Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jul 2007, 11:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
En ny indkøbt Innovative LC-1 vil tilsyneladende ikke lade sig justere.
I flg opskriften sættes først 12V på uden lambda sonden og efterfølgende kobles sonden til - og den bliver altså ikke varm. Dernæst er den medfølgende check diode monteret men den giver ingen fejlblink. Lyser kun, når eneste stelforbindelse er gennem den.
LC-1 vil heller ikke kommunikerere med det medfølgende computerprogram, der skal anvendes for at lave et simuleret 0-1 volt signal til min styrebox.
Erfaringer ? Kendt problem ? Den er indkøbt fordi NAAK endnu ikke er kommet ud af busken med en indkøringstid selv om det er bestilt for over 2 mdr siden. :(

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 11:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har du dioden monteret til stel konstant, hvis ja, lyser den så rødt hele tiden?
Gennemgår den warm-up cyklussen som den skal?
Har du fulgt opstarts-vejledning til punkt og prikke?
Hvis nej, så prøv det.
Hvis ja, og dioden lyser konstant, skulle sonden være i funktion. Sondens egen opvarmning (uden udstødningsgas og udenfor bil) gør ikke den så varm, at man ikke kan røre ved den, overhovedet, den bliver nærmest ikke håndlun...
Derfor, hvis dioden lyser konstant, så burde alt være i skønneste orden!
Din fejl ligger så i computeren.
Der har jeg også haft en del fejl...
Først og fremmest ville jeg dog sørge for at dioden har stel hele tiden, så kan du læse ud fra den, om der er noget i vejen.
Dernæst, skal du igang med at rode med din pc.
Forsøg om du kan starte LM-programmer. Kommer du først i kontakt gennem denne, så er du langt...
Lad høre når ovenstående er gennemgået :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 12:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Saab-Daniel skrev:
Har du dioden monteret til stel konstant, hvis ja, lyser den så rødt hele tiden?

Dioden er monteret til stel parallel med test-knap. Nej lyser ikke (kun hvis normal stel til LC-1 fjernes (bemærket ved tilfælde)

Citat:
Gennemgår den warm-up cyklussen som den skal?

nej
Citat:
Har du fulgt opstarts-vejledning til punkt og prikke?
Hvis nej, så prøv det.

Ja adskillige gange - ingen lys i diode og sonde ikke håndvarm
Citat:
Forsøg om du kan starte LM-programmer. Kommer du først i kontakt gennem denne, så er du langt...

Den vil heller ikke i kontakt med LM-programmerne
Jeg har målt nogle modstandværdier på sonden 4 -5 ohm på 3-4.
LC-1 har 12 V på pin 4 men glemte at checke om 0 på 3 var en stel eller manglende forbindelse. Men lidt output er der da fra den :?
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 12:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Er din stel monteret som den skal?
Jeg har samtlige stel monteret samme sted, og har ikke haft problemer overhovedet grundet dette...
Det kunne lyde som om controlleren ikke opfører sig som den skal, umiddelbart...
Jeg ville tjekke op på 12v forbindelsen, samt stel, og så montere dioden præcis som de lister i vejledningen (medmindre det er sådan du har gjort?), så du kan få dioden til at fortælle dig hvad controller og sonde har gang i...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 13:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Tja ---
Først monterer man som man skal med pæn ledningsføring, fælles stel loddet sammen, gamle forbindelser til tidligere lambda taget ud og ny loddet på osv -
hvorefter man kan pille det hele ud igen og genmontere den gamle lambda.
LC-1 er så afprøvet igen igen ved en 12V og stel fra andet steds i bilen men så man har alt ude i det fri og synligt så man kan måle spændinger på stik osv
Når den slet ikke vil kommunikerer via dioden og heller ikke via LM programmet, antager jeg der er en grundlæggende fejl i enheden.
Den re-sætter sig selv i følge manualen hvis den får 12V i 5 sek uden sensor forbundet - og det har den haft masser af mulighed for
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 14:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tja, hvis du gider tage turen, så kan du fint få lov at teste med min controller , jeg har den hjemme igen på mandag... Men jeg bor så i Ikast, og det er trods alt et stykke vej...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 14:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Tak Daniel
Det lyder som et godt tilbud. Dem jeg har købt af i USA har ikke svaret og al. autoværksteder kan ikke checke LC-1.
Jeg skal til et rulle-felts træf ved Scantune i Galten på lørdag og forhører mig lige om hans muligheder for at checke udstyret.
Måske Bosch i Århus kan checke sonden men mener som nævnt at problemet er i LC-1
mvh
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 16:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nu lyder det jo helt klart som om der er noget galt med udstyret, men alligevel sniger tanken sig ind om du har prøvet at montere den i bilen og måle direkte på den med et mulitimeter eller evt. et rigtigt ur til det, hvis du har det?

Der er jo to udgange på den. Den ene udgang er fra barns ben konf. til 0-5v og den anden til 0-1v...

Hvis du mager ud og feder op skal den jo reagerer promte...

Hvis den virker - Jammen så er spørgsmålet jo så om det er Claus der kommer galt af sted med et eller andet eller om der er noget med det der kommunikation...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 22:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg har ikke haft sonden monteret - da den jo skal kalibreres i fri luft.
Det er den manglende opvarmning af sonden under de 2 min. kalibrering der først stoppede mig. Dernæst monterede jeg dioden og den afgiver intet signal og efterfølgende vil den ikke snakke med LM programmer.
Men det er da en mulighed at stoppe sonden i og så se på de 2 signaludgange.
Claus

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2007, 23:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg målte forresten også strømmen under opvarmning og den var 0 eller nogle få mAmp. Burde have været 2 Amp.
Spændingsmålinger som sendt til sælgeren i USA :
I have made some measurements of voltages at the connection (open) to the
lambda
Measured to ground: no 2 = 0; 4= 0, 6 = 5 volt
1 = 3.99V; 3 = 12.5V (VB=12.73) 5=
2.5V
and ohm at the lambda side:
2 - 6 133 ohm
4 - 3 = 5 ohm as the heated wire but
at the other side from LC-1 voltage 4 - 3 is zero
as if the 4 terminal is not
connected or programmed free to ground from the LC-1 ??

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team