Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 16:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2007, 14:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Hejsa

Jeg har endelig fået mit MS til at køre, det viste sig at være 6 defekte tændrør! Hmmm.
Nå men jeg har et dry kit jeg skal have sat på, og har fået en 15-20-30 hk dyser hjem til det. Min plan var at bruge det som Antilag system, og allerede skyde det så tidligt som 1500 rpm. (Får folk råber op, så er motoren bygget op med JE stempler og extra lav kompression(1:7.6) med 2mm MHG ) Men hvordan regner jeg lige ud hvad der skal tilsættes af Benzin? Er der en formel? Kan min wideband sensor stadigvæk godt hente blandingsforholdet, eller bliver det forstyrret af gassen?

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 15:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville IKKE bruge NOS under 3000 rpm, kan give nogle bøjede stænger..
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 15:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Så vidt jeg har læst skulle det ikke være et problem i så mængder på så kraftig en motor! ;-)

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 16:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Din wideband kikker jo på hvad der er af oxygen tilbage efter motoren har tygget på den blanding den er blevet serveret

så udfra at lattergas frigiver oxygen når det under varme og tryk brydes ned så ville mit gæt være at du vil se det med samme på din wideband sensor som værende en mager blanding (for meget ilt) hvis du ikke ser at få hældt noget benzin ind sammen med gassen

hvad er det for et kit (dry/wet) ?
hvordan sprøjter du gassen ind (singel point/ multi point) ?
hvor sprøjter du den ind ?
hvordan styre du det ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 16:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Dry kit står i teksten ;-)
Styret af Megasquirt sat op som antilag
Singlepoint lige efter gasspjæld.

Ja du har nok ret i at Wideband sonden stadigvæk kan læse blandingstallet.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 maj 2007, 17:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det kan den ja...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team