Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2007, 16:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Hey i kloge hoveder.

Min makker har lige købt en gammel Polo, som har fået monteret en G40 motor med turbo monteret istedet for G-lader. Den skulle køre med standard motorstyring.

Men den kører ikke som den skal. (og hvorfor gør den ikke det)
Motoren starter utroligt godt, men går ikke godt i tomgang, når den får noget gas så ryger den sort. Da vi var ude at prøve køre den kunnne man ikke gi den fuld gas uden at den døede og så giver et kæmpe brag.
Men hvis man giver gas stille og roligt så den får lavet noget tryk så sker der noget.
Vil mene den får for meget benzin, men er ikke sikker.

Da vi fik bilen hjem, så rodede jeg lidt rundt med den. Der sidder en temp. føler lige over indsugningsmanifolden, hvor der sad et stik med en blå ledning, men der lagde en brun ved siden af som ikke blev brugt. Jeg byttede dem rundt og så kunne den ta gas.
Men den ryger stadig sort og har et punkt hvor den ikke går godt, den er lige når den skal til at bygge noget tryk op den begynder at sprutte.

Har ikke haft tjekket tændingen endnu. eller benzintryk.
Den kan lade på til 1 bar, hvilket jeg sys er meget.
Den har ingen omdr. tæller så ved ikke hvornår den begynder.
Ved heller ikke hvilken turbo det er.

Håber i kan få noget brugbart ud at det jeg skriver, eller spørger i bare.
Skal der en anden motorstyring til eller kan den programeres?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: CO skruen
Indlæg: 15 jul 2007, 19:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Hej du,

Det lyder MEGET som det min egen gjorde (godt nok med g-lader)

Det var CO'en der stod HELT ude i skoven.

I den temp føler du har fundet sidder der også et CO POTMETER. Der skulle meget gerne være 3 ben på føleren, og det samme på stikket selvfølgelig.

Mål Ohm imellem ben 1 og 3, den skulle gerne ligge omkring 500 Ohm, så er I ikke helt galt i byen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2007, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Og hvis den ikke er på de 500 Ohm, så er det ny på??

Jeg vil prøve at Ohme den igennem :mrgreen:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2007, 04:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sydsjælland
Nej, så justerer du den. Der sidder en skrue i toppen.
Jeg kan ikke huske hvilken vej du skal dreje, men det kan du se på multimeteret når du måler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2007, 07:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Okay, det skal prøves.. Mange tak :D

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team