Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2007, 10:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35
Indlæg: 29
jeg har monteret dette sæt i min bil.. og det virker fint, når jeg kører normalt, men når jeg giver bilen rigeligt med gas, så laver det bare streger i displayet, indtil jeg slukker og starter bilen igen..

sidder sonden for tæt på turbo eller er der noget andet galt.. har nogen prøvet noget lign før?

I xd-16 manualen sriver de at når dette display vises -.-.- så kan den ikke modtage data fra lm-1 og man skal tjekke kabler????

på forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 11:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
har du så tjekket kablerne :lol:

Der plejer at komme en "fejlkode" hvis sonden ikke virker.

Er det omdrejnings bestemt eller er det når den bliver varm??

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 11:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Har du prøvet at køre den lige så stille op i omdrejninger for at se om det er fordi den kommer uden for målerens skala? Eksempelvis alt for fed eller alt for mager blanding?

Ved at køre den lige så stille op i omdrejninger burde du kunne se om den lige så stille går mod en meget fed eller mager blanding.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 14:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35
Indlæg: 29
det kommer når den får fuld gas eller bare en halv tjep acceleration.. så går den bare over i -.-.- men jeg tror ikke den går magert, for uret virkede i starten, og da gik den okay fed ved fuld gas... den stod 10,5 i AFR... og det er tilsvarende lambda 0,71..

kablerne er os tjekket...

og lige så snart jeg slukker bilen og starter den igen.. så virker uret igen...

men tror jeg får flyttet ½ meter længere bagud imorgen... hvis jeg får tiden til den...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 16:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Okay, ja så er det måske nærmere fordi den får for fed blanding. Ved ikke om det kan "sode" sonden til og du erfor får fejl? Jeg har været ude for det med min narrowband sne på et tidspunkt. Da viste den også meget mærkeligt på det multimeter jeg havde sluttet til. Men efter et par omgange for fuld knald på KTI så virkede den lige pludselig fint igen. Da gik min nemmelig ret fedt ved delgas og det var efter lang tids cruisin'.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2007, 18:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
sæt dit multimeter på ledningerne og kør en tur hvis spændingen falder ved du hvad det problem er..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007, 09:28 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35
Indlæg: 29
ja hvis spændingen falder. så er det fordi bilen kører for fed... men når man kigger på uret inden det går over i -.-.- så er det ikke fordi det er på vej ud af skalaen...

og det er en gammel RS turbo stadiog me KE anlæg der står 3,5% procent i CO og kører 1,1 bar.. så det er imod alt fornuft hvis den skulle gå for fedt...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007, 10:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35
Indlæg: 29
spørgsmålet er mere om man skader sonden ved at kører med den når displayet viser -.-.- nogen der ved det?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007, 12:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hvad med forsyningsspænding?

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007, 22:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jan 2005, 18:35
Indlæg: 29
jeg må indrømme jeg har ikke målt noget på det endnu... syns bare det er underligt at den virkede lige da den blev sat i... og et par dage efter var den gal.... og nu fucker den helt op.. nu skal den ikke engang ha gas for den går amok.. men piller lortet ud og så bliver den rykket længere tilbage efter dhb.. ellers så snakker jeg lige med inovate motorsport..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team