jeg skal nå sveise meg eksosmanifold til min turbomotor, og har ett par spørsmål om dette.
jeg skal lage den i rustfritt stål, og har funnet rør som har 2mm tykke vegger, er dette tykt nok?
jeg lurer også på om noen her vet om det går bra å punkte det sammen med MIG-sveiseapperat for vanlig stål, for så å få det sveist sammen med TIG etterpå?
vil rørene bli svekket/ruste på de punkter hvor de er sveist med vanlig sveiseapperat?
grenrør (eksosmanifold)
Redaktør: Moderatorer
-
Dalen
- Medlem
- Geografisk sted: Norge
grenrør (eksosmanifold)
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Re: grenrør (eksosmanifold)
1ja det er fint tykt jeg bruger tyndvæget mejerirør til min manifold (mener det er 1,6mm)Dalen skrev:jeg skal nå sveise meg eksosmanifold til min turbomotor, og har ett par spørsmål om dette.
1jeg skal lage den i rustfritt stål, og har funnet rør som har 2mm tykke vegger, er dette tykt nok?
2jeg lurer også på om noen her vet om det går bra å punkte det sammen med MIG-sveiseapperat for vanlig stål, for så å få det sveist sammen med TIG etterpå?
3vil rørene bli svekket/ruste på de punkter hvor de er sveist med vanlig sveiseapperat?
2jep det kan man saktens men er du lidt snu bruger du rustfri tråd i dit mig svejseapperat så ruster dine punkter nemlig ikke..
3 ja men som sagt er rustfri tråd løsningen på dette..
Fri bane fuld hane!