næb og klær værner om sikkerhheden i forbindelse med lovlige streetrace arrangementer.

Du er dælme snart nødt til at forstå og læse mit indlæg i den rette sammenhæng ellers opgiver jeg denne diskussion :!:

Ovenstående kritik gik specifikt på at jeg fandt, og stadigvæk finder, banen i Køge uansvarlig til anvendelse ved 201/402 meter streetrace. Desværre er billederne nu fjernet - men prøv selv at se billeder på nettet fra lovlige streetrace arrangementer - så ser du altså ikke en bane med metallygtepæle og dybe grøfter.

At arrangementet så samtidig er lavet af en DASU klub og med dermed med DASU's arrangementsgodkendelse, gør ikke sagen bedre - og bekræfter overfor mig, at DASU forsat kun er på en medlemsjagt hvor man netop tillader sig at se stort på sikkerheden. Dette er min holdning og det gider jeg simpelthen ikke diskuttere mere - fair nok nok hvis du har en anden mening.

Slut på svar om indlæg 1

Citat:
Indlæg 2

Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.

Sorry - at jeg er så hård i min dom, men det er i alles interesse at lovligt streetrace afvikles med optimalt hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed - hopper kæden af her så rammer det alle de seriøse arrangører - DASU eller ej.

Når jeg læser disse indlæg, læser jeg at du i indlæg 1 starter med at angribe DASU og beskylde dem for at ville nappe kontrollen over lovligt streetrace i danmark, herefter bruger du så ”sikkerheden” som argument.
Når du angriber DASU og klubben KOA bruger du som argument (PKJ aka Blackrace, Legal-Streetrace, eller os selv fra Streetracing.dk) værner om sikkerheden med næb og klør underforstået at det gør KOA ikke. Herefter angriber du KOA i dit indlæg 2 (Har man ikke viljen, evnerne eller økonomien til at afvikle under sikre forhold, så syntes jeg at man er bedre tjent med at lade være.)
Når du så undskylder og afsiger din dom, bruger du igen sikkerheden som argument(hensyntagen til deltager og tilskuernes sikkerhed)

Det som jeg får galt i halsen i dine indlæg er, du har vurderet arrangementet udfra nogle billeder, du kritisere et arrangement som du ikke selv har deltaget i, du bruger ”sikkerheden” som argument for din kritik og synspunkter, samtidig skal du selv deltage i afviklingen af et andet Race, hvor man tilsidesætter simple sikkerhedsregler som f.eks. brugen af styrthjelm, samtidig opfordre man til ”kom med hvad i har” blot det har nummerplader på, og så kalder vi det streetrace.

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 25.000 på at leje en flyveplads for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 15.000 på at lave beton autoværn og afspæringer for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger f.eks. kr. 8.000 på at leje læge og ambulance for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger penge på at leje radioudstyr for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger tid, penge og masser af energi på at skaffe officials, tekniske kontrollører osv. osv. for at kunne tilbyde deltagerne en forsvarlig bane, så må du da kunne forstå - at vi bestemt ikke tager let på sikkerheden overhovedet :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger bruger masser af tid på at udarbejde regler, afholde førermøder og i det hele taget altid har optimalt fokus på deltagerne og tilskuernes sikkerhed, uden hensyntagen til økonomien, så må du da kunne forstå argumentet om - har man ikke råd så skal man hellere lade værre :wow:

Når vi som små selvstændige og konkurrende klubber og foreninger arrangerer lovlige streetrace arrangementer, så gør vi det i henhold til gældende dansk lovgivning. Denne lovgivning stiller ikke krav om brug af hjelm (uanset hvor relevant det er) og derfor vælger vi at lade det være frivilligt - føler jeg gentager mig selv i en uendelighed på dette punkt :wow:

Citat:
Jeg undres over at en som sætter sikkerheden så højt som du, overhovedet kan acceptere deltagelsen i afviklingen af et sådan sikkerhedsmangelfuldt Arrangement, hvor man tilsidesætter internationale regeler, dette kan jeg kun tilskrive din egen økonomiske interesse i arrangementet.

Hvad er det du konkret finder sikkerhedsmæssigt uansvarligt ved arrangementet i Sindal - altså udover gentagelsen omkring tvungen brug af hjelm :?:

Den bemærkning om, at jeg skulle sætte økonomisk vinding over hensynet til sikkerheden - er bare så plat og uovervejet - og gennemsyret af at du ikke kender mig :twisted:

Jeg kan garantere dig for, at selv i de situationer og hvor vi ikke selv er arrangører, vil vi til enhver tid hellere vende om og miste en dagsløn, end at deltage i et arrangement hvor vi vurderer at sikkerheden er uforsvarlig :!: :!: :!: :!: :!:

Citat:
Jeg vil retfærdigvis sige at bruger man en flyveplads som racerbane, så har man bedre kår end dem som må bruge en offentlig vej ingen tvivl om det,

Jubel - endelig noget vi kan blive 100% enige om :D

Citat:
men når det er sagt vil jeg så også sige når man laver et lille arrangement som det i køge hvor man køre en lille 201meter, så er det lige netop det man kalder det, et lovligt streetrace, afholdt hovedsagligt for at trække de lokale unge til, så de kan få dystet om hvem af dem som er hurtigst.

Der findes ikke i min begrebsverden en "lille" streetracebane - der findes kun sikkerhedsmæssig forsvarlige baner og intet andet - og banen i Køge vil jeg fortsat ikke putte i den kategori - slut finale :!:

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem

Hartvig

jeg tager hatten af for at i bruger mange penge på at øge sikkerheden på banen, for tilskuer og kører.

Når jeg mener at arrangement tilsidesætter sikkerhed, er det som nævnt tidligere, at det er frit om man vil bruge hjelm, og der vil ikke være grænser ved tider.

Ved en hver form for motorløb hvor man bruger intenationale regler, er der krav om at bruge styrthjelm uanset hvad lokale love og bestemmelser siger.

Man har internationalt bestemt at når en bil kommer under en hvis tid på 402meter så er bilens udgangshastighed så høj at det nødvendigt at bilen har bøjle bur kardanfangere og man bære brændhæmmende tøj osv. dvs. at man har nogle grænser for hvor langt en standart bil eget sikkerhedsudstyr rækker.

Når jeg kritisere arangementet i sindal, er det af den simple grund, at de på deres hjemmeside skriver at man Citat: Der vil ikke blive indført hastigheds eller tidsbegrænsning. når man skriver sådan er det fordi man kender til de internationale regler, men at man vælger at se bort fra dem. samtidig har man også taget en stilling til at hvis folk ikke ønsker at benytte styrthjelm så står det frit, dvs. man vil ikke nægte folk at køre fordi de ikke har nogen hjelm, sagt på en anden måde Arrangørene er fuldstændig ligeglade med om man kommer med en bil som køre 9 sekunder, med en udgangshastighed på over 200, og oven i det så kan man så gøre det uden styrthjelm. blot bilen er i en "lovlig" stand dvs med nummeplader på.

Jeg mener at ovenstående er så tydeligt at det må stå klart for en hver, ikke noget med frisk sprog eller andet, dette er sikkerhed man har taget stilling til, og bevidst valgt at se bort fra.

Du mener sikkerheden omkring selve banen i køge er så kritisable, at man bør afholde sig fra at afholde motorløb. det er så din holdning det respektere jeg, men at du så samtidig selv deltager i afviklingen af et motorløb hvor man bevidst tilsidesætter internationale regler og derved ser stort på den del af sikkerheden, gør dig i mine øjne temmelig utroværdig, og ikke den rette til at vurdere og kritisere andre.

Det er muligt at DASU er ude og jagte nye medlemmer, det er der vel ikke noget i vejen med, for mig virker det lidt som om at DASU i dine øjne er en skurk, skulle det være tilfælde vil jeg da meget gerne høre om det, det kan jo være du ved noget som jeg og andre ikke ved.

Titel:
Senior Medlem

Ravnen skrev:
RSV skrev:
@Ravnen

Du skriver

Rsv:

RSV du taler åbentbart stadig om Sindal, jeg har på intet tidspunkt forholdt mig til enkelte arragenmenter men til ALLE arrangenmenter, så lad os lige få den misforståelse ud af verden.

Og for lige at gøre een ting helt klart hvis jeg ikke har udtrykt mig godt nok før, så mener jeg lige netop at de regler der allerede er til stede og her mener jeg dem DASU har, er lige precis dem der som udgangspunkt skal bruges og ikke hvad arrangørerne lige synes passer deres behov på et givent tidspunkt, og så en lige en gang til for prins knud: ALLE ARRANGØRER BRUGER DE SAMME REGLER, SOM UDGANGSPUNKT DASU'S.. det er min holdning, ydermere irriterer det mig at du får det til at lyde som om jeg vil skide på sikkerheden, hvis du kendte mig ville du vide hvor langt fra sandheden du er.

Jeg har hele tiden forholdt mig til arrangemenet i køge og det kommende i sindal, i sindal har man bevidst valgt ikke at bruge DASU regler eller rettere Fia regler, så nej ikke alle bruger de samme regler.
Som skrevet så er det et indtryk jeg får når jeg scanner dine indlæg, at du ser lidt stort på sikkerheden, skulle det ikke være tilfælde kan jeg blot undskylde og beklage

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time