Wildert skrev:
Mi16 findes skam også i 4x4 - og jeg mener faktisk også at SRi kom i en 4x4 - men det er jeg ikke helt sikker på.
Rygterne vil vide at mellemgearkassen er lidt skrøbelig på dem, da sammenhængen mellem for og bag er mere eller mindre fast. Så hvis folk har kørt med lidt varierende dækmontering for og bag, så har rulleomkredsen været forskellig = forskellig gearing på hjulene for og bag hvilket skulle give slid på gearkassen.
Det er i hvert fald hvad historien går på i Peugeot-kredse.
Dele er naturligvis ret kostbare - men det er det jo så snart det er 4WD uanset mærke nærmest.
Spændende bil - men Mi16 i 4x4 er IMO ret ligegyldig med mindre man har planer om en go' sjat ekstra effekt. Fin nok i T16'eren eller f.eks. en turboet Mi16 - men standard har Mi16'eren ikke effekt nok til at retfærdiggøre 4WD-systemet. Det gør den mig bekendt kun langsommere.
Jeg er godt klar over at den mangler lidt kræfter til og kunne udnytte 4 wd systemet, men vil have mig en mi16 og det kunne være lidt sjovt og ha en med 4 wd da de jo er lidt sjældne.....
Nogen ide til hvordan jeg tjekker om gearkassen er dårlig, ud over om gearskiftet er ok og om den larmer?? sælger siger at en mi16 4 wd normalt har mere lyd fra gearkassen end den "normale" men ikke ret meget mere???
Mvh
Andy