Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 maj 2007, 14:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Har lige fået en bananmanifold på min ford focus 2.0 16v og så har jeg pillet katen af ;)

Men nogle gang når jeg kører uden at trykke særlig på speederen kører vel ved omkring de 2500-3000 omd(dog ved jeg ikke om det er omds. bestemt). så er det ligesom om at den er begyndt at udsætte/drukne(et eller andet ved faktisk ikke hvad der sker). Men kan så trykke på speederen lidt ned og så kommer den "igang" igen + den prutter helt vildt ud af udstødningen :grin: lyder nu meget godt men det er lidt træls at den udsætter? Det er kommet efter jeg har sat den manifold uden kat på.

Nogen der ved hvad det kan skyldes

PS. Den har også gjordt det lidt med den orginale manifold, dog ikke så meget som nu.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Senest rettet af JerrilD 28 maj 2007, 19:04, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2007, 18:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
uden at være sikker så vil jeg da mene det er noget motorstyringsbetinget , er der kun en lambdasonde på sådan en ? og er den blevet chippet/justeret efter montering af manifold ??

ARRRGH EDIT: så ikke lige den sidste linie , så nu ved jeg sq ikke , kan den være lidt ude af blanding ved omtalte omdr?? (det er vel derfor at man kan hente 3-5hk på en standard sugemotor med en chip?)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2007, 14:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
luske skrev:
uden at være sikker så vil jeg da mene det er noget motorstyringsbetinget , er der kun en lambdasonde på sådan en ? og er den blevet chippet/justeret efter montering af manifold ??

ARRRGH EDIT: så ikke lige den sidste linie , så nu ved jeg sq ikke , kan den være lidt ude af blanding ved omtalte omdr?? (det er vel derfor at man kan hente 3-5hk på en standard sugemotor med en chip?)

MVH Luske


Har fået skiftet Lambdasonde i og med at jeg ikke kunne få den gamle af, men den er også brugt og stammer sikkert fra en skoda(lamda sonden havde også fire stik som den gamle) Prøver at købe en sprit ny hos ford for at se om det er det der er problemet.

Eller en brugt fra en hugger?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Senest rettet af JerrilD 28 maj 2007, 15:29, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2007, 14:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Hvad med en fejlkodeudlæsning :wink:
Det er sikkert billigere end at famle sig frem i blinde...
Mon ikke du kan få en fornuftig aftale med værkstedet, hvis du ringer og fremlægger problemet sådan som du har fremlagt det her?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2007, 15:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Transitfar skrev:
Hvad med en fejlkodeudlæsning :wink:
Det er sikkert billigere end at famle sig frem i blinde...
Mon ikke du kan få en fornuftig aftale med værkstedet, hvis du ringer og fremlægger problemet sådan som du har fremlagt det her?


også hvis man har fjernet katten? :)

ja det kunne da være en løsning

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2007, 16:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
kan det have noget at gøre med din ECU er sat til en bestemt modstand i udstødningen? eller er det bare Lambdasonden der måler det?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2007, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Har nulstillet ECUen ved at hive strømmen fra og ladet den stå ca en times tid og sat strøm til igen og startede svinet :D og har været ude at testet det på en lang tur uden at den udsatte ! KLASSE

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team