Havneren skrev:
ae86 skrev:
Havneren skrev:
Lars E skrev:
Øøh... en bokser motor køre nu ikke med uens afstand mellem forbrændingerne som en V motor, begge stempler er i top på samme tid og i bund på samme tid.
Kan sammen lines lidt med cylinder 1 og 4 på en 4 cylindert motor.
Original tenning består af et sæt platiner/elektronisk giver og box, og en dobbelt tændspole. (DIS tænding)
Hvordan er det nu det skal stå i MS???? kan huske at jeg har læst det for over et halvt år siden, men kan ikke finde det igen.
Nååå ok... De er ikke på samme søle så - Godt nok!
Nå... Jammen så burde det jo virke med den ene vinge der!
Og med dobbeltspole - Så kører den jo så med en wasted spark...
Jammen prøv at lig din msq fil her ind så...
Det modul du her - Der er du sikker på virker til formålet ikke? Det burde jo være ret simpelt!
Jeg tror du kom til at tænke på VW bobblen (4 cyl luftkølet bokser motor hvor den ene cylinder vidst nok er forskudt nogle grader og derfor køre med en tændingsmønster der ikke er lige til) mener at man i det tilfælde skal bruge den funktion der hedder "odd fire" (lige som på en harley v-twin)
men hvis du, som beskrevet oven for, har en ægte bokser på 2 cyl. er begge stempler i top og bund samtidigt så skulle der gerne være lige mange grader imellem begge cylindere
Hummm... Tjaaa... Ellers også tænkte jeg bare lidt HAVNER logik. Skulle jeg lave en firecylinderet boksermotor ville jeg nøjes med to søler på krumtappen - På den måde ville motor fysisk kun fylde 2/3 del. Og ja - Så en to cylinderen boksermotor er jo så stadig på én søle - Næææ... Nok ikke!!!
Ja hvis du laver en 2 cyl motor hvor du smider begge stempler på samme søle ville du jo gå glip af bokser fidusen (med andre ord ville det ikke være en bokser motor men en motor med 180 grader mellem stemplerne ? 180graders Vmotor

)
på boksermotoren vil de fleste vibrationer når stemplerne suser ind og ud blive ophævet, så når stempel i den ene side er på vej ud modvirkes en del af dens uballance af det modsvarende stempel der er på vej den anden vej
hvis du laver en 2 cyl motor med 180 grader imellem stemplerne og sætter sætter dem på samme søle vil de derimod begge forstæreke denne uballance
Jeg kan godt se hvor du vil hen med din 4 cyl boksermotor men er det egentligt ikke den måde Alfas 1,5 - 1,6 - 1,7L'er bokser er opbygget på ??
den har stadigtvæk 4 plejlsøler men bokser den egentligt ikke på tværs??
og hvordan køre subaru'erne egentligt??