Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 21:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Nej jeg har sådan set ikke tænkt mig at forsøge at banke fornuft ind i folk der har taget et bevidst valg om deres handlinger og i øvrigt står ved dem.
Det må man ligesom selv ligge og rode med.

Men jeg forsøger da at rede nogle tråde ud for folk der tilsyneladende har misforstået noget om hvordan tingenes tilstand er.
Der er jo desværre nogle der ikke er klar over hvordan f.eks. ophavsret hænger sammen. Ud over det lidt sære i ikke at kende til sådanne ret basale regler, så synes jeg da at det er fint hvis man lige kan blive oplyst om det - så kan man vælge at melde klart ud at det skider man højt og flot på, og så kan vi være enige om at være uenige - længere er den ikke.
Men at forsøge at pakke det ind i noget argumentation, der umiddelbart for mig antyder at der er nogle mekanismer i samfundet man ikke helt har fået øjnene op for, ja det får altså mig til at forsøge at få folk til at åbne øjnene. Så kan de som sagt tage deres bevidste valg... så er der nemlig ingen kære mor eller dårlige undskyldninger hvis man en dag skulle blive taget med gulerødderne i kagedåsen.

Jeg er da ingen engel heller selv - men jeg står ved mine valg og er klar over hvornår mine handlinger der måtte gå mod reglerne evt. måtte have en undergravende effekt på det ene eller det andet. Og så tager jeg de konsekvenser det måtte have...

Det eneste jeg ikke gider at høre på er ansvarfralæggelse ala "guuuud, det vidste jeg ikke", eller "eeeej, det betyder sleeeet ikke noget, det er jo bare lille mig, og det er så synd, osv.".

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Utroligt admin ikke stopper denne tråd.. :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Hvorfor det, når denne tråd nu er lavet under "fri debat".
Desuden tror jeg nok den skal dø ud af sig selv... Det er berænset hvor meget du kan diskutere 16 kr eller hvor meget det nu er....

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Wildert, det er dog vildt som du kan terske lang halm på de samme sætningere...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
klyfax skrev:

I det mindste har han ingen problemer med at forklare sig eller undlade at komme med dumme kommentarer.

Det er muligt det er socialt anerkendt, at snyde på den måde nede i børnehaven, men så hold det da i det mindste for jer selv, i stedet for at reklamere med det på offentlige fora.

Wildert: Du er ikke alene om dine holdninger!

.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
klyfax skrev:

Jeg forklarer bare hvor jeg gør som jeg gør... at jeg gør det flere gange skyldes at der jo fortsat er nogle der stiller et spørgsmål, eller kommer med en bemærkning som jeg opfatter som at mit budskab ikke er kommet igennem. Så har jeg vel ikke forklaret mig godt nok, og må prøve igen...

Hvis folk er uenige og ikke gider diskutere med mig så kan de sådan set bare sige det lige ud, så er den ikke længere. Men foreløbigt er der langt mellem dem i denne tråd der lige ud står ved at de er uenige - der forsøges derimod at modargumentere osv. - ja så kører diskussionen altså. Det er sådan det virker. Jeg har ikke noget problem med debatten, men det lader til at du har, og det er fint nok, men så lad være med at kaste dig ind i den...

@John:
Jow tak - jeg ved jo sådan set at jeg ikke er ene om det, for det har jo, som du også så udmærket ved, været debatteret på andre fora med en lidt anden fordeling af for og imod.
Men det er da rart at du ved stå ved den holdning der tilsyneladende er den upopulære herinde :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Jeg kommer sådan set kun med dumme kommentar fordi Wildert bliver ved med at forsøge at diskutere... Men der er bare ik nogen at diskutere med, jeg har sagt min holdning. Jeg gør som jeg gør, jeg respektere andres holdningere, og syntes det er fedt at nogen har andre holdningere end jeg har. Verden vil satme se sjov ud hvis alle gik og tænkte det samme ;)

Men jeg lukker og slukker i denne debat her, for syntes ik der er mere at sige.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time