Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2007, 15:15 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Kan man skifte tandrem selv eller bør en mekaniker gøre dette..? I giver fald hvad vil I mene sværdheden for et sådan skift er (på en skala fra 1 til 10 f.eks.) samt er der nogen som har en guide til det..?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 19:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Det kommer helt an på hvilken bil der er tale om :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 21:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Mazda 323 BF fra 89


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007, 07:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Hvilken motor er der tale om?

På 16v'eren skal man have understøttet motoren med en donkraft og fjerne venstre motorophæng for at kunne få remmen af. Når remmen skal på, skal man lige holde tungen lige i munden når den skal monteres på knasthjulene - de vil meget gerne rotere én tand hver sin vej.

På 8v'eren er det lige ud af landevejen. Af med plastskjoldene, skift remmen, drik en øl, på med plastskjoldene.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007, 18:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Øh, tror det er en 8ventilers.. Har ofte været i tvivl, men ikke fået det undersøgt.. Det er en 1,5 BF fra 89 hvis det siger dig noget.. Jeg ser lige om jeg kan finde det i service-manualen når jeg kommer hjem.. Håber det er en 8 ventilers hvis det gør det så meget lettere.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007, 10:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
her er en beskrivelse af det fra autodata.

håber billeder virker.

mvh dan


Vedhæftede filer:
afmontering.jpg
afmontering.jpg [ 88.28 KiB | Vist 1592 gange ]
montering.jpg
montering.jpg [ 168.34 KiB | Vist 1586 gange ]
billede.jpg
billede.jpg [ 87.17 KiB | Vist 1591 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007, 22:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
sniper83 skrev:
Øh, tror det er en 8ventilers.. Har ofte været i tvivl, men ikke fået det undersøgt.. Det er en 1,5 BF fra 89 hvis det siger dig noget.. Jeg ser lige om jeg kan finde det i service-manualen når jeg kommer hjem.. Håber det er en 8 ventilers hvis det gør det så meget lettere.. :)


1,5 = 8 ventiler!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007, 17:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Takker.. :D Vil da lige nærstudere om det er noget jeg selv er god nok til at ordne og om jeg tør forsøge.. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team