Efter nogen tids overvejelser har jeg bestemt mig for, at min GTIR skal sælges. Jeg er blevet far og har ikke rigtig tid til bilen. Bilen er en Sort Nissan Sunny GTIR fra December 1992. Den har kørt 140.000km.
I starten af 2004 hentede jeg bilen nede i sydtyskland hos en meget flink mand, der havde haft bilen fra ny. Jeg er således 2.ejer af bilen.
Da bilen har kørt i sydtyskland, og ejeren passede hysterisk godt på den, er der absolut intet rust nogen steder. Bilen har aldrig været skadet og den står i den originale lak fra 1992. Den er fin i lakken, men der kan altså godt findes kosmetiske småting på en nu 15 år gammel lak. Jeg har dog valgt, ikke at omlakere den.
Bilen er løbende blevet bygget om og optimeret, primært med fokus på motor og andet mekanisk. Motoren fik den helt store tur i foråret 2006. ALT blev skiftet til nye/ stærkere stumper, og det er næsten udelukkende motorblokken der er tilbage af den oprindelige motor. Siden har bilen kun kørt ca. 5000km.
Jeg har haft bilen i lidt over 3 år, og nu er jeg nået dertil, hvor jeg synes bilen er "færdig". Den kan ikke rigtig blive vildere/hurtigere uden at den skal ombygges til decideret drag-bil. Bilen har bl.a. vundet DHB2006 og 2007 (4WD). Den er således noget af det hurtigste på de danske veje. Den kører nemt lave 11-sekunders tider på en 1/4mile.10-sekunders tider er bestemt ikke umuligt.. Og dette er altså på DOT mærkede gade dæk. Man møder altså MEGET få biler på de danske veje der kan køre 10 sekunders tider. Det er en RIGTIG sjov gadebil der overrasker mange mennesker.
Bilen er nok mest interessant for en person der kan lide at køre (vinde!) diverse streetrace arrangementer. Den kan sagtens køres almindeligt på gaden men det er altså ikke nogen langtursbil..
Nu prøver jeg først lige af om der er interesse for denne specielle bil i Danmark. Alternativt vil jeg nok få afgiften tilbage og prøve i andre europæiske lande. Derfor er spec-listen nedenfor også lavet på engelsk.
Pris: Bud over 200.000kr modtages
Det er svært at sætte pris på sådan en bil. Men det kan ikke lade sig gøre at bygge noget lignende for under 300.000kr. Og dette er uden at medregne de MANGE arb. timer der kræves.
Hvis nogen er seriøst interesset i denne MEGET hurtige gadebil, kan jeg kontaktes på:
E-mail:
Kristian.Kragerup@mail.dk
Mobil: 28408121
Jeg svarer selvfølgelig gerne på div. spørgsmål. MEN lad venligst være med at kontakte mig med mindre du er seriøst interesseret i at købe bilen.
Full engine rebuild
ARIAS pistons with moly coated skirts and ceramic crown. 86,5mm. CR= 8,5:1.
Engine block CNC bored and honed to correct clearance
CROWER rods (CNC machined to accept 19mm rod bearings)
ARP head stud kit
ARP main stud kit
ARP rod bolts
Cometic MLS head gasket
New bearings (main and rod)
Complete new engine gasket kit
New oil pump gears
New water pump
New chain, chaintensioner and sliders
HKS S40i spark plugs
Rebuild head
Professional valve/ seat angle cut
JWT S3M cams
JUN double valve springs
JUN titanium retainers
Greddy adjustable cam gears
Greddy rocker arm stoppers
Gearbox
Helix paddle clutch
Helix alu flywheel
Light weight pulleys
Short shift kit
Turbo/ exhaust
Protech top mount equal length manifold.
Garret GT3582R ballbearing turbo (0,82 A/R turbine housing)
Turbo Jacket
Tial 46mm external wastegate with screamerpipe
Custom 3" stainless exhaust system (no cat)
Intake
4" compressor inlet
Straight 4" stainless pipe from compressor inlet to air filter
BIG K&N air filter 4" (800hp filter)
TREADSTONE Front mounted intercooler (800hp)
TIAL 50mm BOV with V-band connection
2 stage Water/ Methanol injection kit with clogged nozzle/ flow warning
Custom made Plenum with 3" inlet
3" IC-Plenum piping stainless
2,5" Turbo-IC piping stainless
Fuel system
Dual fuel pump setup
Sard fuel pump with custom fuel pick-up in tank
Edelbrock external fuel pump in series with the in tank pump
Sard fuel pressure regulator
Sard fuel pressure gauge
Hi flow fuel filter with replaceable filter inserts
JGY High volume fuel rail with twin feed
MSD 76# injectors (750cc)
Electronics
AEM EMS (with onboard wideband)
AEM wideband gauge
2 UEGO wideband O2 sensors
AEM 3,5bar MAP sensor
AEM IAT sensor
HKS EVC 5
GREDDY 60mm EGT
Suspension/wheels
Standard dampers
RSR2000 springs
street:
New 17" OZ superleggera lightweight wheels
Goodyear Eagle F1 215/40ZR17
drag:
New 15" OZ Ultraleggera lightweight wheels
225/50-15 BF Goodridge Drag radials
Interior
Leather steering wheel and gear shift knob
Sparco Corsa seats
Nismo 4 point seat belts
Dual 60mm gauge a-pillar pod
Moroso battery box in the rear
Exterior
Clear side repeaters
Custom meshed front grill (without the nissan logo)
Custom meshed front bumper (needed with the big FMIC)
besides from theese things its standard GTIR exterior
Other new parts
Ignition rotor
Ignition distributor
Battery
Custom oil catch/ separator with K&N breather filter
Solid engine mounts
Samco Coolant hoses
Big KOYO aluminium radiator
Oil cooler
Drag parts
2 different exhaust setups for drag use
Lightened hood with cutout for exhaust exit
Cold air feed directly into compressor inlet. Replaces headlight.
Polycarbonate windows (5 pcs.)
Other info
Winner of "Denmarks fastest car" 2006 & 2007 (4WD)
1/4 mile = 11,15s@206km/t (street tires)
1/8 mile = 7,2s
0-100km/t = 3,4s
AEM EMS
The car comes with 2 different programs for the AEM EMS.
1. Program for 98 RON fuel
2. Program for 109 race fuel "VP Motorsport"
(You can switch between the the 2 programs without connecting the laptop.)
There is no laptop included in the trade but I will include software and cable for mapping and datalogging.