Min lillebrors kærste havde en Seat Ibiza 1.sløv 8v monopoint der havde knækket gearkassen for andengang (skrøbelig xxx)
da prisen for en ny renoveret gearkasse koster kasse
blev løsningen en VR6'er, da han havde set nogle tyskere smide den i en polo 6N og velvidende det var samme platform blev et sørgelig eksemplar af en Vento indkøbt, problemet med Ventoens gearkasse forbindelse er at den er hydraulisk, men heldivis er Golfens forbindelse mekanisk så en arm og div mekanisk blev købt nyt, gearskifte mekanikken er med kabler (noget værre hø) og derfor næmt tilpasset Ibizaen
et par trækaksler fra en G60'er et par nye bærearme e.t.c.... og lidt hokus pokus med et par spindler og voila så var skiver og bremser foran også flyttet over
Forbro og det meste er lidt som at lege med mekado på VW's biler det skal bare boltes og skrues sammen, og det var kun nødvendigt med et lille snit i forpladen mellem forlygterne ( pladen hvor motorhjelm's beslaget sidder ). eneste problem var at få fat i en større køler da den lille 1.sløv's køler ikke ligefrem var dimensioneret til 2.flytter-sig-lidt-hurtigere-nu-med-den-"nye"-gearkasse