Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Er ved at renovere min bil fra A-Z med alt i motoren....

Nu vil jeg så gerne have et Air fuel Ratio ur monteret på bilen, men kan ikke blive klog på hvor meget der skal bruges udover uret...?

Er det rigeligt at montere et Auto Gauge ur direkte på Lambda føleren
eller skal der mere til for at det virker...?

Link til Uret er her...

http://www.hifispeed.dk/shop/luft-benzi ... 7631p.html

Det skal lige nævnes at min nye motorstyring også bruger Lambda føleren, har det nogen betydning for nogen af delene, eller skal der en ekstra føler på..?

Håber i kan hjælpe mig...!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
regner du med at skulle køre motoren ind efter det der ur ? nu står der ikke noget om uret men vil gå ud fra det er et "dumt" analogt ur der ikke kan kalibreres.. hvis det er noget du skal bruge frem over og som viser HELT rigtigt skal du frem med den store pengepung og købe et wideband sæt. fx. Innovate Lc-1, den forkromede udgave med ur Heder Xd-1
der findes også billigere alternativer søg efter wideband her på PF og du skal finde..

Titel:
Nyt Medlem

Det er et analogt ur, men ikke et der skal bruges til at køre bilen ind med, der kommer den på rullefelt til den tid, det er mere for at have lidt lir i kabinen og ikke så meget andet, der er 3 huller der SKAL fyldes ud, og Boost og Olie Temp er de 2 andre :o)

der står om uret...

Viser benzin/luft blandingsforholdet. Fortæller om blandingen er for fed eller for mager med forudsætning 14,7 til 1 standarden. Kan tilsluttes 3 og 4 kablers sensorer.

Martin

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvad med olietryk i stedet for den afr måler ? det vil ejg da nok sætte en HEL DEL højere end afr.. uden olietryk har du ikke meget at gøre med..
man må da gå ud fra de de der indstiller din kværn har styr på det og så er uret jo overflødigt..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvorfor ikke hellere smide olie tempen væk efter man har set at den holder den fint nok...

så havde man:
AFR (et kig på blandingen)
Boost (kig om det er som det skal være på den side eller om der overboostes for meget)
olie tryk (tja behøver ikke uddybe den vel)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har olietryk i min instrumentering originalt fra Mercedes så Air fuel var bare ment som lidt der kører op og ned når jeg triller derudaf.....

Olie temp. er jo den generelle arbejdstemperatur og fortæller jo osse om´hvornår det vil være forsvarligt at give gas mht. turboen .....?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hørt.. ! men jeg ville heller bruge pengene på et wideband afr sæt da det i mine øjne er noget værd.. det du har der er vejledene en ordenlig wideband sonde viser fakta.. hvis den altså er ordenlig justeret ind.. !

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Hvis det er til lir, så put det i.. men du skal ikke regne med at kunne bruge det til andet end at se om lambda-sensoren en dag er faldet ud af din udstødning.

MEN overvej kraftigt om du ikke heller vil have noget rigtigt "lir" som også er brugbart, og kan sælges for næsten købsprisen, hvis du ikke vil have det mere....

min mening er klart at spendere 900.- extra og købe et LC-1 kit med ur for ca. 1 593 hvis det skal være så billigt som mulig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time