Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 jun 2007, 09:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 jun 2007, 10:57
Indlæg: 19
Hej

Nu skriver jeg herinde, da jeg har den opfattelse af at kompetencen er en anelse højere end på f.eks. bilgalleri ;)

Jeg har en Corolla med 4AGZE motor og OEM ECU (endnu)
Hvis jeg slukker for kompressoren og accelere med speederen i bund er lyden af motoren normal (bortset fra lidt karosseri vibrationer.. hist og her), når jeg tænder for kompressoren kommer der "klirrer" lyde under acc. men mest de første 10 sek, derefter er det som om det holder lidt op (eller ikke kan høres prga af rpm støj). den har altid gjort sådan i den tid jeg har haft den både med lille og stort remhjul, jeg har så pt. taget det store remhjul af, da det skaber ALT for meget varme til den lille topmonteret IC, jeg leder pt. efter noget vand/luft system i stedet.

Hvad kan skyldes denne lyd?

Jeg er igang med at sætte MS motorstyring på, ikke fordi den ikke trækker fint med den org. men mere for lærings-skyld og for at få noget visuelt ud omkring blandingsforhold osv.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2007, 14:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Tændingsbanken? Pas på! :stop:

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2007, 15:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 jun 2007, 10:57
Indlæg: 19
Ja det havde jeg på fornemmelsen.. min gamle Celica ST182 uden tryk sagde samme lyd..

What to do about it?

_________________
Mvh
Jesper Sørensen
Corolla AE92 4AGZE DLi


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2007, 16:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Du skal få sat det MS på i en vis fart hvis du ikke vil ødelægge din motor!

Det er som nævnt ovenfor TÆNDINGSBANKEN du hører som en klirrende lyd under acceleration. Det er fordi din motor får for lidt benzin når den får ladetryk.

PAS PÅ!
Det kan i værste fald virke som en skærebrænder i din motor når den kører for magert og så kan du se frem til SMELTEDE stempler mm. :shock: :damn: :ha:

Så få sat det MS på eller evt. et tilskudssystem så motoren får nok benzin.

Mvh. Bay

_________________
VW Passat 1.9 TDI Variant (hverdagsbil)
Tunet med powerbox og 0.205 dysespidser

Honda CD50 4 gear 1972 med 72 ccm tun+racer knast
Haft den siden jeg var 16.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2007, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvilken motor styring køre du med, for er det den orig. kompressor styring, så er der noget galt.

Men PT skal du nok køre uden tryk indtil du finder fejlen.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2007, 22:53 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Som sagt peger det på tændingsbanken. Det er langt fra sikkert ekstra benzin kan kurere det. Bare det altid var såvel, men tænding, kompression, ladetryk, oktan osv osv er forhold du skal kigge på/overveje. Mht. skader er det også vigtigt at skelne mellem detonation og preignition. Læs evt disse artikler for nærmere info

http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_map.aspx
http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_detonation.aspx
http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... ition.aspx

Start med at tjekke dine tændrør, er de "kolde" nok og ses der tegn på detonation...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jun 2007, 10:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 jun 2007, 10:57
Indlæg: 19
Ja det er jo det.. den burde ikke banke, da trykket er std. tændrør og kabler er nye og std. motorstyringen er std. også.

Og ja, jeg glæde mig til at få MS på så jeg kan få lidt syn for sagen

_________________
Mvh
Jesper Sørensen
Corolla AE92 4AGZE DLi


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team