Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 14:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg sad lidt og tænkte i dag, og ved sq ikke om det burde ha gjort ondt eller hvad hehe... men kunne man ikke sådan rent teoretisk afbalancere et svinghjul på et afbalanceringsapparat til hjul?? jeg ved godt at de viste ubalance ikke passer med vægten, men det burde jo bare være at tage lidt forsigtigt med minisliberen modsat der hvor maskinen vil ha lidt vægt på...

jeg ved godt at ideen er lidt langt ude, og eneste grund til at jeg overhovedet overvejer det: fordi jeg kan! :gnaek:

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Det kan du sagtens. Det nummer har jeg lavet - har dog aldrig nået at få det ud og køre :|
En kolega gav mig tippet og han har selv gjort det nummer, men hans kørestil er dog ikke lige med sideruderne forest, så om rigtig mange rpm skal gøre en forskel om det er afvejet det ene eller det andendt sted, skal jeg ikke kunne afgøre.....

Tag en boremaskine med et mindre bor og bor nogle huller 180 grader forskudt fra der hvor den vil have flere gram. Bor så langt væk fra center som muligt.
Hvis det er mange gram den spørger efter så skal der jo bare et større bor i maskinen :wink: Jeg havde mulighed for at stille maskinen til 1 grams visning, så det er muligt at få det i balance 8)
De huller jeg borede var forøvrigt lige der hvor de gamle huller var inden jeg fik det lettet. :wink:

Knæk og bræk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Kan et dækafbalanceringsapparat snurre hurtigt nok til at man kan sige at man har afbalanceret til f.eks. 7500 rpm? Jeg ville umiddelbart tvivle...

Det er selvfølgeligt bedre end ingenting - men altså... heller ikke en regulær afløser som jeg lige kan se det.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
hmm - det kan ikke tage 7500rpm i vores maskine, men et hjul kører også hurtigere på vejen end i vores maskine....

Om det er vejet godt nok, kan en kontrol hos en "fagmand" jo vise 8)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Jeg havde nok forsøgt, og så sendt det til en fagmand bagefter for at se om det er ordenligt afbalanceret...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Slavteren:

Mon ikke du kan finde et gammel svinghjul i værkstedet og prøve med først også så sende det til en fagmand for og for kontrolleret det.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
er det ikke en dyr løsning. først selv at gøre det for så at få det tjekket +Moms.

mener at westspeed tager 750kr +m for afballancering af svinghjul+krumtap og remhjul.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
nordbrems aka cac (carl christensen og co) gør det for 660kr +mormor.. skulle give 1000kr for en afbalancering med fragt osv fra ålborg og retur.. får den tilbage mandag ;) (krumtap med svinghjul trykfod tandhjul remhjul og trigger skive..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
tjae, min første indskydelse var at et dæk jo rent faktisk er en (i nogle tilfælde) en mindst lige så stor masse, og at et hjul jo alligevel kan rive nogle snoninger.. Næste ide var jo så at det kunne være meget sjovt at prøve, bare fordi jeg kan (eller måske kan :lol: ) om ikke andet kan man jo starte med at spænde det alm svinghjul op og se om maskinen viser noget. viser den bare et enkelt gram kan jeg jo rent faktisk gøre det mere effektivt selv, og det skal ikke tage flere snoninger ebd et originalt. i hvert fald ikke ret mange.. og det var netop planen at rive et ekstra frem at prøve på..

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

VAG mekaniker skrev:
Det kan du sagtens. Det nummer har jeg lavet - har dog aldrig nået at få det ud og køre :|
En kolega gav mig tippet og han har selv gjort det nummer, men hans kørestil er dog ikke lige med sideruderne forest, så om rigtig mange rpm skal gøre en forskel om det er afvejet det ene eller det andendt sted, skal jeg ikke kunne afgøre.....

Tag en boremaskine med et mindre bor og bor nogle huller 180 grader forskudt fra der hvor den vil have flere gram. Bor så langt væk fra center som muligt.
Hvis det er mange gram den spørger efter så skal der jo bare et større bor i maskinen :wink: Jeg havde mulighed for at stille maskinen til 1 grams visning, så det er muligt at få det i balance 8)
De huller jeg borede var forøvrigt lige der hvor de gamle huller var inden jeg fik det lettet. :wink:

Knæk og bræk

Hvordan gjorde du så med bredden af "fælget". Den kan du vel næppe instille til 1" eller der under?

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time