HenrikGM skrev:
Nok nemmere at finde nyt spjæld, eller ombygge Egas til kabel-gas

E-gas er ikke "bare" en motor koblet på speederpotmeter. det kan sagtens laves, men jeg vil tro du har købt 15 spjældhuse i den tid det vil tage.
Der er også et sikkerhedsissue i det. Ikke rart hvis du ikke længere kan slippe gassen fordi et parameter bliver sat forkert.

Du har et par pointer dér
Jeg er godt klar over kompleksiteten - f.eks. er min speederrespons afhængig af om jeg har trykket CITY knappen på ON - det giver endnu mere servohjælp (elektronisk) og mere smooth speederrespons end normalt.
Min manifold er i plast, og den trykker jeg 1 bar på uden problemer, men det vil jo heller ikke gøre noget at komme over i delvist alu og plast som den gamle model af min motor er med - samme manifold er med traditionelt gasspjæld, så der er to fluer med et smæk ;- )
Det næste jeg så kan spørge om er, med hensyn til min tænding. Den er med et 60-2 hjul og Bosch tændspole (3 bens stik). Vil det virke med f.eks. et tændingsmodul fra Ford EDIS?
Jeg har endvidere mulighed for at gå over til coil on plug, da den nye model har de passer "lige på" hvis det da er nogen fordel?