Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 00:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jun 2007, 18:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Har lige fået flyttet et par ledninger så jeg nu kan køre tenningen fra MS i stedet for den originale tenneing.

Bilen starter også og gåe rimeligt i tomgang (skal have justeret lidt på VE også, så det bliver sikkert godt), men når den kommer over 1200rpm. så begynder den at gå meget urent.

Køre med en 60 graders vinge på krumtappen, 29q2 code og bosch modul nr 0 227 100 123

Har sat vingen til at gå fra 8 grader før top, og bruger triker return.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 00:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Vingen til at gå 8 græder før top?

Mener du vinklen? - Hvad er det for en vinkel du har til 8 grader?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 06:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Mit giver hjul er af den type hvor der normalt er 2 tænder på 60grader, men nu da min kun er en 2cylindert bokser har jeg kun en.

Og den går for føleren 68grader før top, og fra 8grader før top.

Har på fornemmelsen at jeg har misforstået noget :? :reading: :damn:

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 10:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Aaaaa...

Jammen jeg kan regne ud at du kører med en enkeltspole så og så med noget strømfordeler af en art?

2 cylindre på en boksermotor - Det er sku da egentligt lidt bøvlet.

Der er de første to tændingsimpulser jo 180 grader forskudt hvorefter der går 540 grader før der igen skal være tænding.

Der gjorde du nok klogere i at lave et hjul til din knast i stedet. Enten det eller også bliver du nød til at knalde en spildt gnist af i en udstødnings/indsugning takt på hver cylinder.

Ellers også skal du have et 36-1 hjul på og så bruge wheel decoderen i softwaren til at lave det der lidt bøvlede tænding på.

Med det ét tands 60 graders hjul du bruger nu vil jeg udmiddelbart mene at den skal fejltænde på den ene cylinder.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 11:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.

Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)

Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 14:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lars E skrev:
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.

Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)

Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.



Nååå ok... De er ikke på samme søle så - Godt nok!

Nå... Jammen så burde det jo virke med den ene vinge der!

Og med dobbeltspole - Så kører den jo så med en wasted spark...

Jammen prøv at lig din msq fil her ind så...

Det modul du her - Der er du sikker på virker til formålet ikke? Det burde jo være ret simpelt!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Havneren skrev:
Lars E skrev:
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.

Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)

Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.



Nååå ok... De er ikke på samme søle så - Godt nok!

Nå... Jammen så burde det jo virke med den ene vinge der!

Og med dobbeltspole - Så kører den jo så med en wasted spark...

Jammen prøv at lig din msq fil her ind så...

Det modul du her - Der er du sikker på virker til formålet ikke? Det burde jo være ret simpelt!


Jeg tror du kom til at tænke på VW bobblen (4 cyl luftkølet bokser motor hvor den ene cylinder vidst nok er forskudt nogle grader og derfor køre med en tændingsmønster der ikke er lige til) mener at man i det tilfælde skal bruge den funktion der hedder "odd fire" (lige som på en harley v-twin)
men hvis du, som beskrevet oven for, har en ægte bokser på 2 cyl. er begge stempler i top og bund samtidigt så skulle der gerne være lige mange grader imellem begge cylindere


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jun 2007, 22:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
ae86 skrev:
Havneren skrev:
Lars E skrev:
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.

Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)

Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.



Nååå ok... De er ikke på samme søle så - Godt nok!

Nå... Jammen så burde det jo virke med den ene vinge der!

Og med dobbeltspole - Så kører den jo så med en wasted spark...

Jammen prøv at lig din msq fil her ind så...

Det modul du her - Der er du sikker på virker til formålet ikke? Det burde jo være ret simpelt!


Jeg tror du kom til at tænke på VW bobblen (4 cyl luftkølet bokser motor hvor den ene cylinder vidst nok er forskudt nogle grader og derfor køre med en tændingsmønster der ikke er lige til) mener at man i det tilfælde skal bruge den funktion der hedder "odd fire" (lige som på en harley v-twin)
men hvis du, som beskrevet oven for, har en ægte bokser på 2 cyl. er begge stempler i top og bund samtidigt så skulle der gerne være lige mange grader imellem begge cylindere


Hummm... Tjaaa... Ellers også tænkte jeg bare lidt HAVNER logik. Skulle jeg lave en firecylinderet boksermotor ville jeg nøjes med to søler på krumtappen - På den måde ville motor fysisk kun fylde 2/3 del. Og ja - Så en to cylinderen boksermotor er jo så stadig på én søle - Næææ... Nok ikke!!!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 00:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Havneren skrev:
ae86 skrev:
Havneren skrev:
Lars E skrev:
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.

Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)

Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.



Nååå ok... De er ikke på samme søle så - Godt nok!

Nå... Jammen så burde det jo virke med den ene vinge der!

Og med dobbeltspole - Så kører den jo så med en wasted spark...

Jammen prøv at lig din msq fil her ind så...

Det modul du her - Der er du sikker på virker til formålet ikke? Det burde jo være ret simpelt!


Jeg tror du kom til at tænke på VW bobblen (4 cyl luftkølet bokser motor hvor den ene cylinder vidst nok er forskudt nogle grader og derfor køre med en tændingsmønster der ikke er lige til) mener at man i det tilfælde skal bruge den funktion der hedder "odd fire" (lige som på en harley v-twin)
men hvis du, som beskrevet oven for, har en ægte bokser på 2 cyl. er begge stempler i top og bund samtidigt så skulle der gerne være lige mange grader imellem begge cylindere


Hummm... Tjaaa... Ellers også tænkte jeg bare lidt HAVNER logik. Skulle jeg lave en firecylinderet boksermotor ville jeg nøjes med to søler på krumtappen - På den måde ville motor fysisk kun fylde 2/3 del. Og ja - Så en to cylinderen boksermotor er jo så stadig på én søle - Næææ... Nok ikke!!!


Ja hvis du laver en 2 cyl motor hvor du smider begge stempler på samme søle ville du jo gå glip af bokser fidusen (med andre ord ville det ikke være en bokser motor men en motor med 180 grader mellem stemplerne ? 180graders Vmotor :? )

på boksermotoren vil de fleste vibrationer når stemplerne suser ind og ud blive ophævet, så når stempel i den ene side er på vej ud modvirkes en del af dens uballance af det modsvarende stempel der er på vej den anden vej

hvis du laver en 2 cyl motor med 180 grader imellem stemplerne og sætter sætter dem på samme søle vil de derimod begge forstæreke denne uballance

Jeg kan godt se hvor du vil hen med din 4 cyl boksermotor men er det egentligt ikke den måde Alfas 1,5 - 1,6 - 1,7L'er bokser er opbygget på ??
den har stadigtvæk 4 plejlsøler men bokser den egentligt ikke på tværs??

og hvordan køre subaru'erne egentligt??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jun 2007, 06:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
VW, alfa og subaru køre med 4 plejl søler, og 2cv'en har 2.

En 2cylindert bokser motor er den eneste måde at lave en 2 cylindret motor på som vibrere lige så lidt som en 4-6cylinderet rækkemotor.

Mit tændings modul stammer fra en BX 1,4 med hall tænding, og er nyt.

Skal nok se om jeg kan finde ud af at ligge den msq når jeg kommer hjem fra arbejde. Bruger en PC til jusering af motorstyring, og en anden til internet.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team