Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Langsom Turbo
Indlæg: 23 jul 2007, 15:54 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Hej

Jeg har en Daihatsu Rocky 2,8TD den kan maks lave 0,6 bar v. 3500omdr. i 3,4,5 gear og det er med slangen til actuator pillet af og en meget kraftig fjeder trukket på wastegaten så jeg er sikker på at den ikke åbner.

Den gør det samme med slange og uden fjeder.

Jeg har skruet den op så den ryger let hele tiden ved fuld gas.

Er turboen færdig?

Hvornår(omdr) skulle jeg kunne lave tryk?

Mvh Skildpadden


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 15:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Formegentlig for lille..

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 16:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Jeg er ikke lige med... er turboen for lille?

Turboen er standart.

Ps. Den er langsom om at lave tryk også max. 0,2 v1500 0,4 v2000 i et højt gear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 16:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
OG std er den lavet og dimentioneret til at lave et forudbestemt arbejde. hvis du så beder den lave det dobbelte eks, ja så er der ikke krummer nok i den.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 16:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
Okay det er mig der tror for meget om min gamle bil...

Er der nogen der har forslag til en anden turbo jeg kan bruge, hvis jeg gerne vil lade med 0,8-1 bar?
Med så hurtig spoolup så muligt!!!
Jeg vil gerne have tryk i det område hvor jeg bruger bilen og ikke lige før den ringer ud.

Ps. jeg har været ude og køre i en passat 1,6td med standart turbo og den laver 1,6 bar på et splitsekund så det må kunne lade sig gøre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 18:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Vader siger: GT 42 :up:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 18:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hallo drenge... Hvis bilen er standard udover skruet i dieselen, så er der da noget galt hvis bilen ik kan lave tryk for 3500 rpm, PÅ EN DIESEL. Hvis turboen er for lille, laver den fint tryk i starten, men længere oppe af rpm skalaen falder trykket, eller motoren dør med fuldt ladetryk...

Har prøvet begge dele...

Hvis jeg var dig, ville jeg lige prøve at tjekke om udstødnings systemet er utæt mellen topstykke og turbo. Og om tryk rørene også er utætte... Noget er der galt, nægter at tro på at turboen simpelhen er SÅ lille at den bremser hele motoren efter den er blevet skruet op i pumpen...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 18:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
GT42 er da en kæmpelader.

Jeg har en Garrett t25 A/R 48 liggende fra en saab 900 el. 9000 har jeg ladet mig fortælle.

Hvad tror i om den til at bygge hurtig ladetryk?

Jeg havde planer om ca 100-110hk og ikke 650hk....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 18:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 jun 2006, 14:12
Indlæg: 45
klyfax:

Jeg har checket hele udst.siden før turbo og den er tæt. og indsug/tryksiden er også tæt!

et stykke af downpipe (tror jeg det hedder) er brækket, men det er jo efter turboen..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jul 2007, 19:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Udstødningen kunne måske godt være for lille, prøv at pille den af og krudt til skidtet, det lyder osse super :grin:

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team